۱۲ تیر ۱۴۰۳، ۱۵:۳۲
کد خبرنگار: 1796
کد خبر: 85527167
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

مدیرکل ارشاد قزوین: راهبران فکری جامعه باید مروج اخلاق باشند

قزوین - ایرنا - مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین گفت: راهبران فکری جامعه شامل رسانه‌ها، روحانیت، اساتید، هنرمندان، معلمان و ورزشکاران باید مروج اخلاق در جامعه باشند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حسین براتی روز سه شنبه در نشست صمیمانه با خبرنگاران استان قزوین با موضوع تبیین انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری، اظهار کرد: رسانه‌ها باید خط مقدم اخلاق محوری و اخلاق گرایی در جامعه باشند تا بتوانند نقش خطیر خود را به نحو احسن به انجام برسانند.

وی اضافه کرد: متاسفانه طی روزهای اخیر و در شرف برگزاری مرحله دوم انتخابات ریاست جمهوری شاهد برخی انحراف های اخلاقی بودیم که جای دارد برای پیشگیری از تبعات بیشتر، این موضوع را به ریل اصلی فعالیت‌های خود بازگردانیم.

براتی بیان کرد: امروز دشمنان قسم خورده ما تمام قد ایستاده و نظاره گر رفتارهای رسانه‌ای هستند، بنابراین بایستی به گونه‌ای رفتار کنیم که دشمن شاد کن نباشیم، به ویژه در روزهای مناسبتی از جمله برگزاری انتخابات که نیازمند مشارکت حداکثری مردم هستیم، رسانه ها باید به وظیفه اصلی خود که همانا اتحاد و یکدل کردن آحاد جامعه جهت حضور در پای صندوق های رای توجه داشته باشند.

این مسوول با بیان اینکه این روزها چشم و گوش جامعه به رسانه‌ها دوخته شده است، ادامه داد: هیچ کسی حق ندارد نقش و جایگاه رسانه را از راهبری افکار عمومی و بصیرت افزایی به دیکته محوری تغییر دهد.

براتی، بر سلامت، امنیت، مشارکت و رقابت انتخاباتی در کشور تاکید کرد و یادآور شد: از تمامی خبرنگاران و فعالان رسانه‌ای خواسته شده که از ارایه آمار لحظه‌ای خودداری کنند تا جو روانی جامعه به هم نریزد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خاطرنشان کرد: پیروزی نامزد نهایی انتخابات ریاست جمهوری تنها پس از اعلام رسمی وزارت کشور امکان پذیر است و باید رسانه‌ها در پوشش هرچه باشکوه مراسم بعد از انتخابات و پیروزی نامزد نهایی مراقب باشند تا خدای ناکرده شیرینی مشارکت حضور مردم به کام آنان در نهایت تلخ نشود.

براتی خاطرنشان کرد: رسالت خطیری که امروز پیش پای رسانه ها قرار دارد مبتنی بر فعالیت خود رسانه‌ها و براساس درک از وضع موجود ایجاد شده می باشد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین تاکید کرد: در ماجرای شهادت شهید جمهور و همراهان ایشان در اردیبهشت ماه سال جاری، تمامی رسانه‌های قزوین سنگ تمام گذاشتند و این داغ بزرگ برای نظام و انقلاب را به خوبی تشریح کردند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha