استاندار فارس: لیست داروهای کمیاب در بازار اعلام تا اقدام فوری شود

شیراز - ایرنا -استاندار فارس با اشاره به کمبود در برخی اقلام دارویی گفت: اعضای شورای تخصصی نظام پزشکی استان، لیست داروهای کمیاب را اعلام تا برای تامین این کمبود اقدام شود.

به گزارش ایرنا، محمدهادی ایمانیه عصر دوشنبه در دیدار اعضای شورای تخصصی نظام پزشکی استان فارس اظهار کرد: لازم است تعرفه تجهیزات مصرفی براساس منطق و تدبیر تعیین شود و نظارت جدی نیز صورت بگیرد و در سایر اقلام مورد استفاده مردم که در تورم نقش دارند برنامه‌ریزی و سیاستگذاری انجام شود.

وی با اشاره به اینکه رفع عدم همخوانی تعرفه و پایین بودن بهای انجام تعداد محدودی از خدمات در سطوح وزارت بهداشت در حال انجام است یادآور شد: کمبود واکسن HPV در استان و اخذ مجوز تزریق این واکسن توسط پزشکان خانواده از تهران پیگیری می شود.

ایمانیه در واکنش به پیشنهاد تشکیل کمیسیون سلامت تحت نظارت استانداری فارس گفت: ممانعتی برای اجرای با این پیشنهاد به شرطی که باعث رفع مشکلات جامعه پزشکی و همچنین تسهیل در خدمات رسانی به مردم و افزایش سرعت درمان شود، وجود ندارد.

استاندار فارس در بخش دیگر سخنان خود به موضوع دفع پسماندهای عفونی و خدمات پزشکی اشاره کرد و افزود: انحصار در هر حوزه‌ای ایراداتی دارد و برای رفع این مشکل می توان شرکتی با سرمایه‌گذاری نظام پزشکی شرکتی ایجاد کرد.

وی با اشاره به موضوع کمبود در برخی اقلام دارویی نیز گفت: لیست داروهایی که بیش از یک سال است در تامین دچار مشکل هستند را ارائه کنید تا راه‌های تامین آن بررسی و اقدام شود.

ایمانیه با بیان اینکه تعرفه مشاوره باید قابل توجه و تشویق کننده باشد از پیگیری برای منطقی شدن آن در تهران خبر داد و در پایان سخنان خود اظهار داشت: پایش عملکرد پزشکان امری قانونی و صحیح است اما در اجرا باید منطقی و اصولی باشد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha