۱۳ تیر ۱۴۰۳، ۸:۳۱
کد خبرنگار: 1449
کد خبر: 85526920
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

مسیر شهید رئیسی با انتخاب اصلح باید تداوم یابد

همدان- ایرنا- رئیس دانشگاه ملی ملایر گفت: مسیر شهید رئیسی با انتخاب اصلح تداوم یابد و رئیس‌ جمهور منتخب باید مسیری را که طی سه سال گذشته در دولت مردمی سیزدهم شکل گرفت و با شهادت آیت‌الله رئیسی ناتمام ماند، ادامه دهد تا ظرفیت‌های کشور هدر نرود.

«ابراهیم محمدی‌منش» روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار کرد: مشارکت حداکثری مردم در انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری فارغ از اینکه چه کسی انتخاب شود، نشان دهنده میزان همکاری، همراهی، حضور و نقش‌آفرینی آنان برای انتخاب رئیس جمهور است و تاثیر مستقیمی بر اقتدار و جایگاه کشور دارد.

وی حضور مردم در پای صندوق‌های رأی و انتخاب درست را باعث ایجاد بازدارندگی برای جمهوری اسلامی و نشان دهنده جایگاه و نقش نظام در دیدگاه مردم و اقتدارآفرین دانست و افزود: همه باید در دور دوم انتخابات نیز فارغ از اینکه چه کسی انتخاب می‌شود، به دنبال حضور و مشارکت حداکثری باشیم.

رئیس دانشگاه ملایر حضور حداکثری مردم در انتخابات را امنیت آفرین دانست و بیان کرد: انتخابات یک عرصه ملی و فرصتی برای ایجاد زمینه‌های رشد و توسعه کشور است که در این راستا جامعه دانشگاهیان و نخبگان می‌توانند با تشریح و تبیین مشارکت حداکثری و نقش و جایگاه رئیس جمهور، اثر کلیدی و مستقیمی در حضور مردم در انتخابات پانزدهم تیرماه داشته باشند.

فارغ از هر نگاه سیاسی، برای مشارکت حداکثری تلاش کنیم

محمدی‌منش خاطر نشان کرد: مشارکت در انتخابات ریاست جمهوری که بالاترین مقام اجرایی کشور و اجرا کننده تمام سیاست‌های نظام است، پررنگ‌تر و با اهمیت‌تر است.

به گفته وی رئیس جمهوری که با انتخاب مردم وارد عرصه می‌شود، از مقبولیت ویژه‌ای برخوردار است و در نتیجه منجر به ایجاد امنیت و عظمت می‌شود.

وی با تاکید بر اهمیت نقش دانشگاهیان در انتخابات و عمل عالمانه و آگاهانه در این عرصه، افزود: از دانشگاهیان انتظار می‌رود با آموزش و تبیین مناسب در جامعه بصیرت افزایی کنند و با موضع‌گیری‌های سنجیده، قانون‌مند و علمی خود و استدلال برنامه‌های نامزدها، به کیفی‌سازی انتخابات و انتخاب بهترین کاندیدا کمک کنند.

رئیس دانشگاه ملایر نقش دانشجویان در این انتخابات را نقشی کلیدی دانست و ادامه داد: چنانچه مردم انتخابی درست داشته باشند، این انتخاب آگاهانه، موثر واقع خواهد شد و هر اندازه این فضا را گرمتر و تقویت کنیم، مشارکت و حضور مردم در پای صندوق‌های رای در ۱۵ تیرماه پرشورتر خواهد بود.

نقش دانشگاهیان در حضور پرشور مردم در انتخابات؛ اثرگذار است

محمدی‌منش با تاکید بر اینکه دانشجویان می‌توانند در آگاهی‌سازی، فعال کردن جامعه و ایجاد فضای نقد، گفت‌و گو، بررسی و ایجاد انگیزش در جامعه جوان کشور و همچنین در ایجاد شور و نشاط انتخاباتی موثر باشند، خاطرنشان کرد: دانشجو را به موذن جامعه تشبیه کرده‌اند که اگر خواب بماند، نماز ملت قضا می‌شود.

وی همچنین تقویت حضور حداکثری مردم در انتخابات، ایجاد فرصت‌های شناخت نامزدهای انتخاباتی، ارائه راهکارها و روش‌های ارزیابی، ایجاد شور و نشاط در جامعه، استفاده از ظرفیت دانشجویان در شفاف‌سازی و ایجاد فرصت برای معرفی برنامه نامزدها را از مواردی دانست که دانشگاهیان و نخبگان این شهرستان می‌توانند در افزایش مشارکت حداکثری نقش‌آفرینی کنند.

رئیس دانشگاه ملایر با اشاره به نقش و وظایف رئیس‌ جمهور آینده و انتظارات و درخواست‌های مردم از منتخب آینده، اظهار کرد: انتظار داریم رئیس‌ جمهور مجری قانون باشد و فارغ از مسائل سیاسی عمل کند.

رئیس جمهور منتخب به جوانان اعتماد کند

محمدی‌منش با اشاره به نقش و جایگاه جوانان و جامعه نخبگانی کشور در پیشرفت و توسعه، گفت: از رئیس جمهور منتخب انتظار داریم از همه اقشار و طیف‌های جامعه برای اداره جامعه استفاده و به جوانان اعتماد و فضا را برای فعالیت جوانان فراهم کند.

وی همچنین برگزاری جلسات نقد، مناظره، استفاده از دیدگاه‌های مختلف، فراهم‌سازی فضا و بستر مناسب برای انتخاب اصلح و حضور حداکثری مردم در انتخابات و خدمت‌رسانی به متولیان انتخابات را از جمله اقدامات دانشگاه ملایر در راستای افزایش مشارکت در چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری برشمرد.

به گزارش ایرنا، دور دوم انتخابات ریاست جمهوری جمعه پانزدهم تیرماه در سراسر کشور برگزار می‌شود، در این دور مردم از بین «مسعود پزشکیان» و «سعید جلیلی» یکی را به عنوان رییس جمهور انتخاب می‌کنند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha