۱۲ تیر ۱۴۰۳، ۱۲:۴۳
کد خبرنگار: 1449
کد خبر: 85526836
T T
۴ نفر

برچسب‌ها

۶۳ درصد از طرح جمع‌آوری شبکه فاضلاب ملایر اجرا شد

همدان- ایرنا- سرپرست شرکت آب و فاضلاب ملایر با اشاره به اجرای طرح جمع آوری شبکه فاضلاب این شهرستان به طول ۲۲۸ کیلومتر گفت: تاکنون ۱۴۳ کیلومتر خطوط اصلی آن معادل ۶۳ درصد از لحاظ گستردگی شبکه اجرا شده است.

به گزارش خبرنگار ایرنا؛ «رسول روبخش» روز سه‌شنبه در نشست خبری اظهار کرد: در حال حاضر ۹۰ کیلومتر دیگر از شبکه فاضلاب شهر ملایر باقی مانده، اما با توجه به توسعه شهر، ۱۵۰ کیلومتر دیگر نیاز به اجرای شبکه جمع‌آوری فاضلاب شهری دارد.

وی با بیان اینکه ۴۳ درصد از خانوارهای ملایری زیرپوشش شبکه فاضلاب قرار دارند، افزود: از ۸۰ هزار مشترک شهری، ۷۱ هزار و ۵۰۰ انشعاب خانگی مربوط به ملایر است که از این تعداد ۲۰ هزار اشتراک شبکه فاضلاب شهری دارند.

سرپرست شرکت آب و فاضلاب ملایر بیان کرد: سال گذشته ۸.۲ درصد از شبکه جمع‌آوری فاضلاب ملایر اجرا و طبق برآورد میزان توسعه شبکه جمع‌آوری فاضلاب طی سال‌جاری ۷.۷ کیلومتر اجرا خواهد شد که نیازمند ۱۰۰ میلیارد ریال اعتبار است.

روبخش با بیان اینکه در صورت تخصیص ماده ۵۶ این میزان افزایش توسعه شبکه قابل توجه خواهد بود، ادامه داد: در سفر استانی رئیس جمهور، مصوبه ماده ۵۶ برای این پروژه اخذ شد و طبق این مصوبه ۷۷۰ میلیارد ریال اعتباربه شبکه فاضلاب ملایر اختصاص یافت.

وی روش تامین آب شرب این شهرستان را از طریق ۱۶۰ حلقه چاه فعال شامل ۴۰ حلقه چاه در بخش شهری و ۱۲۰ حلقه در بخش روستایی عنوان کرد و گفت: علاوه بر این ۱۸ چشمه و سه قنات نیز در این شهرستان فعال است و سد کلان نیز بخشی از آب شرب شهر ملایر را تامین می‌کند.

۶۳ درصد از طرح جمع‌آوری شبکه فاضلاب ملایر اجرا شد

اختصاص ۷۷۰ میلیارد ریال اعتبار برای توسعه شبکه فاضلاب ملایر

سرپرست شرکت آب و فاضلاب ملایر دبی متوسط استحصال آب در این شهرستان را ۸۰۰ لیتر بر ثانیه عنوان و بیان کرد: ۵۸۶ لیتر بر ثانیه دبی شهرها و ۲۱۵ لیتر بر ثانیه دبی روستاها است.

روبخش گفت: این شهرستان دارای ۱۳ مخزن ذخیره آب در بخش شهری به حجم ۵۶ هزار و ۸۰۰ مترمکعب و ۱۴۸ مخزن زمینی و هوایی به حجم ۲۳ هزار و ۱۵ مترمکعب در بخش روستایی است.

وی همچنین طول شبکه آبرسانی و خط انتقال این شهرستان را یک‌هزار و ۵۰۰ کیلومتر عنوان کرد و افزود: از این میزان ۴۷۷ کیلومتر از شبکه آبرسانی و ۵۷ کیلومتر خط انتقال آب در بخش شهری و ۵۷۴ کیلومتر از شبکه توزیع و ۳۶۳ کیلومتر خط انتقال آب در بخش روستایی است.

سرپرست شرکت آب و فاضلاب ملایر ادامه داد: این شهرستان دارای هفت ایستگاه پمپاژ است که ۲ ایستگاه آن در بخش شهری و پنج ایستگاه در بخش روستایی است.

روبخش با بیان اینکه حق این شهرستان در اجرای مجتمع‌های آبرسانی ادا نشده، تاکید کرد: از ۹ مجتمع آبرسانی روستایی که برای این شهرستان مصوب شده، تنها یک مجتمع اجرایی شده و هشت مجتمع دیگر باقی مانده است.

اصلاح و توسعه ۳۷ کیلومتر از شبکه آبرسانی ملایر

وی یادآور شد: در حال حاضر شهرستان ملایر دارای سه مجتمع آبرسانی روستایی دهلق، هزارجریب و علی‌آباد دمق است که درحال بهره‌برداری و یا در دست مطالعه است.

سرپرست شرکت آب و فاضلاب ملایر گفت: سال گذشته در مجموع اصلاح و توسعه شبکه آبرسانی این شهرستان ۳۷ کیلومتر انجام شد که ۲۶ کیلومتر آن در بخش روستایی و ۱۱ کیلومتر در بخش شهری بوده است.

روبخش با بیان اینکه ۶۳ درصد جمعیت این شهرستان شهری و ۳۷ درصد روستایی است، بیان کرد: شهر ملایر دارای ۱۹۲ هزار و ۳۰۹ نفر جمعیت است و تعداد کل مشترکان آب بالغ بر ۱۰۷ هزار و ۷۲۸ فقره است که از این تعداد ۸۰ هزار و ۵۰۷ فقره شهری و ۲۷ هزار و ۲۲۱ فقره روستایی است.

به گزارش ایرنا؛ از ۲۰۸ روستای دارای سکنه شهرستان ملایر، ۱۳۸ روستا با تعداد مشترکان ۲۷ هزار و ۲۲۱ مورد زیرپوشش شرکت آب و فاضلاب است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha