۲۱۱ شکایت سلامت و ایمنی غذا در ساوه بررسی شد

ساوه - ایرنا - سرپرست مدیریت غذا و داروی دانشکده علوم پزشکی ساوه گفت: ۲۱۱ شکایت در راستای سلامت و ایمنی غذایی در این شهرستان در حوزه صنایع غذایی بررسی شده است.

به گزارش ایرنا، رضا رحیمی روز سه شنبه در همایش روز جهانی ایمنی غذا در ساوه اظهار کرد: این پرونده ها شامل شکایت از تولیدکنندگان،عدم انطباق استانداردها و پرونده های مرجوعی از دستگاه قضایی برای موارد کارشناسی است.

وی با اشاره به اینکه مهم ترین چالش‌های این حوزه در شهرستان همان مسائل چالش های سطح کشور است، اضافه کرد: تعداد زیاد متولیان در نظارت بر تولید مواد غذایی از جمله جهاد کشاورزی، وزارت صنعت، معدن و تجارت، معاونت غذا و داروی علوم پزشکی، سازمان استاندارد و محیط زیست از مهمترین چالش های حوزه صنایع غذایی در کشور است.

رحیمی بر تقویت وحدت رویه بین این دستگاه های متولی در راستای افزایش ایمنی غذا تاکید کرد و گفت: بعضی از این موارد الزمات قانونی بوده و نیازمند بازبینی و اصلاح قانون برای تسهیل گری کار در دراز مدت است.

سرپرست مدیریت غذا و داروی دانشکده علوم پزشکی ساوه یادآورشد: در شهرستان های ساوه و زرندیه ۵۰۰ واحد تولید مشغول فعالیت هستند که توسط کارشناسان این معاونت به صورت مداوم پایش و سالی ۲ بار امتیازدهی می شوند.

وی با بیان اینکه ۱۲۰ واحد از کارخانه های فعال در این ۲ شهرستان جزء واحد تولیدی صنایع غذایی بزرگ و نسبتا بزرگ کشور است که این مناطق را تبدیل به قطب تولید انواع نوشیدنی ها کرده است گفت: وجود این صنایع باعث که وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از سال ۱۴۰۰ صدور پروانه های غذایی و نظارت بر این واحدها را به دانشکده علوم پزشکی تفویض اختیار کرده است.

سرپرست مدیریت غذا و داروی دانشکده علوم پزشکی ساوه اضافه کرد: معاونت غذا و دارو این شهرستان از سال ۱۴۰۰ تاکنون یک هزارو ۱۳۱ پروانه در مناطق شمال استان مرکزی (ساوه و زرندیه) صادر کرده به طوری که شرکت های تولیدی صنایع غذایی برای هر محصولی که تولید می کنند باید یک پروانه دریافت کنند.

وی یادآور شد: تا کنون ۵۰۰ مورد نمونه‌برداری از محصولات غذایی تولید شده در این شهرستان ها برای بررسی از لحاظ آلودگی ها، باقی مانده سموم و آلایندهای مختلف انجام شده است.

به گفته رحیمی، تا کنون از سوی دانشکده علوم پزشکی ساوه یک هزار ۴۹۳ مورد گواهی بهداشتی صادراتی ویژه محصولات غذایی تولید شده در ۲ شهرستان ساوه و زرندیه صادر شده است

معاون آموزش، پژوهش، تحقیقات و فرهنگی دانشکده علوم پزشکی ساوه نیز در این آیین با اشاره به اینکه ایمنی غذایی و سلامت انسان همواره از اهداف پیش روی است گفت: در راستای اعتلای این امنیت تاسیس پارک علوم فناوری در حوزه صنایع غذایی در این دانشکده پیگیری و مراحل اخذ مجوز آن در حال اتمام است.

طالب حسینی یادآور شد: معافیت ۲۰ ساله مالیاتی برای صنایع فعال در پارک علوم فناوری، عدم شمول قانون کار، واگذاری بلند مدت زمین به صنایع از جمله مزایای راه اندازی این پارک است.

دانشکده علوم پزشکی ساوه به ۲ شهرستان ساوه و زرندیه با جمعیت ۴۰۰ هزار نفر در شمال استان مرکزی خدمات می‌دهد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha