۱۲ تیر ۱۴۰۳، ۱۱:۴۱
کد خبرنگار: 5508
کد خبر: 85526741
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

برای جنگ منطقه‌ای آماده نیستیم/ نتانیاهو از فروپاشی کابینه هراس دارد

تهران- ایرنا- یک ژنرال ذخیره ارتش رژیم صهیونیستی با انتقاد از اقدامات «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر این رژیم و اظهارات وی مبنی بر ورود به جنگ گسترده با حزب الله لبنان تاکید کرد که تل آویو برای چنین جنگی آمادگی ندارد.

به گزارش روز سه شنبه ایرنا به نقل از العهد، «اسحاق بریک» که از ورود به جنگ گسترده با لبنان به عنوان یک فاجعه یاد کرد، گفت: فاجعه یعنی جنگ منطقه ای که ما برای آن آماده نیستیم.

وی افزود که «یوآف گالانت» وزیر جنگ رژیم صهیونیستی و «هرتزی هالیوی» رئس ستاد ارتش به بیراهه می‌روند و نمی‌دانند که چه در پیش رو دارند.

بریک که در طول این چند ماه جنگ علیه غزه، شش بار با نتانیاهو دیدار کرده است، اضافه کرد: در فاجعه پیش رو، این دو (گالانت و هالیوی) ارتش را آماده فاجعه بزرگ نکرده‌اند و مدام از حمله به حزب الله سخن می‌گویند، در حالی که این حمله به ویرانی اسرائیل منجر خواهد شد.

این ژنرال صهیونیست به شبکه تلویزیونی «آی ۲۴» رژیم صهیونیستی گفت: من با نخست وزیر در آغاز جنگ دیدار کردم و هنگامی که گالانت و هالیوی پیشنهاد حمله به حزب الله را به موازات درگیری با حماس ارائه کردند به آنها گفتم که در صورت چنین اقدامی، جنگ منطقه ای رخ خواهد داد. نتانیاهو به حرف من گوش کرد و این کار را نکرد.

وی در ادامه به نتانیاهو توصیه کرد که زیربار پیشنهاد حمله گسترده به حزب الله نرود، زیرا موجب ویرانی رژیم صهیونیستی خواهد شد.

ژنرال بریک افزود: مشکل نتانیاهو این است که از فروپاشی کابینه خود هراس دارد. او از روزی بیم دارد که قدرت را از دست بدهد، وی به خوبی می‌داند که مکانی برای پناه بردن به آن ندارد و از این رو منافع شخصی را بر منافع داخلی ترجیح می دهد.

به گزارش ایرنا، ژنرال بریک پیشتر هم گفته بود: سران اسرائیل بسیار بی‌پروا هستند و سه‌گانه نتانیاهو، گالانت و هالیوی می‌توانند چنین تصمیمی را اتخاذ کنند تا به همراه تمام اسرائیلی ‌ها به سمت مرگ حرکت کنند، زیرا آن‌ها می‌دانند که بعد پایان جنگ، دیگر مکانی برای بازگشت نخواهند داشت لذا قادر هستند که روی اسرائیل قمار کنند.

وی همچنین گفته بود: گالانت و هالیوی از ۹ ماه پیش و همزمان با آغاز حمله به نوار غزه به نتانیاهو گفتند که به حزب‌الله هم حمله کند، اما من توانستم او را قانع کنم که این کار را انجام ندهد. مشکل اینجاست که این دو مقام بار دیگر درحال فشار آوردن بر نتانیاهو هستند و او امروز عملا آماده رفتن به سوی پایان تلخ است.

این اظهارات مقامات صهیونیست برای حمله گسترده به لبنان در حالی انجام می شود که حزب الله لبنان اعلام کرده است که در صورت وقوع جنگ فراگیر، هیچ محدودیتی برای پاسخ به تجاوز نظامی رژیم صهیونیستی قائل نخواهد بود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha