اعلام جایگاه دانشگاه امیرکبیر در هوش مصنوعی و سیستم‌های چندعاملی

تهران- ایرنا- دانشگاه صنعتی امیرکبیر در زمینه هوش مصنوعی جایگاه سوم بعد از دانشگاه‌های تهران و تبریز را کسب کرد و در زمینه سیستم‌های چندعاملی در صدر دانشگاه های ایران قرار گرفت.

به گزارش گروه علم و آموزش ایرنا بنا بر اعلام رئیس مؤسسه استنادی و پایش علم و فناوری جهان اسلام، دانشگاه صنعتی امیرکبیر در رتبه بندی جهانی تولید علم فناوری‌های شاخه هوش مصنوعی در جهان، در بخش هوش مصنوعی بیشترین تولیدات علمی ایران، در زمینه های یادگیری ماشینی، رایانش بصری، پردازش زبان طبیعی، در رشته رباتیک و سیستم‌های چند عاملی جایگاه بالایی را در بین دانشگاه های کشور کسب کرد.

افزون بر این، در سیستم‌های چند عاملی، دانشگاه‌ صنعتی امیرکبیر در جایگاه اول کشوری و دانشگاه علم و صنعت ایران و تهران در جایگاه های دوم و سوم قرار دارند.

این دانشگاه در یادگیری ماشینی، در جایگاه دوم کشوری و در رشته رباتیک صنعتی امیرکبیر در جایگاه سوم قرار دارد. همچنین در رایانش بصری و پردازش زبان طبیعی در جایگاه دوم کشوری قرار دارد.
در بخش هوش مصنوعی بیشترین تولیدات علمی ایران مربوط به دانشگاه‌های تهران، تبریز و صنعتی امیرکبیر بوده است.

براساس داده‌های پایگاه جهانی وب آو ساینس WOS، جمهوری اسلامی ایران در زمینه تولیدات علمی فناوری شبکه‌های عصبی رتبه ششم جهان و رتبه نخست را در میان کشورهای اسلامی دارد.

جمهوری اسلامی ایران در فناوری‌های هوش مصنوعی نیز رتبه ۱۶، در رایانش بصری و پردازش زبان طبیعی رتبه ۲۵، در یادگیری ماشینی رتبه ۱۷ ، در فناوری رباتیک رتبه ۲۷ و در فناوری سیستم‌های چندعاملی رتبه ۱۲ جهان را در اختیار دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha