کشاورزان دامغانی در دولت سیزدهم یک‌هزار و ۱۹۳ میلیارد ریال وام گرفتند

سمنان - ایرنا - مدیر جهاد کشاورزی دامغان گفت: کشاورزان این شهرستان طی سه سال دولت سیزدهم یک‌هزار و ۱۹۳ میلیارد و ۷۰۰ میلیون ریال انواع تسهیلات دریافت کردند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، علی اصغر امامیون روز سه شنبه به خبرنگاران افزود: انواع وام در قالب تسهیلات بند الف تبصره ۱۸ قانون بودجه، تسهیلات اشتغال پایدار روستایی، وام مکانیزاسیون، تسهیلات سرمایه در گردش نهاده‌های دام و طیور، تسهیلات تبصره ۱۶ قانون بودجه، وام مشاغل خانگی و خشکسالی به متقاضیان پرداخت شده است.

وی با اشاره به سهم هر یک از این حوزه‌ها از مجموع تسهیلات اعطایی به بهره‌برداران بخش کشاورزی این شهرستان اضافه کرد: از محل بند الف تبصره ۱۸ قانون بودجه ۴۷۶ میلیارد ریال و از محل اعتبارات اشتغال پایدار روستایی ۱۶ میلیارد و ۸۰۰ میلیون ریال وام به متقاضیان پرداخت شد.

این مسوول سهم بخش مکانیزاسیون را از مجموع وام اعطایی به بهره‌برداران بخش کشاورزی دامغان در طول فعالیت دولت سیزدهم ۲۷۰ میلیارد و برای مشاغل خانگی ۴۵ میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال اعلام کرد.

وی افزود: طی فعالیت دولت سیزدهم مبلغ ۳۱۴ میلیارد ریال وام برای تأمین سرمایه در گردش نهاده های دام و طیوربرای بهره‌برداران شهرستان دامغان تأمین اعتبار شد.

مدیر جهاد کشاورزی دامغان همچنن ا اعطای ۱۸ میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال وام از محل تبصره ۱۶ قانون بودجه به کشاورزان بخش کشاورز ان این شهرستان خبر داد.

به گزارش ایرنا، پسته اقتصادی و راهبردی ترین محصول کشاورزی استان سمنان در دامغان کاشته می شود. ۲۴ هزار هکتار اراضی کشاورزی در این شهرستان وجود دارد که بالغ بر ۱۷ هزار هکتار باغ پسته است. سال گذشته بیش از ۴۲ هزار تن پسته تر و هفت هزار و ۵۰۰ تن پسته خشک از باغ‌های پسته دامغان برداشت شد.

استان سمنان با بیش از ۵۳ هزار بهره‌بردار، سالانه در مجموع بیش از یک میلیون و ۷۰۰ هزار تن انواع محصولات کشاورزی شامل زراعی، باغی، دام و طیور و آبزیان تولید می‌کند که بخش عمده‌ای از این تولیدات مازاد بر نیاز مردم استان سمنان است.

از کل گستره بخش کشاورزی استان سمنان ۸۷ هزار هکتار بخش زراعی، ۷۰ هزار هکتار باغ و ۴۰ هزار هکتار آیش است.

تولیدات بخش زراعی استان سمنان سالانه ۹۲۰ هزار تن و میزان محصولات باغی سالانه ۴۸۰ هزار تن است و سالانه بیش از ۲۹۰ هزار تن نیز انواع محصولات دامی در استان سمنان تولید می‌شود.

بیش از ۵۰ درصد از گستره استان سمنان به میزان پنج و ۲ دهم میلیون هکتار نواحی بیابانی است و ۳۵۰ هزار هکتار را جنگل و سه و هشت دهم میلیون هکتار را مرتع شامل می شود.

از ۹ و هفت دهم میلیون هکتار گستره استان سمنان ۱۹۸ هزار هکتار اراضی کشاورزی است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha