تداوم ناپایداری‌های جوی در مازندران

۱۲ تیر ۱۴۰۳، ۹:۲۸
کد خبر: 85526026
تداوم ناپایداری‌های جوی در مازندران

ساری - ایرنا - هواشناسی پیش بینی کرد که ناپایداری های جوی تا روز چهارشنبه در مازندران تداوم داشته باشد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، طبق پیش بینی هواشناسی شرایط جوی مازندران از امروز تا روز چهارشنبه صاف تا نیمه ابری و در ساعات بعدازظهر به ویژه در دامنه ها و ارتفاعات با رگبار باران و رعد و برق همراه خواهد بود و حتی دما نیز کمتر از حد نرمال در این فصل پیش بینی می شود.

هواشناسی هشدار داد که با توجه به رگباری بودن باران، احتمال وقوع سیلاب محلی و نقطه ای در دامنه ها و ارتفاعات این استان در طی این مدت دور از انتظار نخواهد بود.

هواشناسی پیش بینی کرد که روزهای پنجشنبه و جمعه با کاهش ناپایداری هلی جوی، دما نیز زوند افزایشی را در پیش بگیرد.

تداوم ناپایداری‌های جوی در مازندران

براساس تجزیه و تحلیل آخرین نقشه های پیـش یابـی هواشناسـی، وضعیت جوی امروز مازندران نیمه ابری و در بعدازظهر و اوایل شب با افزایش ابر به ویژه در نیمه غربی و ارتفاعات با رگبار و رعد و برق پراکنده و روز چهارشنبه نیز نیمه ابری تا ابری گاهی با رگبار و رعد و برق پراکنده و وزش باد پیش بینی شده است.

وضعیت جوی مازندران در روز پنجشنبه صاف تا نیمه ابری همراه با افزایش نسبی دما و در بعدازظهر و اوایل شب با افزایش ابر در ارتفاعات با رگبار و رعد و برق پراکنده همراه خواهد بود.

وضعیت آب و هوای مازندران از روز جمعه تا روز یکشنبه صاف تا نیمه ابری همراه با افزایش نسبی دما و در بعدازظهر و اوایل شب در ارتفاعات با افزایش ابر پیش بینی شده است.

داده های دریافتی از ایستگاه های هواشناسی نشان می دهد که ساری، گلوگاه و دشت ناز با ثبت دمای ۲۹.۲ و دلیر چالوس با ۱۴.۲ درجه سانتی گراد بالای صفر به ترتیب گرم ترین و خنک ترین مناطق مازندران در طی ۲۴ ساعت گذشته بودند.

دمای هوای شهر ساری مرکز مازندران نیز امروز در گرم ترین ساعت به ۳۰ درجه سانتی گراد بالای صفر می رسد که این میزان در مقایسه با روز گذشته بیش از یک درجه حدود درجه افزایش نشان می دهد.

وضعیت دریای خزر در روز جاری نیز با موج متوسط پیش بینی شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha