افزایش ۳۹درصدی جوجه‌ریزی در فصل بهار مازندران

ساری- ایرنا- معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی مازندران از افزایش ۳۹ درصدی جوجه‌ریزی در واحدهای مرغ گوشتی استان در فصل بهار سال جاری نسبت به سال گذشته خبر داد.

به گزارش روز سه شنبه ایرنا از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی مازندران، محمدمهدی عباس‌زاده با اشاره به جوجه‌ریزی ۵۲ میلیون و ۲۰۰ هزار قطعه‌ای در واحدهای مرغ گوشتی مازندران در فصل بهار امسال، گفت:‌ این میزان جوجه‌ریزی، بالاترین رقم جوجه‌ریزی فصلی در بین استان‌های کشور طی سال‌های متمادی است.

وی ادامه داد: مازندران با این میزان جوجه ریزی سهم ۱۱.۸ درصدی از جوجه‌ریزی کل کشور را به خود اختصاص داده است.

معاون جهاد کشاورزی مازندران با بیان اینکه این استان علاوه بر تأمین گوشت مرغ مورد نیاز خود، حدود ۶۵ درصد از جوجه‌های تولیدی مازاد بر نیاز استان رت به سایر استان‌ها، به ویژه پایتخت، صادر می‌کند، افزود: این امر نقش مهم مازندران در تأمین امنیت غذایی کشور را نشان می‌دهد.

عباس‌زاده به برنامه‌ریزی‌های انجام شده برای افزایش جوجه‌ریزی در استان اشاره کرد و گفت: پیگیری و پایش روزانه جوجه‌ریزی واحدهای مرغ گوشتی، فعال‌سازی واحدهای غیرفعال و راکد، و حمایت از مرغداران از جمله این برنامه‌ریزی‌ها بوده است.

وی با تأکید بر عزم جهاد کشاورزی مازندران برای افزایش تولید و رونق صنعت طیور در استان، خاطرنشان کرد: با تلاش‌های انجام شده، مازندران به قطب تولید مرغ گوشتی در کشور تبدیل شده است و امیدواریم با تداوم این روند، شاهد افزایش سهم استان در تولید و صادرات این محصول باشیم.

طبق آمار استان مازندران با داشتن حدود ۲ هزار و ۲۰۰ واحد مرغداری سالانه افزون بر ۲۱۰هزار تن گوشت مرغ تولید می کند و سرانه مصرف این فراورده پروتئینی در این خطه شمال کشور نیز حدود ۲۳ کیلوگرم برای هر نفر است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha