۱۲ تیر ۱۴۰۳، ۹:۱۸
کد خبرنگار: 2581
کد خبر: 85526516
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

۴۲ هزار دانش‌آموز گلستانی در کلاس‌های اوقات فراغت تابستانه حضور دارند

گنبدکاووس- ایرنا- معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش گلستان گفت: تاکنون ۴۲ هزار نفر از دانش آموزان استان برای شرکت در کلاس‌های طرح اوقات فراغت نام‌نویسی کردند که بیشترین آن مربوط به گنبدکاووس، آق‌قلا، کردکوی و گرگان هستند.

موسی کابلی روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا تعداد نام نویسی‌شدگان طرح اوقات فراغت دانش آموزی در سال گذشته را ۱۰۰ هزار نفر اعلام کرد و افزود: انتظار می‌رود تا پایان تیرماه امسال عدد نام‌نویسی دانش‌آموزان در این کلاس‌ها از ۴۲ هزار به ۱۲۰ هزار نفر برسد.

وی اظهار کرد: بخشی از کلاس‌های طرح اوقات فراغت با رویکرد مهارت آموزی با شعار محوری «هر دانش آموز یک مهارت» با همراهی اداراتی مانند فنی و حرفه‌ای و هلال احمر و بخشی دیگر در قالب فعالیت‌های فرهنگی، هنری و ورزشی برنامه‌ریزی شده است.

وی با اشاره وجود ۱۹ هزار دانش آموز تحت پوشش کمیته امداد در گلستان، افزود: بخشی از کلاس‌های مهارتی بر اساس تفاهم نامه با کمیته امداد برای دانش آموزان مستعد تحت پوشش این نهاد در مناطق روستایی و دانش‌آموزان بد سرپرست و بی سرپرست رایگان برگزار می‌شود.

معاون اداره کل آموزش و پرورش گلستان گفت: از خرداد نام‌نویسی برای شرکت در کلاس‌های تابستانی اوقات فراغت در استان آغاز شده و از تیرماه فعالیت‌های این کلاس‌ها در حال انجام است.

کابلی، محوریت فعالیت کلاس‌های اوقات فراغت را در ۳۳ کانون فرهنگی تربیتی، ۱۶ دارالقرآن، ۱۴ پژوهش‌سرا و ۳۳ سالن ورزشی فعال در مدارس استان گلستان اعلام کرد و افزود: پیش‌بینی پایگاه‌های اوقات فراغت در مدارس برای تابستان امسال هزار و ۲۰۰ مورد است که تاکنون ۸۰۰ پایگاه آن در سامانه «نورینو» ویژه فعالیت‌های دانش آموزی وزارت آموزش و پرورش ثبت شد.

وی با اشاره به اینکه دبیرخانه اوقات فراغت دانش آموزی گلستان در کردکوی قرار دارد، بیان کرد: هفته گذشته مراسم افتتاحیه طرح اوقات فراغت دانش آموزی در این شهرستان برگزار شد و اوایل شهریورماه شاهد اختتامیه این طرح خواهیم بود.

معاون اداره کل آموزش و پرورش گلستان گفت: همچنین ۶ اردوگاه دانش آموزی در استان ویژه دانش آموزان در تابستان فعال است و مدارس با هماهنگی می‌تواند برای استفاده از آنها برنامه ریزی کنند.

استان شمالی گلستان حدود ۲ میلیون نفر جمعیت دارد که از این تعداد افزون بر ۴۰۲ هزار نفر آن دانش آموز هستند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha