۱۲ تیر ۱۴۰۳، ۱۲:۲۹
کد خبرنگار: 2239
کد خبر: 85526868
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

٦ طرح جدید گردشگری کشاورزی در البرز  پروانه دریافت کردند

کرج - ایرنا- مدیرکل میراث فرهنگی ، گردشگری و صنایع دستی استان البرز اعلام کرد: ۶ طرح جدید گردشگری کشاورزی با هدف رونق تولید ، گردشگری و اشتغالزایی در این استان پروانه احداث و راه اندازی دریافت کردند.

به گزارش ایرنا، " رحیم خاکی" روز سه‌شنبه در نست خبری اظهار کرد: این همکاری اداره کل میراث‌فرهنگی ، گردشگری و صنایع دستی و سازمان جهاد کشاورزی استان اجرا می شود.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان البرز افزود: از این تعداد چهار پروانه در شهرستان‌ طالقان، یک طرح در شهرستان چهارباغ و یک طرح در ساوجبلاغ احداث و به بهره برداری می رسد.

وی میزان اشتغالزایی حاصل از راه‌اندازی این مزارع گردشگری کشاورزی را ٣٨ نفر به‌صورت مستقیم عنوان کرد که در کنار آن اشتغال فصلی و غیر مستقیم نیز برای افراد ایجاد می‌شود.

خاکی ادامه داد: این طرح‌ها با کاربری‌های مختلف از جمله مزرعه گیاهان دارویی، پرورش زنبورعسل، باغ و مزارع مختلف به بهره‌برداری می‌رسد و گردشگران می‌توانند با حضور در این مزارع فعالیت‌های کشاورزی را تجربه کنند.

وی گردشگری کشاورزی را از سبک‌های نوین گردشگری و جزو شاخه‌های گردشگری اجتماع- محور برشمرد که هدف آن ایجاد منافع اقتصادی ،اجتماعی، حفاظت از منابع‌طبیعی، حفظ هویت و فرهنگ محلی و بهبود کیفیت زندگی جامعه به‌ منظور رفع نیازهای نسل‌های حال و آینده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی البرز افزود: تفاوت بین زندگی شهری و روزمره با روستایی موجب محبوبیت چشمگیر این نوع گردشگری در بین مردم شده‌است؛ از طرفی استقبال گردشگران از خرید محصولات سالم روستا موجب افزایش انگیزه روستاییان به تولید این محصولات و اشتغال و توسعه اقتصادی روستا می‌شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha