۱۲ تیر ۱۴۰۳، ۱۵:۴۹
کد خبرنگار: 942
کد خبر: 85527195
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

مدیران گلستان از هیچ نامزدی در انتخابات ریاست جمهوری حمایت نکرده و نمی‌کنند

گرگان- ایرنا- رئیس کمیته اطلاع‌رسانی ستاد انتخابات گلستان گفت: دولت سیزدهم بر اساس رهنمود و توصیه‌های شهید رئیسی در انتخابات پیشین مجلس شورای اسلامی از هیچ نامزدی حمایت نکرد و این راهبرد برای انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری نیز مورد توجه مدیران و مسوولان گلستان است.

به گزارش ایرنا، علی متکی روز سه‌شنبه در گفتگو با ایرنا اظهار کرد: یکی از ویژگی‌های منحصر به فرد دولت سیزدهم توجه به اصل عدالت و پرهیز از جانب داری در مسائل مختلف به ویژه مباحث سیاسی و بخصوص مسائل انتخاباتی است.

وی بیان کرد: جانب‌داری‌نکردن از حزب، گروه، نامزد و جریان سیاسی خاص در انتخابات ریاست جمهوری تاکید جدی وزیر کشور و ستاد انتخابات در استان‌ها از جمله گلستان است.

رئیس کمیته اطلاع‌رسانی ستاد انتخابات گلستان افزود: در استان هیچ یک از مدیران و افراد دارای مسوولیت، جانب‌داری و حمایت از نامزدی نکرده و نخواهند کرد.

متکی ادامه داد: تعداد اندکی از مدیرانی که احساس تکلیف می‌کردند تا در راستای افزایش مشارکت، مردم را به حضور در انتخابات دعوت کنند، با هدف پیشگیری از سوگیری و جانب‌داری در روند برگزاری انتخابات، مرخصی گفته و یا از سمت خود استعفا کردند.

براساس اعلام ستاد انتخابات کشور از آنجا که هیچ کدام از نامزدها در انتخابات هشتم تیر ماه حد نصاب مطلق آرا را کسب نکردند انتخابات به دور دوم کشیده شد.

تعداد واجدین شرایط رأی دادن در استان یک میلیون و ۴۳۶ هزار و ۲۱۳ نفر بود که در انتخابات هشتم تیر ماه ۵۹۱ هزار و ۲۰۱ نفر گلستانی معادل ۴۱.۱۶ درصد در انتخابات شرکت کردند.

در مرحله نخست انتخابات چهاردهم در گلستان، مسعود پزشکیان ۲۷۵ هزار و ۳۶۶ رای، سعید جلیلی ۲۰۵ هزار و ۹۷۴ رای، محمدباقر قالیباف ۸۱ هزار و ۹۵ رای و مصطفی پورمحمدی پنج هزار و ۲۳ رای از مردم استان گرفتند.

دور دوم چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، جمعه ۱۵ تیرماه برگزار می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha