۱۳ تیر ۱۴۰۳، ۹:۳۳
کد خبرنگار: 1449
کد خبر: 85527509
T T
۶ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

سرنوشت سیاسی چهار سال کشور در دستان مردم

۱۳ تیر ۱۴۰۳، ۹:۳۳
کد خبر: 85527509
سرنوشت سیاسی چهار سال کشور در دستان مردم

همدان- ایرنا- شور انتخابات دور دوم ریاست جمهوری در چهاردهمین دوره آن به اوج خود رسیده و امروز نیز کارزار تبلیغاتی نامزدها به ایستگاه پایانی می‌رسد تا مردم برای روز جمعه و حضور در پای صندوق های رای و تعیین سرنوشت سیاسی کشور طی چهارسال آینده دست به انتخاب بزنند.

به گزارش ایرنا؛ تنها دو روز دیگر تا برگزاری مرحله دوم چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری باقی مانده و تب انتخابات در سراسر کشور بالا گرفته، اما در این میان مردم باید در این عرصه مهم و سرنوشت ساز سیاسی کشور حماسه‌ساز شوند و پاسخ به مطالبات آنها باید طبق وعده نامزدها، محقق شود.

بیشتر از یک‌ماه است که نامزدهای چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در تلاش برای معرفی برنامه‌ها و اهداف خود در دولت چهاردهم هستند، برنامه‌هایی که بدون شک مردم مهمترین بخش آن است که پشتوانه محکمی برای نظام و انقلاب هستند و می‌توانند با اتحاد و انسجام آینده‌ای درخشان را برای کشور رقم زنند.

اما بازار داغ مناظره‌ها فرصتی را مهیا کرد تا مردم ملموس‌تر وعده‌های انتخاباتی ۲ نامرد پایانی را سبک سنگین کنند و در انتخاب روز جمعه خود مصمم‌تر شوند، وعده‌هایی که هر چه داغ‌تر و جذاب‌تر، محقق شدن آن شاید دور از واقعیت باشد، از یارانه گرفته تا واردات خودرو، ساخت مسکن، جلوگیری از فساد، افزایش حقوق بازنشستگان، کاهش تورم و نرخ ارز و دهها وعده‌ای که حتی برای تحقق آنها گردن گرو گذاشتند.

«یک جهان فرصت؛ یک ایران جهش» و «برای ایران» شعارهای ۲ نامزد ریاست جمهوری بود که در یک کلام سربلندی ایران و ایرانی پشت این شعارها است و حامیانی که یک هفته این شعارها را روی دست گرفتند و برای معرفی کاندیدای مورد نظر خود از جان مایه گذاشتند، اما همه چیز در دوئل دو نفره نامزدها در روز جمعه و قضاوت مردم تعیین کننده است!

سرنوشت سیاسی چهار سال کشور در دستان مردم

انتخابات ریاست جمهوری یک پدیده پُردستاورد است

در هر صورت آخرین مناظره نامزدهای چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با لحظه‌هایی تلخ و شیرین شب گذشته به پایان رسید و همه چیز به یک بند انگشت مردم و انتخاب درست و آگاهانه آنها در پانزدهم تیرماه بستگی دارد و البته مشارکت پای صندوق های رای لبیک به تاکیدات رهبر معظم انقلاب که فرمودند: این انتخابات یک پدیده پردستاورد است و حماسه انتخابات مکمّل حماسه مردم در بدرقه شهیدان خدمت است و همه باید مشارکتی حداکثری داشته باشند» نیز هست.

رهبر فرزانه انقلاب همچنین ضمن تاکید به رعایت اخلاق از سوی نامزدهای انتخاباتی، تاکید کردند: ملت ایران برای حفظ منافع و تثبیت عمق راهبردی خود در معادلات پیچیده بین‌المللی و برای اینکه بتواند ظرفیت‌ها و استعدادهای طبیعی و انسانی خود را ظهور و بروز بدهند تا کام کشور شیرین شود و همچنین برای اینکه بتواند حفره‌ها و رخنه‌های اقتصادی و فرهنگی را پر کند، به رئیس‌جمهوری فعال، پرکار، آگاه و معتقد به مبانی انقلاب احتیاج دارد، راهبردی روشن که رهبر معظم انقلاب پیش‌روی ملت ایران قرار دادند و مردم باید در انتخاب خود به این مهم توجه جدی داشته باشند.

از آنجا که مردم در هر صورت نقش تعیین کننده و نهایی را بازی می‌کنند و در تمامی فعالیت‌های تبلیغاتی کاندیداها و مناظره‌های انتخاباتی، این مردم و هواداران بودند که شور انتخاباتی را ایجاد کردند تا بار دیگر مردم سالاری دینی نمود پیدا کند.

در بین نقش و جایگاه بی‌بدیل مردم در تمامی ادوار انتخابات از زمان پیروزی انقلاب تاکنون اما مطالبات، درخواست‌ها و نیازهای آنان یکی از ارکان اصلی هر انتخابات است که ملاک عمل و انتخاب قرار می‌گیرد، وعده‌هایی که در این مدت داده شد و قضاوت نهایی که با مردم است تا چه کسی رئیس دولت چهاردهم باشد.

در همین راستا تعدادی از شهروندان ملایری از مطالبات و درخواست‌های خود از رئیس جمهور منتخب گفتند، از دغدغه‌های چندین ساله‌ای که آنها را حتی از حضور در پای صندوق‌های رای منع نکرده و همچنان برای مشارکت حداکثری در پانزدهم تیرماه نیز مُصر هستند.

سرنوشت سیاسی چهار سال کشور در دستان مردم

برای تداوم راه شهید رئیسی رای می‌دهم

محسن یکی از جوانان ملایری است که آمال و آرزوهای زیادی دارد و خطاب به رئیس جمهور آینده می‌گوید: اگر دغدغه مردم را دارید، روی کار بیایید، درغیر اینصورت جایی که هم اکنون هستید، خوب است و درآمد خود را دارید.

الهام هم به مشکل مسکن، ازدواج و اشتغال جوانان و زوج‌های جوان اشاره کرد و افزود: با وجود تمام این مشکلات، به خاطر رئیس جمهور شهید، سردار شهید سلیمانی و کودکان غزه در انتخابات شرکت می‌کنیم، برای کوری چشم آنها که نمی‌توانند ببینند ایران همیشه در بلندترین قله‌ها است.

حاج رحیم نیز که بیش از ۶ دهه از عمر خود را سپری کرده، می‌افزاید: مردم از نظر اقتصادی گرفتارند و مشکلات دارند، اما این ثابت شده که به خاطر خانواده‌های شهدا، مدافعان حرم، شهید رئیسی، همراهان ایشان و خادمان این ممکلت، به صحنه می‌آیند.

او ادامه داد: در مقابل ما از رئیس جمهور منتخب انتظار داریم حداقل به خاطر مستضعفان و رهبر معظم انقلاب، به مردم خدمت کنید، فقط شعار ندهید تا مردم نیز از شما حمایت کنند.

نسرین هم زن خانه‌داری است که نگران آینده فرزندانش است و انتظارش از رئیس جمهور آینده این است که چطور می‌تواند آینده فرزندان و جوانان را تضمین کند و سوال می کند آیا بچه من با این قیمت‌ها می‌تواند آینده‌ای داشته باشد، آیا می‌تواند درس بخواند و از این کشور نرود، انتظار داریم رئیس جمهور آینده به فکر همه مردم و همه اقشار باشد.

سرنوشت سیاسی چهار سال کشور در دستان مردم

باید هوشمندانه انتخاب کنیم

این شهروند دانشجوی ملایری نیز تاکید کرد: ما یک کشور ثروتمندی داریم و می‌توانیم با برنامه‌ریزی درست، همدلی و وحدت به همه خواسته‌های فرزندانمان برسیم.

وی که از شهید رئیسی به عنوان یک اسطوره یاد می‌کند و می‌گوید: برای تداوم راه شهید آیت‌الله رئیسی و سردار سلیمانی پای صندوق‌های رای می‌آییم، کدام رئیس جمهوری بوده که با لباس گلی و خاکی برای رفع مشکلات مردم به محروم‌ترین نقاط ایران می‌رود و رئیس جمهور منتخب هم باید پایش را جای پای شهید رئیسی و شهید سلیمانی بگذارد.

امیرعلی هم که تازه وارد بازار کار شده و آرزوهای زیادی برای تشکیل زندگی و خرید خانه و دیگر رویاهای خود دارد، می‌گوید: من تقاضای خاصی از رئیس جمهور ندارم، چون قبلا نامزدها کارهای خود را کرده‌اند و برنامه‌هایشان را ارائه داده‌اند، نوبت ماست که هوشمندانه انتخاب کنیم.

وی ادامه داد: آیا چنین فرد شایسته‌ای داریم که بتوانیم بوی شهید رئیسی را از او بگیریم و هوشمندانه انتخاب کنیم، چراکه اگر فردا مشکلی پیش بیاید، به خاطر هوشمندانه انتخاب نکردن است و برای مشارکت حداکثری مردم در پای صندوق‌های رای، تلاش کنیم.

سرنوشت سیاسی چهار سال کشور در دستان مردم

تفکرهای نمی‌توانیم و نمی‌شود، نباید روی کار بیایند

فاطمه نیز دیگر شهروند ملایری بود که بیان کرد: به عنوان یک دانش‌آموز رای اولی از رئیس جمهور منتخب تقاضا دارم به سلامت روحی و جسمی دانش‌آموزان در مدارس بیشتر رسیدگی کنند.

یک طلبه جوان ملایری: تفکری که نمی‌توانیم و نداشتیم و نمی‌شود، نباید روی کار بیایند، افرادی هستند که «نمی‌توانیم» شعارشان است، باید مراقب باشیم.یک طلبه جوان ملایری نیز تاکید کرد: تفکری که نمی‌توانیم و نداشتیم و نمی‌شود، نباید روی کار بیایند، افرادی هستند که «نمی‌توانیم» شعارشان است، باید مراقب باشیم.

وی ادامه داد: رئیس جمهور منتخب باید به فکر جوانان باشد، ما در انتخابات شرکت می‌کنیم چون می‌بینم خوشحالی خانواده‌ام، رهبرم و زمینه‌سازی ظهور امام زمان(عج) در گرو انتخاب صحیح من است.

حسین نیز گفت: مردم باید بر اساس عقل سلیم خودشان تصمیم بگیرند، درباره سابقه کاری و اجرایی هر ۲ نامزد بررسی کنند، اگر دیدند براساس استانداردهای آنها عمل می‌کند، به او رای دهند.

به گزارش ایرنا؛ دور دوم انتخابات ریاست جمهوری جمعه پانزدهم تیرماه در سراسر کشور برگزار می‌شود، در این دور مردم از بین «مسعود پزشکیان» و «سعید جلیلی» یکی را به عنوان رییس جمهور انتخاب می‌کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha