۱۱ تیر ۱۴۰۳، ۱۴:۱۳
کد خبرنگار: 1086
کد خبر: 85526007
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

حضور توکلی در نشست بین المللی «اقیانوس‌شناسی»‏ فرانسه

رئیس پژوهشگاه ملی اقیانوس شناسی و علوم جوی در «پنجاه و هفتمین نشست شورای اجرایی کمیسیون بین دولتی اقیانوس شناسی یونسکو» در مقر یونسکو در پاریس، شرکت کرد.

مرتضی توکلی به عنوان نماینده جمهوری اسلامی ایران، در این رویداد بین المللی «اقیانوس شناسی» که از ‏تاریخ‏‏ ۵ تا ۸ تیر ۱۴۰۳ در شهر پاریس برگزار شد، گزارشی از فعالیت های جمهوری اسلامی ایران در ‏حوزه ‏علوم دریایی، اقیانوسی و جوی را، ارایه کرد.

کمیسیون بین‌دولتی اقیانوس‌شناسی یونسکو /‏IOC‏ مهم ترین نهاد بین‌المللی در عرصه علوم ‏اقیانوسی ‏محسوب می‌شود. این کمیسیون در پی قطعنامه ۳۱/۲ جلسه یازدهم کنفرانس عمومی ‏یونسکو ‏تاسیس شد و اولین نشست خود را در یونسکو در پاریس از ۱۹ تا ۲۷ اکتبر ۱۹۶۱ تشکیل ‏داد و در ‏همان جلسه ۴۰ کشور به عضویت این کمیسیون درآمدند.

ساختار ‏IOC‏ متشکل از ‏کشورهای عضو ‏کمیسیون و شورای اجرایی و دبیرخانه و تعدادی زیرمجموعه است و دبیرخانه آن ‏در پاریس، ‏فرانسه مستقر است. در حال حاضر ۱۵۰ کشور در ‏IOC‏ عضو هستند که از میان آن ها ‏‏۴۰ کشور ‏عضو شورای اجرایی این کمیسیون است. نشست شورای اجرایی ‏IOC‏ به طور سالیانه برگزار می شود.‏ پژوهشگاه ملی اقیانوس شناسی و علوم جوی، مرجع ملی کمیسیون بین دولتی اقیانوس‌شناسی ‏یونسکو ‏است.

در حاشیه این نشست، توکلی به همراه احمد پاکتچی سفیر ایران در یونسکو، در محل کنسولگری ‏جمهوری ‏اسلامی ایران در پاریس حاضر شدند و رای خود را برای چهاردهمین دوره از انتخابات ریاست جمهوری، در داخل صندوق انداختند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha