استاندار کرمان: انتخابات سالم از دستاوردهای مهم در جمهوری اسلامی است

کرمان - ایرنا - استاندار کرمان با اشاره به اینکه هیچ آورده‌ای برای جمهوری اسلامی مهمتر از برگزاری انتخابات سالم نیست، گفت: عوامل اجرایی، امین و معتمد مردم در برگزاری انتخابات هستند و به لحاظ شرعی و قانونی نسبت به آن مسوولیت دارند.

به گزارش ایرنا از روابط عمومی استانداری کرمان، محمدمهدی فداکار روز دوشنبه در جلسه شورای اداری استان با محوریت برگزاری دور دوم انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری و با حضور وبیناری فرمانداران اظهار کرد: دور اول انتخابات در کمال صحت و سلامت و در شرایط اضطراری و فاصله کوتاه یک ماهه برگزار شد.

وی با قدردانی از اعضای ستادها، عوامل اجرایی، دستگاههای معین و هیاتهای اجرایی و نظارت افزود: ۶۰ هزار نفر متصدی برگزاری انتخابات در استان هستند و انتظار می رود دستگاه‌های خدمات رسان بر حسب ماموریت های خود با توجه به پیشبینی ها بر تداوم گرمای هوا، به ویژه در بخش برق و اینترنت آمادگی کامل را داشته باشند.

فداکار تاکید کرد: دستگاههای اجرایی نسبت به خاموشی دستگاه های سرمایشی در تعطیلات به ویژه زمان برگزاری انتخابات اقدام کنند.

استاندار کرمان بیان کرد: مشارکت نکته مهمی در انتخابات است، فارع از اینکه چه کسی آرای حداکثری را به دست میآورد باید بر حضور حداکثری تاکید شود.

منعی در رای گیری با شناسنامه قدیمی وجود ندارد
رئیس ستاد انتخابات استان کرمان هم در این نشست گفت: منعی در رای گیری با شناسنامه های قدیمی وجود ندارد و شهروندان میتوانند با اعلام کد ملی، رای خود را به صندوق بیندازند.

رحمان جلالی ادامه داد: قله برنامه های ستاد انتخابات، مشارکت است که می طلبد برای فضاسازی محیطی و شور و نشاط انتخاباتی فعالیت گستردهای صورت گیرد.

وی تصریح کرد: عوامل اجرایی انتخابات، هیچ حقی در واگذاری امکانات دولتی به نفع کاندیدای خاصی را ندارند و بحث تبلیغات نیز طبق مصوبات کمیسیون تبلیغات ستاد انتخابات استان باید دنبال شود.

انتخابات نماد اراده مردم در اداره کشور است

معاون توسعه مدیریت و منابع استاندار کرمان هم در این نشست، انتخابات را نماد اراده مردم در اداره کشور عنوان کرد.
علی بیگزاده با قدردانی از دستگاه های معین شهرستانها در کمک و همراهی در انتخابات گفت: این همکاری در خصوص خودرو و نیروی انسانی است.

وی بیان کرد: دستگاه های اجرایی معین از امروز ارتباطات و هماهنگی با فرمانداران را انجام دهند.

مشارکت از مولفه های اقتدار است
حجت الاسلام علی توکلی، رییس سازمان قضایی نیروهای مسلح در استان و امام جمعه موقت کرمان در این جلسه گفت: در حفظ انقلاب و نظام اسلامی، ولایت فقیه و حضور مردم در صحنه، نقش اساسی دارند و به همین دلیل تمام سعی دشمن بر جداسازی مردم از نظام و کمرنگ کردن حضور آنها در صحنه است.

وی در بیان تاثیر ولایت در بیرون از مرزها و کنترل حوادث و بحران‌ها اظهار کرد: امام راحل و رهبر معظم انقلاب به اعتبار تیزبینی خود، انقلاب را در فراز و نشیب های مختلف حفظ کردند، نکته ای که دشمنان نیز بر آن اعتراف دارند.

توکلی، حضور مردم را از مولفه های اقتدار دانست و افزود: حضور مردم عقبه است، مردم ما زمانشناس و دشمنشناس هستند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha