۱۲ تیر ۱۴۰۳، ۱۲:۳۱
کد خبرنگار: 1285
کد خبر: 85526890
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

برگزیدگان رویداد «مستند بساز» چهارمحال و بختیاری معرفی شدند

شهرکرد- ایرنا- نفرات برگزیدگان رویداد حمایت از تولید فیلم مستند کوتاه موبایلی با عنوان «مستند بساز» روز سه‌شنبه از سوی حوزه هنری چهارمحال و بختیاری اعلام شد.

به گزارش ایرنا به نقل از حوزه هنری استان، از میان فیلم‌های راه‌یافته به این رویداد استانی، سه اثر «چمچه گلین» به کارگردانی حمیده اکبری از شهر بن، «در مسیر پرندگان» به کارگردانی رشید برادران قهفرخی از فرخشهر و «نقش وجود» اثر فرشته قادری دهکردی از شهرکرد بدون اولویت به عنوان آثار برگزیده معرفی شدند.

از چهار اثر دیگر با عنوان‌های «اثر دوپلان» به کارگردانی اسحاق فتاحی از شهر ناغان، «آبشار لندی» به کارگردانی مهدی صفری از منطقه هلیساد، «میرشکال» به کارگردانی «مهربد بزرگنیا» از شهرستان فارسان، روستای ده‌چشمه و «بابا حاجی» به کارگردانی سهیلا نوروزی از شهرستان لردگان نیز تقدیر شد.

مسوول واحد هنرهای تصویری حوزه هنری چهارمحال و بختیاری بیش از ۳۰ اثر کوتاه مستند برای حضور در این رویداد به دبیرخانه «مستند بساز» ارسال شد که در نهایت هفت اثر به عنوان آثار راه‌یافته برای داوری نهایی معرفی شد.

اردوان محمودیان در آیین اختتامیه این رویداد استانی گفت: پیشرفت فناوری‌های (تکنولوژی‌ها) به روز در دنیای دیجیتال امروز قابلیت‌های بسیاری را در خدمت هنر و فرهنگ قرار داده که یکی از فعالیت‌های جذاب و تاثیرگذار که امروز با گوشی‌های هوشمند موبایل می‌توان انجام داد، ساخت فیلم کوتاه است.

وی افزود: فیلم کوتاه یکی از راه‌های ارتباط با دنیا است چرا که در دنیای امروز سرعت و خلاصه‌گویی در رساندن پیام یکی از اصلی‌ترین و مهمترین مسائل جهانیان است.

محمودیان تصریح کرد: استان چهارمحال و بختیاری سرشار از استعدادهای مختلف هنری است که در زمینه فیلم‌سازی و به ویژه فیلم مستند هم این استعدادها بسیارند و باید برای شکوفایی آن تمام تلاش خود را به کار گیریم.

مسوول واحد هنرهای تصویری حوزه هنری چهارمحال و بختیاری با اشاره به راه‌اندازی خانه فیلم مستند حوزه هنری استان با حضور فیلم‌سازان استانی، یادآور شد: فراخوان رویداد حمایت از تولید فیلم مستند کوتاه موبایلی نخستین حرکت جمعی این خانه در حوزه هنری استان است که با استقبال خوب مخاطبان و علاقه‌مندان به این رشته روبرو شده است.

به گزارش ایرنا، با ورود گوشی های هوشمند به بازار ارتباطات ، اکنون تولید فیلم مستند یا داستانی با گوشی همراه(موبایل) نیز رشد چشمگیری داشته است.

مستند کوتاه یا میکروداک فیلمی دارای روایت اسنادی از رخداد واقعیت با زمان تقریبی بین دو تا ۲۵ دقیقه است و مستندهای کوتاه، راهی خلاقانه برای نشان دادن پیام یا داستان در زمان محدود به مخاطب است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha