افزایش مشارکت حداکثری و امیدآفرینی در انتخابات از دیدگاه رسانه و بسیج

بندرعباس - ایرنا - انتخابات یکی از مهم‌ترین عرصه‌های حضور مردم در صحنه تصمیمگیری در نظام مردم سالاری دینی و سرمنشا بسیاری از تحولات در سرنوشت ملت‌ها است که رهبرمعظم انقلاب بارها برای سرافرازی ملت و جمهوری اسلامی ایران، بر مشارکت حداکثری و انتخاب اصلح و همچنین امنیت و سلامت در این عرصه سیاسی تاکید کرده‌اند.

به گزارش ایرنا، رهبرمعظم انقلاب بیان کردند که اگر انتخابات ضعیف باشد همه ضرر می‌کنند و این درحالی است که مشارکت حداکثری در پای صندوق‌های رای، ایران قوی و قدرتمند را رقم می‌زند و ضریب امنیت کشور را بالا می‌برد که در این راستا نقش رسانه برای آگاهی دادن به جامعه، تشویق به حضور حداکثری مردم، دعوت به آرامش، امیدآفرینی بسیار تعیین کننده و کلیدی است.

در این راستا نیز روز گذشته مسئولان بسیج و سپاه و اهالی رسانه استان هرمزگان در نشست هم‌اندیشی به ارائه راهکارهای افزایش مشارکت و حضور حداکثری مردم در انتخابات، امید آفرینی و انتخاب فرد اصلح برای سکان اجرایی کشور پرداختند.

همچنین در این نشست که با حضور سردار اباذر سالاری فرمانده سپاه امام سجاد(ع) هرمزگان، حجت الاسلام و المسلمین موسی پولادی مسوول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سپاه امام سجاد(ع) استان، محمد رسول جلالی مسوول بسیج رسانه هرمزگان و جمعی از پیشکسوتان و اهالی رسانه این استان برگزار شد، اهالی بسیج و رسانه در مهلت باقی مانده تا انتخابات دور دوم چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، بر حضور حداکثری، امیدآفرینی و اخلاق مداری، رعایت بی‌طرفی و دوری از جبهه‌گیری سیاسی تاکید کردند.

انتخابات لیله القدر نظام اسلامی ایران است

راهکارهای افزایش مشارکت حداکثری و امیدآفرینی در انتخابات از دیدگاه رسانه و بسیج

فرمانده سپاه امام سجاد (ع) هرمزگان در این نشست هم اندیشی، انتخابات را لیله القدر (شب قدر) نظام اسلامی ایران دانست و گفت: اهل رسانه در انتخابات، امید آفرینی را ترویج دهند و نقاط قوت نظام اسلامی را به مردم بیان کنند.

سردار اباذر سالاری، با اشاره به اینکه خدمت‌رسانی به مردم بدون درنظرگرفتن عقیده و بینش سیاسی بهترین نوع خدمتگزاری است، اظهار کرد: شهید رییسی یک انسان متواضع و با روحیه صادقانه به مردم خدمتگزاری می‌کرد و در عرصه‌های مختلف در کنار مردم قرار داشت و باید کسی را برای سکان اجرایی کشور انتخاب کنیم که ادامه دهنده راه این شهید باشد.

وی بیان کرد: مسوول در نظام جمهوری اسلامی کسی است که خادمی مردم کند و نگاهش خدمتگزاری و با مردم رفتار صادقانه داشته باشد که آیت الله شهید رییسی رییس جمهور کشورمان چنین ویژگی‌هایی را داشتند.

فرمانده سپاه امام سجاد(ع) هرمزگان اظهار کرد: باید رییس‌جمهوری را انتخاب کنیم که ریل‌گذاری برای برنامه نظام و ایران قوی در راس فعالیت‌هایش باشد و امروز انتخابات لیله القدر نظام اسلامی بوده، چرا که در شب قدر تقدیر ما نگاشته می‌شود و برای اینکه در همه عرصه‌ها بدرخشیم باید امید آفرینی و انگیزه را در جامعه ایجاد کنیم.

سردار سالاری ادامه داد: اقتدار ایران اسلامی در منطقه و جهان به‌گونه‌ای است که دشمنان قسم خورده نظام و انقلاب بدانند اگر ذره‌ای به کشورمان تعدی کنند با مشت محکم پاسخ شان را دریافت خواهند کرد.

وی با تاکید بر اینکه هنر«ما می‌توانیم» باید در انقلاب اسلامی ایران جریان داشته باشد، از اهالی رسانه خواست: با قوت امید آفرینی کنید تا در این مدت کوتاه نیز بتوانیم یک رییس‌جمهور اصلح را انتخاب کنیم. نقاط قوت را به بیرون پمپاژ کنید و ما هم آماده هستیم که همه ظرفیت‌ها و توانمان را برای این جریان پای‌کار بیاوریم.

رسانه‌ها ترغیب کننده حضور مردم در پای صندوق‌های رای باشند

راهکارهای افزایش مشارکت حداکثری و امیدآفرینی در انتخابات از دیدگاه رسانه و بسیج

مسوول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سپاه امام سجاد(ع) هرمزگان نیز در این نشست بر حضور حداکثری مردم در پای صندوق‌های رای و انتخاب اصلح به عنوان یک تکلیف اساسی که همواره مورد توجه رهبرمعظم انقلاب است، تاکید کرد و گفت: رسانه‌ها باید ترغیب کننده حضور مردم در پای صندوق‌های رای باشند.

حجت الاسلام و المسلمین موسی پولادی، اصحاب رسانه را امانتدار نظام و انقلاب دانست و اظهار کرد: انقلاب اسلامی که نتیجه تلاش همه انبیای الهی و ائمه اطهار است، یک امانت بزرگ الهی است که قائدتا هیچ کس حق تعلل و کوتاهی در حفظ ، پاسبانی و نگهداری از این انقلاب اسلامی را ندارد.

وی ادامه داد: همه ما موظف و مکلف هستیم این انقلاب اسلامی را با جان و دل پاسداری کنیم، همان گونه که حاج قاسم سلیمانی، آیت الله سیدابراهیم رییسی و امثال شهید حججی و همه شهدا جان و آبروی خودشان را دادند تا از این انقلاب را محافظت کنند.

پولادی با اشاره به اینکه حضور حداکثری آبرو و پشتوانه نظام است، از اهالی رسانه خواست: ترغیب کننده مردم برای آمدن پای صندوق‌ها آرا باشید و حرف و کلامی که منعکس می‌کنید نباید باعث تزلزل در افکار و تضعیف روحیه مردم و تفرقه باشد.

این مقام سپاهی با اشاره به اینکه گفتمان انقلاب اسلامی، گفتمان تعامل با دنیا، همزیستی با همه ملت‌های عالم و گفتمان آیت الله رییسی و سردار دلها شهید حاج قاسم سلیمانی است، ادامه داد: راهبرد دولت چهاردهم نیز باید گفتمان «ما می‌توانیم» باشد و همه تمام تلاش و هنرمان نیز این باشد که حرف‌های ما، کردار ما و رفتار ما، مردم را به سمت صندوق‌های آرای برای حضور حداکثری بکشاند.

انتخابات زودهنگام چهاردهمین دوره ریاست جمهوری هشتم تیرماه همزمان در سراسر کشور برگزار شد و سعید جلیلی و مسعود پزشکیان به دور دوم راه یافتند.

مرحله دوم انتخابات روز جمعه ۱۵ تیر برگزار می‌شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha