استاندار گلستان: شهید جمهور نصاب جدیدی در اخلاق سیاسی ایجاد کرد

گرگان- ایرنا- استاندار گلستان گفت: شهید جمهور نصاب جدیدی در عرصه‌های مختلف از جمله اخلاق سیاسی ایجاد کرد و آنجا که در مناظرات ۲ انتخابات گذشته با آن که اشرافیت کامل به مسائل داشت و دستش از اسناد پر بود، سکوت کرد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، علی‌محمد زنگانه عصر سه‌شنبه در مراسم افتتاح پروژه‌های مختلف شهرستان بندرترکمن اظهار کرد: در اخلاق سیاسی نیز در انتخابات مجلس شورای اسلامی از لیست، حزب و جناحی نه تنها این شهید، بلکه اعضای کابینه و استانداران نیز حمایت نکردند.

وی بیان کرد: با این شرایط شاهد برگزاری انتخاباتی بی‌نظیر با مشارکتی قابل قبول و مناسب بودیم که نتیجه‌اش یک مجلس قوی و مناسب شد.

استاندار گلستان گفت: شهید رئیسی مانند شهید رجایی مردمی بود و مردمی ماند و در هر جایگاهی که بود، کوچکترین تغییری همچون غرور، رخوت و فاصله گیری از مردم درونش ایجاد نشد.

زنگانه افزود: ملت ما رئیس جمهوری در این تراز را از دست داد و ایشان برای گلستان یک حامی بزرگ به معنای واقعی بود.

وی ادامه داد: همه پروژه‌هایی که در چله خدمت افتتاح، کلنگ‌زنی یا دستور برای حل مشکل داده می‌شود، یادگار شهید رئیسی است.

وی اضافه کرد: در جایگاه فردی و اجتماعی باید این مهم را فرهنگ سازی کنیم که برای شهید رئیسی ارایه خدمات فرقی نداشت که در کدام دیار، منطقه و قوم است.

استاندار گلستان: شهید جمهور حساب جدیدی در اخلاق سیاسی ترسیم کرد

زنگانه اظهار کرد: پیش از سفر اول شهید رئیسی به گلستان نظام مسایل استان احصا شد که حوزه آب یکی از اولویت‌های اصلی قرار گرفت.

وی یادآور شد: زمانی که به استان آمدیم، بسیاری از شهرهای گلستان‌ از جمله گرگان تنش آبی بالایی داشت و آب شرب این استان در شرایطی که آب‌های سطحی تبدیل به سیل می‌شد، وابسته به آب‌های زیرزمینی بود.

وی خاطرنشان کرد: در همان سفر مشکل مجوز شیرین‌سازی را با مقاومت‌های گذشته حل کردیم، بطوری که برداشت ۷۲ میلیون مترمکعب که نصف آن تامین کننده ۲ میلیون مترمکعب آب شرب است، مصوب شد.

استاندار گلستان گفت: فاز اول این پروژه با برداشت ۱۱ میلیون مترمکعب با توافق‌نامه‌های شرکت مهندسی آب و فاضلاب و معاونت‌های برنامه و بودجه با ورود سرمایه‌گذار و تامین بخشی از منابع استانی به زودی آغاز می‌شود.

زنگانه ادامه داد: برای تنها سد تامین آب شرب (سد نرماب) در سفر اول ۱۰ هزار میلیارد ریال مصوب شد که ۱۳ هزار میلیارد ریال پرداخت و هزار میلیارد ریال برای سه ماه نخست امسال هم مصوب شد.

وی افزود: در دور دوم هم ۱۲ هزار میلیارد ریال برای این پروژه مصوب شد و سه هزار میلیارد ریال هم برای انتقال آب شرب به شهرهای مرزی مصوبه دیگر بود.

وی اضافه کرد: ایجاد ۱۰۰ حلقه چاه جدید، مهندسی مجدد ۵۶۰ حلقه چاه از مجموع ۶۷۴ حلقه چاه موجود استان، احداث مخزن به ظرفیت ۶۲ هزار مترمکعب برای تاب‌آوری شرایط آب استان، آغاز عملیات آبرسانی به شهرستان کلاله که این پروژه برای سال ۱۴۱۴ تعریف شده بود با هزار و ۶۲۰ میلیارد ریال از اقدامات کوتاه مدت حل تنش آبی گلستان‌ است.

استاندار گلستان گفت: طرح ۳۰ ساله فاضلاب استان با مصوبه ۱۳ هزار میلیارد ریال جمع شد، جهش ۱۵ تا ۳۰ برابری برخی پروژه‌ها، همه این‌ها به مدد تفکر ما می‌توانیم و می‌شود، است.

استاندار گلستان: شهید جمهور حساب جدیدی در اخلاق سیاسی ترسیم کرد

زنگانه اظهار کرد: این که عده‌ای می‌گویند چرا هدف‌گذاری رشد اقتصادی می‌کنیم و خود و مردم را گول می‌زنیم، در واقع مشخص نیست آنها از کجا آمدند.

استاندار گلستان گفت: در دولت سیزدهم نرخ تورم ۶۰ درصدی به ۴۰ درصد رسید، یارانه مردم ۱۰ برابر شد، صادرات نفت وابسته به تک ساعت برجامی از ۳۰۰ بشکه در روز به یک و نیم تا ۲ میلیون و حتی برخی روزها به سه میلیون بشکه رسید.

زنگانه افزود: نتیجه دیپلماسی فعال اقتصادی در کنار دیپلماسی مقاومت و میدان که شهید رئیسی انجام داد، سبب افزایش صادرات ایران به کشورهای همسایه شد.

وی ادامه داد: چرا حرف‌هایی می‌زنید و مردم را خالی می‌کنید و می‌ترسانید، در حالی که در مقابل مستکبرین عالم ایستادیم و از خاک ایران رژیم کودک‌کش صهیونیستی را زدیم و هیچ غلطی نکردند.

وی افزود: این در واقع نتیجه عزت و اقتدار و تفکر شهیدان رئیسی و امیرعبدالهیان بود، نه دیپلماسی التماسی که مقابل کشوری زانو بزنیم که دستش در جیب آمریکا و رژیم صهیونسیتی است.

وی اضافه کرد: نباید به عقب برگردیم و باید راه خدمت نورانی که توسط شهید رئیسی ترسیم شده و مورد قبول شیعه و سنی را با انتخاب اصلح در انتخابات جمعه آتی ادامه دهیم.

استاندار گلستان گفت: من مجری انتخابات هستم و نمی‌توانم مستقیم بگویم به چه کسی رای دهید، اما خداوند شهید جمهور را برای انتخاب اصلح روبروی ما قرار داد.

زنگانه اظهار کرد: شهید رئیسی ۲ بار به گلستان آمد با مصوبات سفرهای استانی و حضور میدانی جلوی خشک شدن خلیج گرگان را گرفت، مجوز احیای جزیره آشوراده را صادر کرد و با مصوبات پتروشیمی و منطقه آزاد، سیکل ترکیبی نیروگاه علی‌آبادکتول و انتقال برق به شهرک هزار هکتاری بن‌بست‌شکنی در گلستان انجام داد.

استاندار گلستان گفت: در انتخاب اصلح باید ببینیم که چه شخصی به تفکر شهید رئیسی نزدیکتر است، دو پهلو حرف نمی‌زند، برنامه‌مدار است و فهم منطقه‌ای دارد و می‌تواند مقابل دشمن در سازمان ملل قرآن دست بگیرد و راه شهید سلیمانی را می‌رود، افرادی مثل شهید امیرعبدالهیان را که عزت، عظمت و شکوه کشور را ارزان نمی‌فروشد دارد و دنبال همین مسیر است.

زنگانه افزود: در دولت سیزدهم، ۵۶ نقطه از ۹۵ نقطه حادثه‌خیز استان گلستان رفع خطر و ایمن شد، ۹۰ هزار میلیارد ریال در حوزه راهداری پروژه افتتاح شد، ۱۳ هزار میلیارد ریال در حوزه مدرسه‌سازی، بهسازی و نوسازی و استانداردسازی مدارس هزینه شد و هر هفته یک مدرسه بهره‌برداری کردیم و در حوزه برق منطقه‌ای ۹۰ هزار میلیارد ریال سرمایه‌گذاری شد.

وی بیان کرد: تکمیل بهسازی جاده بندرترکمن - آق‌قلا در قالب افتتاح فاز اول باند جنوبی و تصویب ۶ هزار میلیارد ریال برای باند شمالی این جاده، بهره‌برداری از خط دوم راه‌آهن معروف به سبزدشت و پیشرفت ۸۰ درصدی فاز دوم این خط به طول ۲۰ کیلومتر در این دولت انجام شد.

آغاز عملیات بهسازی مسیر اورکت حاجی بندرترکمن - آق‌قلا با اعتبار ۱۳۰ میلیارد ریال، بهسازی روکش آسفالت جاده اورکت حاجی بندرترکمن، بهره‌برداری از بهسازی مسیر سه‌راه قره‌تپه - آق‌قلا و عملیات اجرایی سه‌راهی یساقی - بندرترکمن با ۲۲۰ میلیارد ریال از پروژه‌های امروز بود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha