۱۲ تیر ۱۴۰۳، ۱۱:۳۶
کد خبرنگار: 1224
کد خبر: 85526530
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

سه هزار خادم رضوی در خراسان شمالی ساماندهی شدند

بجنورد-ایرنا- مدیریت کانون های خدمت رضوی خراسان شمالی گفت: سه هزار خادم این استان در اجرای طرح "خادم یاران" ساماندهی شدند.

محمد اکبرزاده روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهارکرد: خادمان رضوی در ۱۹ کانون تخصصی سلامت، علمی، کانون قرآن و عترت، فرهنگی، اقتصادی و غیره برای هر نفر ۶ ساعت در هفته و ۲۴ ساعت در ماه فعالیت دارند.

وی افزود: خادمان رضوی استان در گروه سنی ۱۸ سال به بالا تا زیر ۶۰ سال فعالیت دارند از این تعداد هزار و ۲۰۰ نفر خانم و مابقی آقا هستند.

مدیریت کانون های خدمت رضوی خراسان شمالی اضافه کرد: خادمان رضوی با ارائه یک خدمت به حرم رضوی برای کمک به محرومان و ثبت آن، از یک کشیک حرم امام رضا(ع) برخوردار خواهند شد.

وی ادامه داد: کمک های خادمان در زمینه های معیشتی، سلامت، اردوی جهادی، لایروبی قنات ها، ساخت پل، استخر ذخیره آب، کمک به بیماران صعب العلاج، وام اشتغال، قر ض الحسنه، جهیزیه و کمک به زنان سرپرست خانوار است.

اکبرزاده گفت: طرح "خادم یاران" در راستای ترویج فرهنگ قرآنی و کمک به محرومان، گره گشایی از مشکلات و فرهنگ سازی موضوعات مختلف در حال اجرا است که متقاضیان جهت ثبت نام باید به دفتر آستان قدس رضوی در مرکز استان و در شهرستان ها به دبیرخانه کانون های رضوی مراجعه کنند.

وی تاکید کرد: افراد بسیاری متقاضی خادم یاری هستند که اخیرا جذب گروه سنی ۱۲-۱۸ سال توسط کانون جوانان ابلاغ شده است، داشتن تجربه لازم، علاقه مندی و تعهد برای انجام خدمت از جمله شاخصه های علاقه مندان است.

به گزارش ایرنا، طرح "خادم یاران" و توسعه خدمت به محبین امام رضا (ع) از زمان شهید آیت الله رییسی که تولیت آستان قدس رضوی را برعهده داشتند در حال اجرا و اقدامی تحولی و نقطه عطفی در فعالیت‌های آستان قدس رضوی است.

خراسان شمالی بیش از یک میلیون نفر جمعیت دارد که ۴۴ درصد از آن در روستاها سکونت دارند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha