آمادگی کرمانشاه برای برگزاری دور دوم انتخابات با اختصاص هزار و ۶۷۰ شعبه اخذ رای

کرمانشاه- ایرنا- رییس ستاد انتخابات استان کرمانشاه از آمادگی کامل استان برای برگزاری دوره دوم انتخابات ریاست جمهوری در ۱۵ تیرماه خبر داد و گفت: در این دوره مانند دوره اول انتخابات هزار و ۶۷۰ شعبه اخذ رای در نظر گرفته شده است.

به گزارش ایرنا؛ علی شعبانی روز سه‌شنبه در نشست خبری به برگزاری سه دوره انتخابات (۲ دوره مجلس شورای اسلامی و دور اول انتخابات ریاست جمهوری) در چهار ماه گذشته در استان کرمانشاه اشاره کرد و افزود: به همین خاطر همه شعب ما بدون هیچ مشکلی از نظر سیستم، امنیت، مجری و ناظر و دیگر موارد آماده است.

۳۱/۵۰ درصد مردم کرمانشاه در دور اول انتخابات شرکت کردند

رییس ستاد انتخابات استان کرمانشاه در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه ثبت احوال، یک میلیون و ۶۴۱ هزار و ۴۲۳ نفر از جمعیت استان کرمانشاه را واجد شرایط رای دادن اعلام کرده است؛ گفت: از این تعداد ۵۱۵ هزار و ۳۸۲ نفر در دوره اول انتخابات شرکت کردند.

شعبانی همچنین تعداد آرای صحیح ماخوذه در استان کرمانشاه را ۴۸۸ هزار و ۴۲۷ رای و آرای باطله را ۲۶ هزار و ۹۵۵ رای اعلام کرد و افزود: بر این اساس میزان مشارکت در استان کرمانشاه ۳۱/۵۰ درصد است.

بیش از ۶۰ درصد مردم کرمانشاه به آقای پزشکیان رای دادند

وی در ادامه به تفکیک آرای دور اول نامزدهای چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در استان کرمانشاه پرداخت و بیان کرد: آقای پزشکیان با ۲۹۴ هزار و ۱۳۹ رای از آرای صحیح معادل ۶۰/۲۲ درصد بیشترین رای را کسب کرد.

رییس ستاد انتخابات استان کرمانشاه همچنین آرای صحیح آقای جلیلی را ۱۱۳ هزار و ۲۸۷ رای یعنی ۲۳/۱۹ درصد، آرای صحیح آقای قالیباف را ۷۶ هزار و ۶۹۳ یعنی ۱۵/۶۴ درصد و آرای صحیح آقای پور محمدی را چهار هزار و ۶۰۸ یعنی ۹۴ دهم درصد اعلام کرد.

به گفته شعبانی آرای شهرستان ها استان کرمانشاه به ترتیب، سنقر۴۰/۵۰، کنگاور ۳۴ درصد، صحنه ۳۱/۷۲، هرسین ۳۴/۸۲، پاوه ۲۷/۷۹، جوانرود ۲۰/۹۲، روانسر ۲۰/۸۸؛ ثلاث باباجانی۲۶/۲۳، اسلام آبادغرب؛ ۳۳/۲۸، دالاهو ۲۷/۱۱، قصرشیرین ۳۱/۲۹، سرپل ذهاب ۳۱/۷۷ ، گیلانغرب ۵۰/۳۴، کرمانشاه ۲۹/۹۲ درصد و سر جمع استان را ۳۱/۵۰ درصد براساس آمار واجدان شرایط ثبت احوال اعلام کرد.

هیچ محدودیتی برای در اختیار قرار دادن فضای انتخاباتی به نامزدها نداریم

رییس ستاد انتخابات در استان کرمانشاه در بخش دیگری از صحبت های خود، در پاسخ خبرنگاران که چرا تبلیغات انتخابات در فضای باز برگزار نمی شود؛ گفت: در استان هیچ محدودیتی برای در اختیار قرار دادن فضای انتخاباتی نامزدها نداریم.

شعبانی در ادامه دلایل پایین آمدن مشارکت در انتخابات ریاست جمهوری را لازمه ریشه یابی دانست و گفت: تعطیلی دانشگاه ها و نبود مناظره های داغ دانشجویی؛ فرصت کم کاندیداهای ریاست جمهوری برای پرداختن به کار حزبی و اوج کار کشاورزی می تواند از جمله دلایل کاهش مشارکت در انتخابات باشد.

براساس اعلام ستاد انتخابات کشور، مرحله دوم انتخابات ریاست جمهوری با حضور مسعود پزشکیان و سعید جلیلی روز جمعه آینده ۱۵ تیرماه جاری در سراسر کشور برگزار می شود.

گفته می شود هر ۲ نامزد ریاست جمهوری تا آخر همین هفته به کرمانشاه سفر کرده و در جمع هوادارانشان سخنرانی می‌کنند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha