موفقیت‌های بزرگ با اتکای به مردم

تهران- ایرنا- موفقیت‌های بزرگ با اتکای به مردم، نقطه عطف مستندی است که در آستانه دومین مناظره انتخاباتی از دومین مرحله چهاردهمین انتخابات ریاست جمهوری از شبکه یک سیما پخش شد؛ مستندی که از سفر به تبریز آغاز می‌شود تا خطه جنوب. سوم تیر ۱۴۰۳ در مسیر آذربایجان شرقی سوار بر هواپیما و عکس های یادگاری و سلفی هواداران تا سخنرانی در جمع هوادارانش از خوزستان، اصفهان، یزد و لرستان.

به گزارش خبرنگار فرهنگی ایرنا، در تبریز از صنعت، فرش، چرم و کفش این دیار می‌گوید که هر کدام از اینها می تواند منبع ارزآوری، اشتغال و معرفی اینها به اقتصاد جهان باشد با قدرت هر چه بیشتر و با یک جهش جدی تر.

از سفر به سیستان و بلوچستان و چابهار می گویدو آن زن فرمانداری از اهل سنت، که از او به عنوان الگویی یاد می‌کند در زمینه های فرهنگی و اقتصادی و البته مردمی بودن؛ حمیرا ریگی.

فرماندار زنی که می‌گوید فقط ۲ ساعت در شبانه روز استراحت دارد و آشنایی اش با سعید جلیلی به پاییز ۹۷ برمی گردد. ریگی از سادگی و بی آلایشی جلیلی هم سخن به میان می‌آورد برای اهالی.

در مستند سوم، جلیلی تاکید می کند: تیم ما این است. همه ایران سرای من است همه کشور. همه را باید دید نه آنهایی که در ستادت هستند.

پای همسر شهید مهدی باکری هم به میان کشیده می شود که به زبان ترکی آذری می گوید: با سلام به ملت ایران و همشهری های ترک زبان. متاسفانه از این که رقیب آقای جلیلی تصویر مهدی را در تمام ستادهایش نصب کرده ناراحت شدم و اعتراض کردم . او تاکید می کند: مهدی به کسی رای می داد که موجب خوشحالی جبهه مقاومت و مردم غزه می شد. آقای جلیلی فردی دست پاک ، متواضع، ولایتمدار، دغدغه مند و دارای راهکار برای برون رفت از مشکلات جامعه است.

زورخانه، یکی دیگر از مکان هایی است که جلیلی برای تبلیغات انتخاباتی اش به آنجا هم رفته و او در این دیدار از خاطره ای می گوید: در سال ۱۳۸۸( ۲۰۱۰ ) به ژاپن رفته بودم و دیدار با نخست وزیر که به نقل از او می گوید: چون در فوتبال، ژاپن عقب است، ۱۹۹۰ تصمیم گرفتیم و هدفگذاری کردیم، در دنیا حداقل سوم و در آسیا اول شویم. کارتون درست کردیم و مجموعه برنامه.

به بازار هم رفته و خطاب به بازاریان که بازار قلب اقتصاد کشور است. در ۱۰، ۱۱ سال گذشته، شاید بیش از ۲۳، ۲۴ جلسه با اصناف مختلف داشتیم. معتقدیم آن چیزی که مردم روز جمعه انتخاب می کنند باید از روز شنبه کار شروع بشود.

و معلمی که خطاب به او می گوید: من از مهر تاکنون بیمه ندارم.

یکی دیگر می گوید: به فکر کارگرها هم هستید یا نه و دیگری که می گوید انشالله که باشید.

روستای چنگوله در مهران ، عشق آباد شهر ری... .

پای صحبت روستائیان می نشیند، از حاشیه نشینی می شنود و می گوید. جلیلی تاکید می کند به روستا توجه نمی کنیم، روستاییان به حاشیه شهرها هجرت می کنند. روستایی ما باید احساس کند محیط آرام و مرفه برای زندگی دارد. امکان خوب دارد برای زندگی. هر چقدر در این زمینه حرکت کنید آن موقع می بینید که همین مهاجرت معکوس می شود. به جای رفتن از روستا به حاشیه شهرها نه از حاشیه شهرها که وسط شهرها به روستاها برمی گردند. جهش ایران ممکن است با یک جهاد بزرگ و تلاش سترگ همگانی. جهش ایران ممکن است با جهش تک تک روستاها، انشالله. بسم الله الرحمن الرحیم.

رو به روی بهروز افخمی نشسته و می گوید: اگر من که از جراحی قلب هیچ چیزی بلد نیستم بروم اتاق عمل نتیجه اش چه خواهدشد؟ جای تعارف نیست، واقعیت های کشور، سیاست های خارجی و جهان را باید دقیق دید.

مایکل اسپرینگمن، دیپلمات سابق و حقوقدان آمریکایی که می‌گوید: فکر نمی کنم دوباره ایرانی ها گول بخورند آنها دیدند وقتی رئیس جمهور روحانی صادقانه تلاش کرد با آمریکایی ها مذاکره کند، چه اتفاقی افتاد. فکر نمی کنم ایرانی ها دوباره گول بخورند.

و بخشی از مناظره های پیشین و این جمله صریح که «با همین رفتارها سلیمانی عزیز را شهید کردند.»

در مدح سردار سلیمانی سخن می گوید که در میان همین ملت به گونه ای جایگاه پیدا کرد که ابرقدرتی که خود را بزرگترین قدرت دنیا می دانست نه یک آدم دست چندمش که رئیس جمهورش رسما اعتراف کرد که سلیمانی کابوس ماست دشمن را به لرزه درآورده خار چشم دشمن بود و امروز ملت ما کوچکترین جسارت را به یک سردار شهید برنمی تابد. البته این قسمت از مستند کنایه ای است بر بخشی از اظهارات رقیبش در مناظره نخست از مرحله دوم.

رامین مظاهری خبرنگار ایرانی آمریکایی که می گوید: این خودشکی است. این ایده که ایران بگوید باشد ما نیروی نظامی نخواهیم داشت خودکشی است. بویژه زمانی که پایگاه های آمریکایی ایران را احاطه کرده است. این ایده، خوکشی قطعی است.

دان دیبار تحلیلگر آمریکایی هم گفت قطعا اگر مانند ایران بنا و اساس بر باطل کردن یا حداقل کاهش دادن اثر تحریم ها بر اقتصادتان باشد به این جهت وارد تعامل مجدد با آمریکا و اتحادیه اروپا می خواهید بشوید بهتر است از موضع قدرت باشد.

سرهنگ آلن کوروز مشاور سابق وزیر دفاع فرانسه هم که می گوید: در تشکیل این جهان در حال ظهور، ایران با وجود تحریم های زیادی که به صورت یک طرفه از سمت آمریکا اعمال شده، تبدیل به فانوس مقاومت علیه هژمونی آمریکا و به صورت خاص به فانوس مقاومت در فلسطین تبدیل شده است. ایران و رئیس جمهوری جدید ایران یک بازیگر مهم در تغییر روابط قدرت جهانی برای رسیدن به دنیایی متوازن خواهد بود که در آن برای ملت ها احترام بیشتری قائل شوند.

مایکل اسپرینگمن دیپلمات سابق و حقوقدان آمریکایی هم گفته و حالا جهان چند قطبی با روسیه، چین و محور مقاومت در حال تکامل است.

در ادامه که بهروز افخمی می پرسد: فوت و فن شما در اداره مملکت چیست؟ و پاسخ جلیلی که هر جایی که یک موفقیتی و کار خوبی می بینید که کار کشور راه افتاده جایی بوده که دور از تبعیض، رفیق بازی و باند بازی و توجه به آدم های شایسته بوده است نه این که ببینیم چه کسی در باند و تیم من است. بالاخره می خواهیم کشور را اداره کنیم جهش دهیم یا نه؟ جهش با رفیق بازی و تعارف جور درنمی آید و با این که به عده ای امتیازهای خاص دهی جور درنمی آید پیشرفت با عدالت به دست می آید. وقتی به عده خاصی بخواهی امتیاز دهی و میلیون ها آدم را کنار بگذاری در آن موفقیت به دست نمی آید و این از ایرادهایی است که باید جدی برطرف شود.

و سفر به یزد و سخن از دیوارکشی. جلیلی تاکید می کند: کسانی که از دیوار کشی ناراحت هستند بگویند چه طرحی دارند برای این که قدرتهای استکباری در برابر پیشرفت ایران نتوانند دیوار بکشند.

فیلم کامل این مستند را در ادامه ببینید؛ 

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha