۱۲ تیر ۱۴۰۳، ۱۴:۳۸
کد خبرنگار: 1160
کد خبر: 85527029
T T
۵ نفر

برچسب‌ها

باند کلاهبرداری در سایت دیوار در استان گیلان منهدم شد

رشت - ایرنا - جانشین فرمانده انتظامی استان گیلان از دستگیری اعضای باند ۹ نفره که از طریق سایت دیوار مبالغ زیادی از مردم کلاهبرداری کرده‌اند، خبر داد.

به گزارش ایرنا از پایگاه خبری پلیس گیلان، سردار حسین حسن‌پور روز سه‌شنبه با اشاره به اینکه در بررسی‌های صورت گرفته مشخص شد، گروهی از افراد با تشکیل یک باند از طریق سایت دیوار در حوزه کلاهبرداری مثلثی فعالیت می‌کنند، اظهار کرد: این افراد با وجوه واریز شده از قربانیان مرحله اول اقدام به خرید گوشی تلفن همراه، لپ‌تاپ و کنسول بازی از قربانیان مرحله دوم کرده و پس از تحویل آن‌ها از اسنپ، جنس دریافتی را به یک مالخر دیگر می‌فروختند.

وی در ادامه گفت: پلیس با انجام تحقیقات و اقدامات فنی مخفیگاه متهم ۴۱ ساله اصلی این پرونده‌ها را در شهرستان رشت شناسایی و در عملیاتی غافلگیرانه او و هشت همدستش را دستگیر کرد.

جانشین فرمانده انتظامی استان گیلان افزود: متهمان پس از دستگیری ابتدا منکر انجام کلاهبرداری شدند اما با مشاهده مستندات پلیس به ناچار لب به اعتراف گشوده و مشخص شد تاکنون ۲۱ فقره شکایت و پرونده به ارزش مالی پنج میلیارد و ۱۰۰ میلیون ریال از آنها در گیلان باز است و پرونده‌های مشابه دیگری نیز در سایر استان‌ها از این افراد ثبت شده است.

این مقام انتظامی بیان کرد: در این راستا ۹ متهم به همراه پرونده برای سیر مراحل قانونی به دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان رشت معرفی شدند.

کشف ۵۱۳ میلیارد ریالی کالای قاچاق طی ۲ روز

بنا به گزارش دیگری از این پایگاه خبری، فرمانده انتظامی گیلان از کشف حدود ۵۱۳ میلیارد ریال کالای قاچاق در اجرای طرح ۲ روزه در گیلان خبر داد.

سردار عزیزالله ملکی با بیان اینکه طرح مبارزه با قاچاق کالا و ارز به مدت ۲ روز در سطح استان گیلان با محوریت پلیس امنیت اقتصادی اجرا شد، افزود: در این راستا پنج دستگاه موتورسیکلت هزار، ۴۰۰ و ۲۵۰ سی سی، یک هزار و ۴۵۲ قلم لوازم آرایشی و بهداشتی، ۳۶ هزار قلم انواع لوازم و تجهیزات پزشکی، چهار تن و ۴۰۰ کیلوگرم آرد و گوشت، ۸۴ رأس دام، ۲ هزار و ۵۰۰ لیتر سوخت، ۸۲۴ قوطی نوشیدنی انرژی‌زا، ۲۵۶ هزار و ۲۰۷ قلم انواع لوازم ساختمانی، ۱۹ هزار و ۵۴۷ قلم لوازم خانگی، ۹۹ هزار و ۴۰۹ ثوب لباس و ۳۶۰ حلقه لاستیک قاچاق از ۲۵ دستگاه خودرو شوتی و هفت انبار در استان کشف شد.

فرمانده انتظامی گیلان ارزش تقریبی این کشفیات را طبق نظر کارشناسان ۵۱۳ میلیارد ریال عنوان و بیان‌ کرد: در این خصوص ۸۶ نفر پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی در اختیار مرجع قضائی قرار گرفتند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha