معاون وزیر نفت: تحقق مسئولیت‌های اجتماعی نفت از دستاوردهای دولت شهید رییسی است

آبادان - ایرنا - معاون وزیر و مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی ایران با اشاره به پیش بینی ۴۵ همت در قالب طرح‌های مسئولیت‌های اجتماعی وزارت نفت در کشور گفت:یکی از دستاوردها و اولویت‌های دولت شهید رییسی تحقق مسئولیت‌های اجتماعی در حوزه نفت است.

به گزارش خبرنگار ایرنا جلیل سالاری سه‌شنبه در مراسم افتتاح طرح‌های مسئولیت اجتماعی پالایشگاه آبادان در باشگاه گلستان این شهر اظهار کرد: وزارت نفت بیشترین طرح‌های اقتصادی کشور را داراست بنابراین بیشترین میزان مشارکت مسئولیت‌های اجتماعی را برعهده دارد.

وی افزود: تاکنون بیش از ۲۵ همت برای اجرای طرح‌های مسئولیت‌های اجتماعی با توجه به شرایط اقلیمی هر استانی در بخش‌های بیمارستانی، عمران شهری، مدارس و فرهنگی در کشور هزینه شده است.

سالاری گفت: همچنین در مجامع شرکت‌های پالایشگاهی و پخش فرآورده‌های نفتی کشور مصوب شده بخشی از ۴۰ درصد سود آنها برای اجرای طرح‌های مسئولیت‌های اجتماعی در نظر گرفته شود.

وی افزود: به همین منظور، ۱۹ همت قیر تهاتری نیز به عنوان مسئولیت‌های اجتماعی در نظر گرفته شده است که تاکنون ۲ و نیم میلیون تن قیر برای اجرای جاده‌های روستای واگذار شده است.

معاون وزیر و مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی ایران در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به دیپلماسی انرژی وزارت نفت در دولت سیزدهم گفت: در حوزه برون مرزی در بخش انرژی و برای جلوگیری از خام فروشی نفت گام‌های مهمی برداشته شده است.

وی افزود: در کشور ونزوئلا به منظور استمرار صادرات و فروش نفت علاوه بر صدور خدمات فنی و مهندسی بخشی از نیاز تجهیزات پالایشگاهی این کشور را با استفاده از نیروهای متخصص داخلی تامین و برطرف کردیم.

نگذاشتیم کشور در حوزه سوخت با مشکل روبرو شود

سالاری گفت: با استفاده از توان داخلی روزانه ۲۱۰ میلیون لیتر فرآورده در بخش حمل و نقل، ۶۳ میلیون لیتر در بخش غیر حمل و نقل و ۴۹ میلیون لیتر در بخش نیروگاهی تامین سوخت شد و در دولت مردمی نگذاشتیم کشور در ایام تابستان، زمستان و اربعین با چالش و مشکل مواجه شود.

وی افزود:در ابتدای دولت مردم ۹ هزار کارت سوخت در کشور وجود داشت و بیش از یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر نیز به دنبال صادر شدن کارت سوخت خود بودند که در دولت سیزدهم بیش از سه میلیون کارت سوخت صادر و مشکل مردم برطرف شد.

مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی ایران گفت:زمانی بیشتر کارت خوان‌ها جایگاه سوخت خراب و دارای مشکل بود که با استفاده از شرکت‌های دانش بنیان این دانش بومی سازی شده و امروز مشکلی در این زمینه نداریم.

سه هزار میلیارد ریال طرح‌های مسئولیت‌ اجتماعی شرکت پالایش نفت آبادان با حضور جلیل سالاری معاون وزیر نفت و مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی ایران، روز سه‌شنبه به بهره برداری رسید.

پالایشگاه نفت آبادان یکی از بزرگترین پالایشگاه‌های ایران است که فرآورده‌هایی همچون گاز مایع، بنزین موتور، نفت سفید، نفت گاز، سوخت جت، نفت کوره، انواع روغن موتور پایه، انواع قیر، انواع حلال‌ های نفتی، گوگرد و نفتای (خوراک آروماتیک پتروشیمی بندرامام) تولید می‌کند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha