تشییع پیکر شهید جمهور در قاب عکاسان مشهد

۱۱ تیر ۱۴۰۳، ۲۳:۲۱
کد خبر: 85526393
تشییع پیکر شهید جمهور در قاب عکاسان مشهد

مشهد - ایرنا - نمایشگاه آثار عکاسان خبری از مراسم تشییع پیکر شهید آیت الله سید ابراهیم رئیسی، شهید جمهور در نگارخانه رضوان مشهد گشایش یافت.

به گزارش ایرنا، نگارخانه رضوان مشهد دوشنبه شب، محل ثبت لحظات قدرشناسی مردم مشهدمقدس و تجدید عهد با شهدای خدمت در روز تشییع پیکر پاک رئیس جمهور شهید در مشهد مقدس، توسط عکاسان خبری بود.

نمایشگاه «عکس شهید جمهور»، ثمره تلاش عکاسان خبری در ثبت وقایع این روز تاریخی در جمع فرهیختگان، اهالی رسانه و صاحبان آثار و با حضور فرماندار مشهد افتتاح شد.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی در حاشیه این نمایشگاه در جمع خبرنگاران گفت: عکاسی خبری یکی از سخت‌ترین و چالش برانگیزترین فعالیت‌ها در حوزه خبر و رسانه است.

محمد حسین زاده افزود: با توجه به رویدادهای خبری متعدد و مهمی که در این برهه تاریخی با آن مواجهیم؛ نقش عکاسان خبر و حضور در نقاط عطف حوادث برای ثبت لحظات تاریخی، نقش بسیار حساس و دشواری است؛ اما، بی شک و بدون هیچ شبهه ای، اثرگذاری و مانایی آن بی‌نظیر است.

وی اظهار کرد: مخاطب در برابر هر تصویر می‌تواند فارغ از آنچه خود در بحبوحه حادثه دیده و درک کرده است از زاویه دید دیگری به آن اتفاق بنگرد و درک عمیق تری از آن به دست آورد.

تشییع پیکر شهید جمهور در قاب عکاسان مشهد

حسین‌زاده با بی‌نظیر خواندن حضور مردم در مراسم تشییع پیکر شهید جمهور ، آیت الله رئیسی در مشهد مقدس ادامه داد: این رویداد از آن دست وقایعی بود که به دلیل حجم وسیع اخبار و رویدادها و اهمیت آنها، عکاسان خبری از دقایق نخست، حضور گسترده‌ای داشتند و حال ما نتیجه تلاش و ابتکار عملشان را می‌توانیم در ۴۴ قاب ماندگار شاهد باشیم.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی آمادگی این اداره کل را برای همکاری با سازمان ها و مجموعه های که علاقه مند به نمایش این آثار هستند و می توانند مخاطب خود را جذب کرده و تاثیر گذار باشند، اعلام کرد.

فرماندار مشهد نیز در جمع بازدیدکنندگان آثار عکاسان خبری حاضر در نگارخانه رضوان مشهد مقدس گفت: نمایشگاه افتتاح شده و آثاری را که در آن مشاهده کردم؛ اقدامی ماندگار و موثر بوده که به نحوی تاریخ سازی کرده است.

محسن داوری افزود: مراسم تشییع پیکر آیت الله رئیسی و یاران شهیدش برخاسته از قدرشناسی و حق شناسی مردمی است که خلوص خدمت رئیس جمهورشان را باور داشتند و در بدرقه ایشان سنگ تمام گذاشتند.

وی بیان کرد: عکاسان خبری و تصاویری را که از مراسم تشییع پیکر شهید جمهور ثبت کردند؛ کم نظیر است، انعکاس شکوه و عظمت این رویداد در این تصاویر بسیار گویاست.

به گزارش ایرنا، نمایشگاه «عکس شهید جمهور» با همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی، مرکز آفرینش‌های هنری آستان قدس رضوی، قرارگاه شهید آوینی و بنیاد بین‌المللی فرهنگی - هنری امام رضا(ع) برپا شده است و تا ۱۴ تیرماه در محل نگارخانه رضوان دایر است.

در این نمایشگاه ۴۴ اثر از ۲۴ عکاس خبری استان خراسان رضوی به نمایش درآمده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha