۱۲ تیر ۱۴۰۳، ۱۳:۰۶
کد خبرنگار: 2785
کد خبر: 85526925
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

بیش از ۲۷ هزار کیلوگرم فرآورده خام دامی غیربهداشتی در زنجان کشف شد

زنجان - ایرنا - رئیس اداره نظارت بر بهداشت عمومی و مواد غذایی دامپزشکی زنجان گفت: بیش از ۲۷ هزار و ۶۵۰ کیلوگرم فرآورده خام دامی غیربهداشتی در زنجان کشف و از چرخه مصرف خارج شد.

علی نوری روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه بخش مهمی از ارتقای سلامت و بهداشت جامعه با تامین فرآورده‌های خام دامی و لبنی سالم تحقق می‌یابد، افزود: طی سه ماهه اول امسال در راستای سلامت و بهداشت عمومی بیش از پنج هزار و ۶۸۰ نوبت بازدید بازرسان دامپزشکی استان از مراکز تولید و عرضه فرآورده‌های خام دامی انجام شد.

وی اضافه کرد: بخشی از وظایف نیروهای دامپزشکی استان زنجان به عنوان سربازان عرصه بهداشت و سلامت، بازدید و نظارت بر تولید، توزیع، نگهداری و عرضه فرآورده‌های خام دامی است که به صورت مستمر در سطح استان انجام می‌شود.

رئیس اداره نظارت بر بهداشت عمومی و مواد غذایی اداره کل دامپزشکی زنجان ادامه داد: در این بازدیدها به ۳۶۱ مرکز عرضه مواد خام دامی در خصوص رعایت مسائل بهداشتی تذکر داده شد و بیش از ۲۴۰ نمونه‌گیری جهت قضاوت محصولات مختلف انجام گرفت و ۲۳ واحد متخلف به مراجع قضائی و تعزیراتی معرفی شد.

نوری افزود: همچنین بیش از ۸۰ هزار و ۶۸۰ تن انواع نهاده اولیه مورد نظارت و بازرسی قرار گرفت و بر کشتار بیش از ۹ هزار و ۵۷۰ رأس دام کشتاری سبک و سنگین به وزن بیش از یک میلیون و ۱۱۶ هزار کیلوگرم نظارت شد.

رئیس اداره نظارت بر بهداشت عمومی و مواد غذایی اداره کل دامپزشکی زنجان یادآور شد: همچنین در این مدت، نظارت بر کشتار نزدیک به هشت میلیون و ۱۳۰ هزار قطعه انواع طیور صنعتی به وزن بیش از ۱۶ میلیون و ۶۴۲ هزار کیلوگرم و تأمین گوشت سفید استان زنجان انجام گرفت.

نوری خاطر نشان کرد: شهروندان تمامی فرآورده‌های خام دامی مورد استفاده خود را از مراکز دارای پروانه بهداشتی و تحت نظارت دامپزشکی خریداری کنند و هنگام خرید به تاریخ تولید و تاریخ انقضای محصول توجه داشته باشند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha