۱۳ تیر ۱۴۰۳، ۸:۳۵
کد خبر: 85527593
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پنج هزار واحد مسکونی خودمالکی در استان اردبیل احداث می‌شود

اردبیل - ایرنا - مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل گفت: پنج هزار واحد مسکن به روش خودمالکی در بافت‌های فرسوده و ناپایدار شهرهای استان در حال احداث بوده و متقاضیان برای دریافت تسهیلات به بانک‌های عامل معرفی شده اند.

محبوب حیدری روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با تشریح آخرین وضعیت نهضت ملی مسکن در استان اردبیل اظهار کرد: در قالب اجرای طرح نهضت ملی مسکن پنج هزار و ۴۰۰ واحد مسکونی در شهر اردبیل و ۲ هزار و ۵۲۰ واحد مسکونی در مشگین‌شهر به شکل نوین و صنعتی‌سازی در حال اجراست.

بانکهای عامل رغبتی به ارائه تسهیلات واحدهای صنعتی ساز ندارند

وی افزود: قرار بود ۳۵ درصد تسهیلات بیشتر برای ساخت و ساز واحدهای صنعتی ساز در نظر گرفته شود اما با وجود مزیتهای غیر قابل انکار  واحدهای صنعتی ساز به لحاظ کیفیت و زمان اجرا بانک‌های عامل در تخصیص تسهیلات رغبت و انگیزه‌ای نشان نمی‌دهند.

حیدری در ادامه به فعالیت بنیاد مسکن در حوزه اجرای طرح نهضت ملی مسکن اشاره کرد و افزود: ۱۱ هزار و ۷۹۲ متقاضی مسکن روستایی به بانک‌های عامل معرفی شدند که از این تعداد ۱۰ هزار متقاضی به مرحله عقد قرارداد رسیده و مراحل پایان کار را دریافت کردند.

 زمین مورد نیاز ساخت مسکن روستایی استان به شکل گروهی در حال واگذاری است

مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل تصریح کرد: واگذاری قطعات زمین برای روستاییان با هدف ساخت به شکل گروهی در حال انجام است و امیدواریم شاهد شرایط بهتری در ساخت مسکن روستایی و بهسازی واحدها با همکاری بانک‌های عامل باشیم.

حیدری درباره صدور پروانه ساختمانی در شهرک سلیمانی افزود: منتظر مصوبه شورای عالی شهرسازی و معماری هستیم تا برای واحدهای مسکونی احداثی در شهرک شهید سلیمانی اردبیل پروانه ساختمانی دریافت کرده و امکان برخورداری آنها را از تسهیلات بانکی را فراهم کنیم.

واگذاری620 قطعه زمین در قالب طرح جوانی جمعیت

وی همچنین با اشاره به اجرای قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت در استان اردبیل ادامه داد: در راستای اجرای قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت واگذاری زمین به ۶۲۰ متقاضی این طرح در استان انجام شده و در تلاش هستیم زمین باقی مانده متقاضیان را تامین کنیم.

به گزارش ایرنا، طرح نهضت ملی مسکن، از سوی دولت و با هدف خانه‌دار کردن اقشار جامعه در سال جاری ارائه شده و هدف نهایی آن ساخت چهار میلیون واحد مسکونی طی چهار سال آینده در کشور است.

بر اساس این گزارش ، سقف تسهیلات مسکن بر اساس مناطق مختلف شهری و روستایی اعلام شده و قرار بر این است که تسهیلات این پروژه بر اساس قیمت تمام شده مسکن در مناطق مختلف تعیین شود.

سقف وام نهضت ملی مسکن در اردبیل ۵۵۰ میلیون تومان و در شهرستان‌های استان ۵۰۰ میلیون تومان در نظر گرفته شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha