۱۲ تیر ۱۴۰۳، ۲۰:۵۶
کد خبرنگار: 5504
کد خبر: 85527420
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

مشاور رسانه‌ای «آنروا»؛ مطلقا هیچ مکان امنی در غزه وجود ندارد

تهران – ایرنا – مشاور رسانه ای «آژانس امدادرسانی و کاریابی سازمان ملل متحد برای آوارگاه فلسطینی» (آنروا) با تاکید بر عدم وجود هیچ نقطه امنی در سراسر نوار غزه، اعلام کرد که حدود ۱.۸ میلیون نفر در جنوب این باریکه در شرایط بسیار سخت زندگی می‌کنند.

به گزارش ایرنا به نقل از پایگاه مصری الشروق، «عدنان ابوحسنه» امروز (سه شنبه) در این باره گفت: دستور اخیر ارتش رژیم صهیونیستی، به منزله آواره شدن مجدد و چند باره ۲۵۰ هزار فلسطینی است که بارها از غزه به مرکز نوار غزه، سپس جنوب آن و بعد از آن شهر رفح آواره شده اند.

ابوحسنه افزود: هیچ جایی برای اسکان این آوارگان جدید وجود ندارد زیرا در منطقه المواصی، هیچ مکانی برای انتقال این جمعیت وجود ندارد. در منطقه دیرالبلح نیز صدها هزار تن اسکان داده شده اند. از این رو، حمله اعلام شده رژیم صهیونیستی به شهر خان یونس خطرناک خواهد بود و باعث پیچیده تر شدن اوضاع انسانی در کلیه مناطق خواهد شد.

مشاور رسانه ای آنروا تاکید کرد: با توجه به شرایط بهداشتی فاجعه بار کنونی در نوار غزه، هیچ مکان امنی در این منطقه وجود ندارد.

ابوحسنه خاطرنشان کرد: مردم در خان یونس به خانه های ویران شده شان بازگشته اند اما اخطار اخیر ارتش رژیم صهیونیستی نشان می دهد که مطلقا هیچ مکانی امنی در غزه وجود ندارد و حدود ۱.۸ میلیون نفر در جنوب نوار غزه فقط در ۵۹ کیلومتر مربع و بدون آب و مواد غذایی کافی زندگی می کنند.

به گزارش ایرنا، با گذشت ۲۷۰ روز از آغاز تجاوز بدون نتیجه و دستاورد رژیم صهیونیستی به نوار غزه، این رژیم روزبه‌روز بیشتر در بحران‌های داخلی و خارجی خود فرو می‌رود.

رژیم صهیونیستی طی این مدت دستاوردی غیر از قتل‌عام، ویرانی، جنایت‌های جنگی، نقض قوانین بین‌المللی، بمباران نهادهای امدادرسان و تحمیل قحطی و گرسنگی در این منطقه نداشته است.

رژیم اشغالگر این جنگ را بدون در نظر گرفتن هر دستاوردی در آینده، باخته و حتی پس از حدود ۹ ماه نتوانسته گروه‌های مقاومت را در یک منطقه کوچک که سال‌ها در محاصره است، به تسلیم وادارد و همراهی افکار عمومی جهانی را به‌خاطر ارتکاب جنایت‌های آشکار در غزه، از دست داده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha