جلیلی مخالف فیلترینگ و گشت ارشاد است

تبریز- ایرنا- رئیس ستاد انتخاباتی سعید جلیلی در آذربایجان شرقی گفت: جلیلی مخالف فیلترینگ و گشت ارشاد است و برای این موارد برنامه دارد.

به گزارش ایرنا، روح الله رشیدی شامگاه دوشنبه در نشست خبری، اظهار کرد: جلیلی مخالف فیلترینگ و گشت ارشاد بوده و می‌گوید که اینترنت به عنوان فرصتی برای جهش اقتصادی است.

وی افزود: جلیلی در مورد گشت ارشاد و حجاب موضع گرفت و گفت که این موضوع امنیتی نیست بلکه فرهنگی است یعنی باید خود جامعه زنان این موضوع را حل کنند.

رشیدی در خصوص فیلم منتشر شده از صحبت‌های یک خانم منتسب به نماینده جلیلی در خصوص حجاب، افزود: افراد بسیاری در محیط‌ها و بسترهای مختلف اظهار نظر می‌کنند و برخی رسانه‌ها اقدام به انتشار آن مطلب از زبان جلیلی می‌کنند در حالی که از نظر حرفه‌ای درست نیست که اگر صحبت خود جلیلی نباشد، نباید آن مطلب به عنوان صحبت جلیلی مطرح شود.

رئیس ستاد انتخاباتی جلیلی در آذربایجان شرقی در خصوص نگاه وی به بانوان افزود: جلیلی یک فرد تحصیلکرده است که پای صحبت گروه‌های اجتماعی مختلفی نشسته پس چرا باید نگاه ارتجاعی داشته باشد؟ جلیلی معتقد است که زنان باید در اداره کشور نقش داشته باشند.

وی ادامه داد: جلیلی تنها کاندیدایی بود که اجازه نداد خانواده‌اش به تریبون صدا و سیما بیایند زیرا به اعتقاد وی، همسر و فرزندش افراد مستقل هستند مگر فرزند و همسر رئیس جمهور بودن یک جایگاه است؟

رشیدی همچنین با بیان اینکه ۸۰ تا ۹۰ درصد پیش بینی‌ها از نتیجه دور اول انتخابات محقق شد، گفت: حلاوت برگزاری این انتخابات می‌توانست با مشارکت بیشتر مردم شیرین تر شود و ما همچنان آرزو داریم تا مشارکت در دور دوم ارتقا یابد.

وی خاطرنشان کرد: ۲ نامزد که برای دور دوم انتخابات باقی مانده‌اند، هر یک صحبت، منطق و ایده‌هایی دارند که در سطح کشور معرفی شده و هر یک جایگاه مهمی در عرصه سیاسی دارند و اکنون رقیب همدیگر هستند ولی هیچ جنگ و ستیزی برایشان متصور نیستیم و نبرد حق و باطلی بین این ۲ نامزد شکل نگرفته است فقط ۲ اندیشه و فکر در حال رقابت بوده و ترجیح انتخاب با مردم است.

رئیس ستاد انتخاباتی جلیلی در آذربایجان شرقی تاکید کرد: یکی از ویژگی‌های بارز جلیلی، پایبندی به چارچوب‌های اخلاقی بوده و با کسی وارد فاز هیجان، تحریک اقوام و تهمت و افترای افراد نشده است شاید برخی هوادارانش خواستار صحبت‌های هیجانی از او باشند ولی جلیلی به شدت انسان خوددار و پایبند به چارچوب است و سعی دارد برای احترام مردم فقط به سوالات مردم پاسخ بدهد.

وی با بیان اینکه ساحت انتخابات از یک مقطعی به بعد، کنترل ناپذیر می‌شود، ادامه داد: ایجاد دوگانگی، برچسب‌ زدن‌ و به عبارتی جلیلی هراسی، کار معقولی نیست.

وی گفت: جلیلی هراسی زایده اتاق‌های فکر کهنه قدیمی است ولی شعور مردم آنقدر بالا رفته که دیگر این افکار خریداری ندارد و رقابت بین ۲ نامزد بر سر مقایسه راه حل‌های مسائل است.

جلیلی مخالف افزایش قیمت بنزین است

رشیدی با اشاره به موضوع قیمت بنزین و دیدگاه جلیلی نسبت به آن نیز اظهار کرد: کاش مقوله قیمت بنزین در میزگرد تخصصی اقتصادی مطرح می‌شد، اقای جلیلی مخالف افزایش قیمت بنزین است.

وی همچنین گفت: دامن زدن به ۲ قطبی به مصلحت کشور ما نیست هر کدام از این ۲ نامزد پزشکیان یا جلیلی که رئیس جمهور خواهند شد باید با رای بالا انتخاب شوند و دوست داریم نفر نخست حداقل ۱۵ میلیون رای بیشتر از دور اول داشته باشد.

وی در خصوص میزان توجه جلیلی به مشکلات آذربایجان شرقی نیز گفت: منطقه ما دارای مشکلات مهمی در عرصه آب، محیط زیست، کشاورزی، صنعت، گردشگری و ترانزیت از جمله نیروگاه تبریز، تثبیت دریاچه ارومیه، دیپلماسی و تجارت منطقه‌ای است که این موارد را پی گیری می کنیم.

رشیدی تاکید کرد: تنها کار عینی و عملی برای احیای دریاچه ارومیه در دوره شهید رئیسی با انتقال آب به دریاچه انجام گرفت و قبلی‌ها فقط صحبت کرده بودند هرچند که این اقدام نیز کافی نیست در مورد عایدات شرکت مس سونگون نیز پزشکیان در سفر خود تبریز وعده‌هایی داد اما او که تازه به تبریز نیامده است، چرا گزارشی در چهار دوره حضورش در مجلس شورای اسلامی برای دریاچه ارومیه و مس سونگون ارائه نمی‌دهد؟

وی تاکید کرد: ترجیح با مردم است و انتخابات نیز یک انتخاب است ولی معتقد هستیم که با شرایط کنونی کشور، شخصیتی با مشخصات جلیلی مناسب است.

رشیدی با بیان اینکه همه باید تلاش کنند تا درصد مشارکت مردم در انتخابات افزایش یابد، اظهار کرد: تاکید جلیلی پای کار آوردن مردمی است که در دور اول رای ندادند، تیم پزشکیان نیز تلاش کنند تا مردم را برای حضور در انتخابات ترغیب کنند.

وی افزود: دولت جدید مکلف است تا برای تامین مسکن مردم اقدام کند و حق و حقوق مردم در برجام را محقق سازد اما تمام تمرکز دولت نباید بر روی برجام باشد.

وی در خصوص تضمین عملکرد جلیلی در صورت انتخاب، گفت: جلیلی تمام برنامه‌های خود را مشخص به روی میز گذاشته است که قابل مشاهده است در حالی که افراد دیگر دیدگاه روشنی در خصوص مشکلات و موارد ندارند.

وی ادامه داد: عملکرد رییس جمهور چهاردهم، باعث می شود که انتخابات مجلس بعدی مشارکت بالایی داشته باشد یا کاهش یابد، برخورد چکشی و امنیتی با مردم در دولت روحانی منجر به کاهش مشارکت در انتخابات مجلس ۹۸ و ریاست جمهوری ۱۴۰۰ شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha