ارتقای زیرساخت‌های فرودگاه‌های گلستان در دولت شهید رئیسی

گرگان- ایرنا- مدیرکل فرودگاه‌های گلستان با بیان اینکه در دولت شهید رئیسی برای ارتقای زیرساخت‌های فرودگاه‌های استان اقدامات خوبی انجام شد، گفت: امروزه فرودگاه‌های استان از لحاظ سیستم‌های ناوبری و زیرساخت‌ها از بهترین امکانات و تجهیزات روز برخوردار هستند.

به گزارش ایرنا، علی متانت عصر سه‌شنبه در نشست خبری عملکرد شورای هماهنگی راه و شهرسازی گلستان اظهار کرد: اداره‌کل فرودگاه‌ها در دولت شهید رئیسی شاهد رشد و شکوفایی خاصی در زیرساخت‌های فرودگاه‌ها در تمامی حوزه‌ها بوده و گلستان در زمره فرودگاه‌های برتر کشور قرار گرفته است.

وی افزود: فرودگاه‌های گلستان جزو فرودگاه‌های نوساز شرکت فرودگاهی کشور است که برای خدمات رفاهی برای مسافران از امکانات و تجهیزات خوبی برخوردار است.

مدیرکل فرودگاه‌های گلستان به آمار سالانه پروازها از فرودگاه بین‌المللی گرگان از سال ۱۴۰۰ تا سال ۱۴۰۲ اشاره کرد و افزود: در سال ۱۴۰۰، سه هزار و ۳۴۸ پرواز داخلی با جابه‌جایی ۱۸۱ هزار و ۳۱۴ مسافر و ۶۲ پرواز خارجی با جابه‌جایی یک هزار و ۵۷۷ مسافر از طریق فرودگاه بین‌المللی گرگان انجام شد، همچنین بار ورودی و خروجی فرودگاه گرگان در این سال، هزار و ۵۰۹ تن بوده است.

متانت تصریح کرد: سال گذشته ۱۸۴ هزار و ۶۵۷ مسافر در مسیرهای داخلی و چهار هزار و ۶۰۶ مسافر خارجی از محل فرودگاه بین‌المللی گرگان جابه‌جا شدند و ۶۶۰ تن جابه‌جایی بار انجام شده است.

وی به آخرین وضعیت فرودگاه کلاله اشاره کرد و گفت: این فرودگاه با وجود قدمت بالا به دلیل نبودن جایگاه سوخت‌گیری غیرفعال ماند که در سفر رییس جمهور به گلستان یکی از مصوبات مهم ما احداث جایگاه سوخت گیری در فرودگاه کلاله با مشارکت وزارت راه و شهرسازی و وزارت نفت بود.

مدیرکل فرودگاه‌های گلستان با بیان اینکه وزارت راه و شهرسازی باید ۲۵۰ میلیارد ریال به حساب وزارت نفت واریز می‌کرد که به طور کامل واریز شده است، تصریح کرد: در حال حاضر مناقصه‌های مربوط به این پروژه در حال انجام است تا سوخت‌گیری فرودگاه کلاله از سر گرفته شود.

متانت همچنین از انعقاد قرارداد سرمایه‌گذاری با بخش خصوصی به منظور انجام پروازهای چتربازی، آموزش خلبانی و خدمات هوانوردی عمومی در کنار پروازهای عمومی و مسافربری در فرودگاه کلاله خبر داد و افزود: یکی از اهداف ما برای فرودگاه کلاله این است که پروازهای چابهار، زابل و زاهدان از مرکز استان به شرق استان ارائه شود تا ساکنان شرق گلستان از این پروازها بهره‌مند شوند.

وی خاطرنشان کرد: در سفر اول شهید جمهور به گلستان ۲۵۰ میلیارد ریال به فرودگاه‌های گلستان اختصاص پیدا کرد که ۱۰۰ درصد آن محقق شد، در سفر دوم نیز هزار میلیارد ریال برای احداث دیوار حفاظتی فرودگاه گرگان به طول ۱۳ کیلومتر اختصاص یافت که به طور کامل محقق شده است‌.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha