۱۲ تیر ۱۴۰۳، ۱۳:۰۳
کد خبر: 85526972
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

هوای قم در وضعیت ناسالم قرار دارد

قم - ایرنا - مدیرکل محیط‌زیست قم با اشاره با افزایش گردوغبار در این استان با شروع روزهای گرم سال، گفت: در روزهای گذشته با وزش بادهای شرقی و جنوبی، هوای شهر قم در وضعیت ناسالم قرار گرفته‌است، البته آلودگی هوا در برخی ساعات کاهش‌یافته و در برخی ساعات به اوج می‌رسد.

محمدحسین بازگیر روز سه‌شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا، افزود: امروز نیز با توجه‌به داده‌های ایستگاه‌های سنجش آلودگی هوا، کیفیت هوای شهر قم در وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس قرار گرفته‌است و در این شرایط افراد مبتلا به بیماری‌های قلبی یا ریوی، کودکان و سالمندان، مبتلایان به آسم و زنان باردار باید فعالیت‌های طولانی یا سنگین خارج از منزل را کاهش دهند.

وی با بیان اینکه در روزهای گذشته شاهد هجوم گردوغبار از سمت استان‌های اصفهان و سمنان بوده‌ایم و این استان‌ها باید به وضعیت این کانون‌ها رسیدگی کنند، اظهارکرد: بارندگی‌های فصل بهار، تا حدودی کانون‌های گردوغبار استان قم را بهبود بخشیده‌است، اما همچنان در وضعیت بحرانی قرار دارند.

وی خاطرنشان کرد: از ابتدای سالجاری تا امروز هوای شهر قم ۷۷ روز در وضعیت پاک و قابل قبول بوده و ۲۸ روز در وضعیت ناسالم قرار داشته‌است و باید تلاش کنیم مصوبات ملی در رابطه با دریاچه نمک و بحران گرد و غبار در استان قم را هرچه سریع‌تر اجرایی نماییم.

بازگیر در پایان وجود برخی واحدهای صنفی و صنعتی تشدیدکننده گرد و غبار در پیرامون شهر قم را مورد توجه قرار داد و گفت: به طور نمونه حدود یک‌هزار واحد کانی غیرفلزی شامل تولید آجر، گچ، آهک، سنگ بری و غیره در محور جاده قدیم کاشان وجود دارد که بیش از نیمی از آنها به صورت سنتی فعالیت کرده و فاقد سیستم کنترل آلودگی هوا هستند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha