جلب مشارکت مردم مهم‌ترین ویژگی طرح جامع شهر قم است

قم - ایرنا - رئیس اداره طرح‌های کالبدی اداره کل راه و شهرسازی استان قم گفت: در بازنگری طرح جامع شهر قم بیشترین توجه به افزایش مشارکت و بازیگری مردم شده است؛ بدون جلب مشارکت آنان این طرح‌ها به اهداف خود نمی‌رسند.

جلال حقیقی روز چهارشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا، با بیان اینکه طرح جامع شهر قم در حال تدوین و طراحی است، عنوان کرد: در این طرح تلاش بر این است تا مشارکت مردم در ابعاد مختلف افزایش معناداری پیدا کند و طرح‌های شهری به نحوی طراحی شود که همشهریان بتوانند در ابعاد مختلف شهری، زیست محیطی، حمل ونقلی، اقتصادی و کالبدی نقش آفرین باشند.

وی با بیان اینکه طرح جامع شهر ابعاد مختلف اجتماعی، اقتصادی، کالبدی، زیست‌محیطی و غیره دارد، گفت: طرح فوق یک نقشه راه ۱۰ تا ۱۵ساله برای ۲۶ دستگاه مرتبط با مدیریت شهری است.

وی بیان کرد: این طرح ، برنامه جامع اقدام مشترک مرتبط با مأموریت‌ها و وظایف ۲۶ دستگاه درگیر با موضوعات مدیریت شهری است، در طرح جامع شهر تمرکز بر جلب مشارکت مردم به‌عنوان بازیگران اصلی است.

حقیقی گفت: در طرح فوق تلاش شده تا نیازهای واقعی شهر با همراهی و همکاری نهادهای دولتی و مردمی برطرف شود.

وی عدم جلب مشارکت مردم را علت اصلی شکست طرح‌های جامع طی دهه‌های گذشته یاد کرد و گفت: در طرح جامع شهر تکلیف کاربری‌های مختلف شهری مانند شبکه حمل‌ونقل مانند مترو، مونوریل و غیره، شبکه معابر، کاربری‌های عمومی، توسعه شهر، خط محدوده و حریم شهر مشخص خواهد شد.

وی ادامه داد: در قالب طرح جامع شهر قم است که مشخص می‌شود، امکان بارگذاری‌های جدید جمعیتی در کدام مناطق و نقاط امکان‌پذیر است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha