تنور داغ انتخابات ریاست جمهوری در بوشهر با گرما و حرارت مناظره پزشکیان و جلیلی

بوشهر-ایرنا- همزمان با آغاز برنامه‌های تبلیغاتی دومین مرحله از چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در استان بوشهر و به‌ویژه مناظره رودرروی مسعود پزشکیان و سعید جلیلی، تنور انتخاباتی در این استان از شامگاه گذشته حسابی داغ شده است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، استان بوشهر در مجموع ۸۰۶ هزار و ۳۴۲ نفر واجد شرایط رأی دارد که از این شمار با مشارکت ۴۶ درصدی، ۳۷۴ هزار و ۳۴۵ نفر در مرحله نخست انتخابات شرکت کردند.

بوشهری‌ها در کمتر از ۶۰ ساعت دیگر، با وجود گرمای ۵۰ درجه و شاید رطوبتی نزدیک به صددرصدی، بار دیگر برای ایرانی آباد و سربلند پای صندوق‌های رأی حاضر می‌شوند.

مردم ولایتمدار و دارالحماسه استان بوشهر گرچه در دور نخست مشارکت در بین استان‌های برتر از حیث مشارکت انتخاباتی قرار گرفتند، اما شواهد و قرائن نشان از خیز بلند بوشهری‌ها برای کسب رتبه‌های برتر مشارکت انتخاباتی در روز جمعه دارد.

اجماع نیروهای انقلاب برای حمایت از جلیلی

این انگیزه برای افزایش مشارکت بوشهری‌ها با آغاز برنامه‌های تبلیغاتی مرحله دوم انتخابات کلید خورده و از شب گذشته با مناظره رودرروی پزشکیان و جلیلی به اوج خود رسیده است.

ستادهای انتخاباتی استان بوشهر در این دوره فضای جدیدی را تجربه کردند. در سمت هواداران جلیلی مهم‌ترین خبری که این روزها در کانون توجه قرار گرفته، اجماع یکشنبه‌شب ستادهای نیروهای انقلاب با حضور برخی از فعالان ستادی در مسجد توحید بود که این برنامه شامگاه یکشنبه با حضور شماری از فعالان ستادی برگزار شده است.

جنب و جوش هواداران پزشکیان برای ورود ظریف

در آن سوی آوردگاه انتخابات، جنب و جوش هواداران مسعود پزشکیان در آستانه ورود محمدجواد ظریف به بوشهر و سخنرانی در اجتماع هواداران، تحرکی دوچندان پیدا کرده است.

عمده هواداران پزشکیان با انتشار گسترده پوستر این گردهمایی انتخاباتی آماده برگزاری یک همایش پرشور شدند.

اما نقطه اشتراک بین این دو نامزد انتخاباتی افزوده شدن شمار قابل‌توجهی از حامیان نسبت به روز جمعه گذشته است که هر کدام به فراخور توانایی، سهم قابل‌توجهی از آراء خاکستری را به خود جذب کردند.

بعد از مناظره شب گذشته پزشکیان و جلیلی، فضای مجازی استان بوشهر به کانون رقابت مجازی تبدیل شده است. به‌طوری‌که در شب گذشته تا پاسی از شب، حامیان این دو نامزد فرازهایی از صحبت کاندیدای مورد حمایت خود را برای نمایش برتری بازتاب دادند.

تنور داغ انتخابات ریاست جمهوری در بوشهر با گرما و حرارت مناظره پزشکیان و جلیلی

تحریم‌کنندگات انتخابات در استان بوشهر وارد گود شدند

این مجادله انتخاباتی نشان می‌دهد مناظره دلخواه بوشهری‌ها در شب گذشته شمار بسیاری از جوانان بی‌تفاوت نسبت به انتخابات را وارد گود کرده است.

یکی از جوانان بوشهری در حالی خبر از ورود جدی خود به انتخابات می‌دهد که عمده دلیلش را مناظره داغ انتخاباتی شب گذشته اعلام می‌کند.

همه در انتظار جمعه سرنوشت

«حمید اسماعیلی» به ایرنا گفت: اکنون باور دارم هر فرد چه موافق و چه مخالف شرایط کنونی کشور باید در جمعه سرنوشت فریاد رسای خود را پای صندوق رأی با انتخابی آگاهانه اعلام کند.

وی اظهار کرد: از همین تریبون به هم‌سن‌وسالان خود نیز توصیه می‌کنم فرصت ویژه انتخابات برای نقش‌آفرینی در سرنوشت کشور را از دست ندهند.

اسماعیلی افزود: امید است با شور و شوقی مضاعف استان بوشهر بتواند در پایان ۱۵ تیرماه جشنی با رنگ و بوی مشارکت بالا و خیره‌کننده در انتخابات برگزار کند.

دیگر جوان بوشهری نیز که پس از برگزاری مناظره رودررو به وجد آمده بود، اظهار کرد: مناظره مستقیم ۲ داوطلب نهایی انتخاباتی فرصتی مهیا کرده تا مردم به‌خوبی از برنامه‌ها و رویکردهای کاندیداها مطلع و انتخابی آگاهانه رقم بزنند.

تنور داغ انتخابات ریاست جمهوری در بوشهر با گرما و حرارت مناظره پزشکیان و جلیلی

بیشتر بخوانید

فیلم | انتخابات در استان بوشهر باشکوه برگزار شد

خلق حماسه‌ای جدید در بوشهر با مشارکت گسترده مردم در انتخابات

آغاز فرایند رای‌گیری در ۷۹۰ شعبه استان بوشهر

کاهش شمار داوطلبان شور انتخاباتی استان بوشهر را افزایش داد

«محمد مینایی» افزود: تجربه مناظره دیشب نشان داد در صورت کم بودن داوطلبان، علاوه بر بالا رفتن شور و حال انتخابات، زمینه را برای شناخت بیشتر مردم از داوطلبان فراهم می‌کند.

وی تصریح کرد: با همه فراز و نشیب‌های این چند روز انتخاباتی به نظر می‌رسد روز جمعه شمار قابل‌توجهی از جمعیت تحریم‌کننده انتخابات پای صندوق‌های انتخاباتی رویت شوند.

مینایی گفت: مشارکت حداکثری بیش از آنکه نویدبخش انتخاب رئیس‌جمهوری با پشتوانه مردمی باشد، خار چشم دشمنان و بدخواهان نظام مقدس جمهوری اسلامی است.

دیگر شهروند بوشهری نیز گفت: امید است در اندک روزهای باقیمانده تا پایان تبلیغات انتخابات با حضور چهره‌های برجسته از حامیان پزشکیان و جلیلی، شور انتخاباتی استان بوشهر به اوج خود برسد.

تنور داغ انتخابات ریاست جمهوری در بوشهر با گرما و حرارت مناظره پزشکیان و جلیلی

ضرورت تشکیل کمیته حقیقت‌یاب برای تخریب‌های انتخاباتی

«سعید بحرینی» ادامه داد: تجربه انتخابات ریاست جمهوری در این دوره افق جدیدی فراروی این رقابت سیاسی گشوده و تا جایی که مردم بیش از فضای حقیقی در فضای مجازی رقابت می‌کنند.

وی اظهار کرد: با این حال، در فضای مجازی یک سری بداخلاقی‌هایی نیز وجود دارد که می‌طلبد علاوه بر پیش‌بینی تمهیداتی برای جلوگیری از تخریب داوطلبان، کمیته‌ای حقیقت‌یاب در رسانه ملی شبهه‌های ایجاد شده را شفاف‌سازی کند.

بحرینی افزود: بدون تردید چنین اقدامی کمک می‌کند تا افراد در انتخابی شایسته و اصلح به اشتباه نیفتند و رئیس‌جمهوری شایسته، توانمند و در تراز نظام مقدس جمهوری اسلامی انتخاب کنند.

تنور داغ انتخابات ریاست جمهوری در بوشهر با گرما و حرارت مناظره پزشکیان و جلیلی

ضرورت پرداختن به جایگاه و نقش بانوان در مناظره‌ پایانی

دختر جوان بوشهری نیز گفت: انتظار داریم در مناظره پایانی داوطلبان مرحله نهایی انتخابات به نقش و جایگاه بانوان در جامعه به شکل ویژه پرداخته شود.

«زینب مرادی» افزود: در موضوع بانوان مسائل ناشناخته زیادی وجود دارد که پزشکیان و جلیلی باید رویکردهای خود را در این زمینه روشن و تبیین کنند.

وی ادامه داد: با این وجود در حال حاضر نیز شناخت نسبی از کاندیداها حاصل شده و امیدواریم بتوانیم با اتکا بر این شناخت رئیس جمهوری انتخاب کنیم تا بتواند بخوبی در محافل بین المللی حق نایده گرفته ایران را بستاند.

مرادی عنوان کرد: به عنوان دختری جوان که در روز جمعه برای دومین بار در انتخابات شرکت می‌کنم تصمیم دارم با حضور دسته جمعی به همراه همکلاسی‌ها روزی مانا و خاطره‌انگیز در تقویم خاطرات خود ثبت کنم.

بیش از ۷ هزار نفر روند اجرای انتخابات در بوشهر برعهده دارند

رئیس ستاد انتخابات استان بوشهر در گفت و گو با ایرنا اظهار کرد: ۲۷ هیات اجرایی روند امور چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری را در استان بوشهر برعهده داشتند.

پورات ادامه داد: از مجموع یک میلیون و ۱۶۳ هزار و ۴۰۰ نفر واجد شرایط رای استان بوشهر در این دوره از انتخابات ۸۰۶ هزار و ۳۴۲ نفر واجد شرایط رای بودند.

وی گفت: از این تعداد ۴۳۲ هزار و ۲۸۶ نفر مرد و ۳۴۷ هزار و ۵۶ نفر زن هستند.

تنور داغ انتخابات ریاست جمهوری در بوشهر با گرما و حرارت مناظره پزشکیان و جلیلی

رئیس ستاد انتخابات استان بوشهر یادآور شد: هفت هزار و ۲۵۰ نفر امور انتخابات را در استان بوشهر برعهده داشتند.

پورات اضافه کرد: انتخابات در استان بوشهر در فضای آرام ، با نشاط و و بدون هیچ گونه مشکل امنیتی برگزار شد.

استان بوشهر آماده خلق حماسه‌ای دیگر

استاندار بوشهر گفت: مردم این استان در هشتم تیرماه با حضور گسترده و پرشور خود در انتخابات، حماسه‌ای جدید خلق کردند.

«احمد محمدی‌زاده» در گفت و گو با ایرنا اظهار کرد: انتخابات روز هشتم در فضایی کاملا امن و با مشارکت خوب مردم استان انجام شد و با تمهیدات بکار رفته به دنبال برگزاری یک انتخابات دیگر در پایان این هفته هستیم.

وی افزود: شعب اخذ رای برای دور دوم انتخابات ریاست جمهوری در آمادگی کامل هستند و برای رفاه حال مردم محدود شعبی که پیش از این دارای مشکلات سرمایشی بوده جابجا می شود.

شورای نگهبان اسامی ۶ نامزد انتخابات ریاست جمهوری را براساس حروف الفبا مسعود پزشکیان، مصطفی پورمحمدی، سعید جلیلی، علیرضا زاکانی، سید امیرحسین قاضی زاده هاشمی و محمدباقر قالیباف اعلام کرد که از این شمار علیرضا زاکانی و سید امیر حسن قاضی زاده از ادامه رقابت انصراف دادند.

پس از برگزاری انتخابات در روز هشتم تیرماه، مسعود پزشکیان و سعید جلیلی بیشترین آمار مواخوذه را کسب کردند که به دلیل دست نیافتن به بیش از نیمی از آرا، انتخابات به دور دوم و در روز 15 تیرماه بین این 2 داوطلب رسیده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha