۱۳ تیر ۱۴۰۳، ۱۵:۳۲
کد خبرنگار: 2091
کد خبر: 85527017
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

انتخاب آگاهانه برای آینده روشن ایران

۱۳ تیر ۱۴۰۳، ۱۵:۳۲
کد خبر: 85527017
انتخاب آگاهانه برای آینده روشن ایران

سمنان - ایرنا - مشارکت نکردن شهروندان در انتخابات و نیامدن پای صندوق رای در شرایط حساس کنونی کشور، راهبرد اصلی دشمنان قسم‌خورده جمهوری اسلامی است. در صورتی که هر شهروند با رای آگاهانه خود می‌تواند حضوری تاثیرگذار برای آینده روشن کشور داشته باشد.

به گزارش ایرنا، انتخاب نامزد اصلح و به روی کار آمدن رییس جمهوری توانمند و باتجربه می‌تواند کشور را متحول و اقتدار ملی را در عرصه بین‌المللی به نمایش بگذارد. برای تحقق این آرزو نیاز است افراد واجد شرایط با یک «یاعلی» دیگر پای صندوق‌های رای بیایند.

انتخابات در واقع ایفای نقش هر شهروند در تعیین سرنوشت سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و امنیت کشور است و حضور پرشور مردم در صحنه، نشان از پایبندی آنان به ارزش های نظام اسلامی دارد و به نظام مشروعیت می بخشد. همچنین می تواند در خنثی کردن تصمیمات بدخواهانه دشمنان علیه نظام اسلامی موثر باشد.

جلب اعتماد مردم و توجه بیشتر به مصالح و منافع عمومی جامعه از مهمترین شاخصه ها و پایه و پیش شرط اصلی برای افزایش میزان مشارکت سیاسی مردم در بارزترین رکن آن یعنی انتخابات است و انتظار می‌رود نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری درد دل مردم، مسایل و مشکلات آنها را گوش کنند و همدرد جامعه خود شوند که این بهترین عامل برای جلب مشارکت و عالی ترین روش و راهنما برای اتخاذ تصمیم های درست است.

در کنار توجه نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری به درخواست‌های ملت، انتظار می‌رود شهروندان نیز با بررسی عملکردها و برنامه‌های نامزدهای انتخابات، رای خود را آگاهانه در صندوق‌ بیندازند.

ضرورت امروز جامعه انتخاب رییس جمهوری است که ولایت مدار و انقلابی و به دنبال جذب نخبگان با تکیه بر ظرفیت‌های داخلی و فسادستیزی بدون در نظر گرفتن جناح‌بندی‌ها باشد.

انتخاب آگاهانه برای آینده روشن ایران

غیبت در انتخابات توجیه گلایه‌مندی‌ها نیست

برخی افراد واجد شرایط رای دادن، نیامدن پای صندوق‌های رای را راهکاری برای نشان دادن نارضایتی، گلایه از مشکلات و دلخوری خود در جامعه می‌دانند، اما مشارکت نداشتن در واقع سلب اعلام نظر از خود و خودتحریمی برای مشارکت در تعیین سرنوشت کشور محسوب می‌شود.

با توجه به مشکلات اقتصادی که در جامعه حاکم است، تنها دولتی می تواند به درمان آن بپردازد که عدالت محوری و مبارزه با فساد و رانت را سرلوحه کار قرار دهد و اگر می‌خواهیم نامزدی اصلح برای گره‌گشایی از مشکلات به روی کار بیاید، ضرورت دارد همه با هم پانزدهم تیر ۱۴۰۳ پای صندوق رای بیاییم و برای ترسیم آینده روشن کشور و تودهنی به دشمنان و بدخواهان نظام جمهوری اسلامی ایران حماسه‌ای دیگر خلق کنیم.

حضور باشکوه‌ مردم در انتخابات در واقع ادای دین به شهدا و بنیانگذار انقلاب اسلامی است و اقتدار نظام اسلامی و تقویت منافع ملی را در پی خواهد داشت و مسیر انقلاب اسلامی و پاسداری از ارزش‌های آن را هموارتر از گذشته خواهد کرد.

سیمای انتخابات دور اول ریاست جمهوری در استان سمنان

بنا به اعلام ستاد انتخابات استان سمنان، انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری هشتم تیر ماه ۱۴۰۳ همزمان با سراسر کشور در ۶۹۱ شعبه اخذ رای استان با وجود ۵۳۴ هزار و ۲۶ نفر واجد شرایط رای دادن شامل ۲۷۰ هزار و ۲۴۸ نفر آقا و ۲۶۳ هزار و ۷۷۸ نفر خانم برگزار شد.

۲۶۲ هزار و ۲۶۰ نفر معادل با ۴۹.۱۱ درصد از افراد واجد شرایط رای دادن این استان در چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری مشارکت کردند.

انتخاب آگاهانه برای آینده روشن ایران

به این ترتیب، سعید جلیلی در انتخابات تعداد ۱۳۷ هزار و ۸۱ رای را از آن خود کرد که شامل ۵۲.۳ درصد از کل آرای استان بود.

مسعود پزشکیان با کسب ۷۳ هزار و ۲۸۷ رای در استان سمنان ۲۷.۹ درصد را به نام خود ثبت کرد.

محمدباقر قالیباف نیز در استان سمنان ۳۴ هزار و ۷۵۹ رای داشت که ۱۳.۳ درصد از کل آرا را شامل می شود.

مصطفی پورمحمدی نیز با کسب ۲ هزار و ۳۰۲ رای ۹ دهم درصد از کل آرای رای‌دهندگان این استان را کسب کرد.

بر اساس گزارش‌ها، بیشترین مشارکت مربوط به شهرستان سرخه به میزان ۷۲ و ۶ دهم درصد با جمع‌آوری هشت هزار و ۸۴۰ رای و کمترین مشارکت مربوط به شهرستان گرمسار به میزان ۳۷ و سه دهم درصد و با جمع‌آوری ۲۰ هزار و ۸۷۷ رای بود.

شمار آرای ماخذوه در شهرستان سمنان ۶۰ هزار و ۳۷۵ رای و میزان مشارکت ۴۳ و یک دهم درصد اعلام شد. میزان مشارکت در شهرستان شاهرود ۵۳ و ۶ دهم درصد و میزان آرای ماخوذه ۹۲ هزار و ۲۵۶رای گزارش شد.

میزان مشارکت در شهرستان دامغان ۵۴ و ۹ دهم درصد و آرای ماخذوه ۴۱هزار و ۹۷ رای، میزان مشارکت در شهرستان مهدیشهر ۴۷ و ۲ دهم درصد با آرای ماخذوه ۱۶ هزار و ۳۰۰ رای بود.

میزان مشارکت در شهرستان میامی ۵۵ و هشت دهم درصد و آرای ماخذوه ۱۷ هزار و ۶۳۶ رای و میزان مشارکت در شهرستان آرادان و ۳۸ و ۶ دهم درصد و آرای ماخذوه چهار هزار و ۹۰۳ رای ثبت شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha