۱۲ تیر ۱۴۰۳، ۲۳:۰۵
کد خبرنگار: 2447
کد خبر: 85527485
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

مقام وابسته به ریاض: مذاکرات با صنعا برای آزادی اسرا ادامه دارد

تهران- ایرنا- سخنگوی تیم مذاکره‌کننده دولت وابسته به عربستان سعودی در یمن در اظهاراتی گفت که مذاکرات با دولت نجات ملی یمن برای آزادی اسرا ادامه دارد.

به گزارش سه‌شنبه شب ایرنا از خبرگزاری آناتولی ترکیه، ماجد فضائل سخنگوی تیم مذاکره‌کننده دولت وابسته به عربستان سعودی در یمن، افزود: مذاکرات ما با حوثی‌ها (انصارالله) هنوز در مراحل اول خود قرار دارد و وارد مراحل بعدی نشده است.

وی گفت: تمامی مذاکرات بر روی یک نقطه مهم یعنی آزادی کلی اسرا و ربوده‌شدگان آن هم بدون تبعیض متمرکز است.

به گزارش ایرنا، یمن بیش از ۹ سال است که شاهد مقابله نیروهای مسلح یمن با حمله نیروهای ائتلاف عربی - غربی است که تبعات آن در ابعاد مختلف منعکس شده و بنا به گزارش سازمان ملل به بدترین بحران انسانی در جهان تبدیل شده است.

عربستان سعودی از ششم فروردین ۱۳۹۴ در قالب ائتلافی از چند کشور عربی از جمله امارات و با کمک و چراغ سبز آمریکا و حمایت رژیم صهیونیستی، حملات گسترده‌ای را علیه یمن - فقیرترین کشور عربی - آغاز کرد.

این کشورها پس از هشت سال تجاوز به یمن و کشتار هزاران نفر و تخریب زیرساخت‌های این کشور نه تنها به اهداف خود نرسیدند بلکه به دنبال ضربات موشکی و پهپادی نیروهای مسلح یمن به عمق خاک آنها مجبور به کاهش تجاوزات خود شدند.

رئیس کمیته ملی اسرای دولت نجات ملی یمن اسفند گذشته در دیدار با مدیر دفتر فرستاده سازمان ملل متحد در صنعا از آمادگی صنعا برای تبادل اسرا و انجام توافقات صورت گرفته خبر داده بود.

طرف‌های درگیر در یمن ۲۰ اسفند سال ۱۴۰۱ در سوئیس توافق کردند که ۸۸۷ اسیر را آزاد و بار دیگر در ماه «می» برای گفت‌ وگو درباره آزادی اسیران بیشتر، با یکدیگر ملاقات کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha