۱۲ تیر ۱۴۰۳، ۲۱:۴۱
کد خبرنگار: 3090
کد خبر: 85527349
T T
۳ نفر

برچسب‌ها

انجمن خیران میراث‌فرهنگی همدان تشکیل شد

۱۲ تیر ۱۴۰۳، ۲۱:۴۱
کد خبر: 85527349
انجمن خیران میراث‌فرهنگی همدان تشکیل شد

همدان-ایرنا- انجمن خیران میراث فرهنگی همدان در مراسمی با حضور دوستداران میراث فرهنگی این استان تشکیل و راه اندازی شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، فریدون فعالی مشاور وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی در مراسم راه اندازی این انجمن گفت: این انجمن در راستای جذب مشارکت خیران میراث‌فرهنگی، ایجاد بانک اطلاعاتی پروژه‌ها و آثار میراث‌فرهنگی نیازمند حمایت تشکیل شده که اقدامی مبارک است.

وی اظهار کرد: تامین منابع دولتی برای مرمت، بازسازی، احیای اماکن، بناهای تاریخی و میراث‌های ملموس و ناملموس از اولویت‌های کاری در این وزارتخانه است و در کنار این موضوع از ظرفیت خیران نیز استفاده می کنیم.

مشاور وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی با بیان اینکه محدودیت منابع دولتی هیچ وقت کفاف اینکه هزینه همه طرح های مرمتی تامین شود را نمی دهد، اضافه کرد: بر این اساس ماموریت‌هایی به این انجمن داده شده تا کمک حال دستگاه میراث فرهنگی باشد.

فعالی اضافه کرد: جلب مشارکت و جذب سرمایه‌های معنوی و مادی جهت حفظ، مرمت و احیای بناهای و محوطه‌ها ، بافت‌های تاریخی و فرهنگی میراث طبیعی ثبت شده، مشارکت در راه اندازی موزه‌ها و پاسداری از میراث‌فرهنگی ناملموس و اموال منقول‌فرهنگی و تاریخی کشور از اهداف اصلی ایجاد این انجمن به شمار می رود.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان همدان نیز در این آیین گفت: باید افتخار کنیم در دولت سیزدهم رئیس جمهور شهید کارهای بسیار خوبی در حوزه میراث‌فرهنگی انجام شده که باید در دولت بعد نیز تداوم داشته باشد.

محسن معصوم علیزاده ایجاد انجمن خیران میراث‌فرهنگی را راهگشا و ارزشمند ارزیابی کرد و افزود: با تشکیل این انجمن دوستداران میراث‌فرهنگی پای کار آمده و شاهد تلاش بیشتری برای حفظ و صیانت از میراث‌فرهنگی و تمدن کهن ایران خواهیم بود.

وی گفت: باید این فرهنگ خوب را به تک تک جامعه انتقال داده و کمک کنیم در لایه‌های میانی آگاه‌سازی لازم انجام شده و به جای تخریب آثار میراث‌فرهنگی آنها را حفظ و نگهداری کنیم و کارکرد آنها را بر اساس نیاز روز تغییر دهیم.

در پایان این آیین پس از بحث و تبادل نظر دیگر حاضران در این نشست، محسن معصوم علیزاده به عنوان رئیس مجمع، محمد سیفی کار به عنوان نایب رئیس و حمیدرضا حاجی بابایی، شهرام شیروانی، محمدرضا عراقچیان، محمدعلی طاهری مقدم، علی صحرایی، ولی نصیری مطلق، رامبد صداقت همدانی، مسعود میدانچی و سعید ترابیان به عنوان اعضای انجمن میراث‌فرهنگی همدان معرفی شدند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha