۱۲ تیر ۱۴۰۳، ۸:۵۴
کد خبرنگار: 2923
کد خبر: 85526523
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۴۹ حلقه چاه غیرمجاز در باخرز خراسان رضوی مسدود شد

تایباد- ایرنا- رییس اداره منابع آب شهرستان‌های تایباد و باخرز واقع در شرق خراسان رضوی گفت: از ابتدای امسال تاکنون ۴۹ حلقه چاه غیرمجاز در باخرز شناسایی و مسدود شده است.

علی باب الحکمی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این تعداد حلقه چاه غیرمجاز به صورت پراکنده از سوی متخلفان زیست محیطی در مناطق مختلف این شهرستان حفر شده است.

او اظهار کرد: با انسداد این تعداد حلقه چاه سالانه ۱۷۰ هزار متر مکعب آب در برداشت غیرمجاز از منابع آبی زیرزمینی این مناطق صرفه جویی شده است.

رییس اداره منابع آب شهرستان‌های تایباد و باخرز گفت: در این ارتباط ۴۰ پرونده تشکیل و ۴۰ متخلف نیز راهی مراجع قضایی شده اند.

باب الحکمی افزود: در بازه زمانی گذشته از سال جاری ۱۰ هکتار از زمین‌های ملی حریم و بستر رودخانه های شهرستان تایباد بازگشایی شده و پنج کیلومتر نیز لایروبی شده است.

وی ادامه داد: بیشترین چاه‌های غیرمجاز تایباد در زمین‌های کشاورزی بخش میان ولایت قرار دارد و چاه‌های غیرمجاز باخرز در نقاط مختلف این شهرستان پراکنده است.

رییس اداره منابع آب شهرستان‌های تایباد و باخرز گفت: خشکسالی‌های چند سال اخیر وضعیت دشت‌های این شهرستان ها را در حالت بحرانی قرار داده است و هم اکنون ۹۸ درصد چاه‌های کشاورزی شهرستان تایباد و ۹۶ درصد چاه‌های کشاورزی باخرز به شمارشگرهای هوشمند مجهز شده اند.

باب الحکمی افزود: سال گذشته ۱۹۴ حلقه چاه غیرمجاز در ۲ شهرستان تایباد و باخرز شناسایی و مسدود شد.

شهرستان های تایباد و باخرز با داشتن بیش از ۴۵۰ حلقه چاه از قطب‌های کشاورزی استان خراسان رضوی به شمار می روند.

شهرستان تایباد در ۲۲۵ کیلومتری و شهرستان باخرز در ۲۲۰ کیلومتری جنوب شرقی مشهد قرار دارند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha