۱۳ تیر ۱۴۰۳، ۹:۰۸
کد خبرنگار: 2785
کد خبر: 85527605
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

قطعه سه محور زنجان به دندی به پیشرفت فیزیکی ۱۵ درصدی رسید

زنجان - ایرنا -سرپرست معاونت مهندسی و ساخت اداره‌ کل راه و شهرسازی استان زنجان گفت: قطعه سه طرح عملیات بهسازی و احداث محور زنجان- دندی- تخت سلیمان به پیشرفت فیزیکی ۱۵ درصدی رسید.

سید احمد خلیلی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا به پروژه عملیات بهسازی و احداث محور زنجان- دندی- تخت سلیمان اشاره کرد و گفت: مسیر ارتباطی زنجان – دندی – تخت سلیمان جاده‌ای کوهستانی بوده که به دلیل عرض کم از جمله جاده‌های حادثه خیز استان به شمار می رود و از طرفی تردد کامیون ها نیز در این جاده نسبت به دیگر جاده‌ها بیشتر است.

وی اضافه کرد: با اجرای این طرح، مسیر تردد استان زنجان با بخش جنوبی استان آذربایجان غربی از دو و نیم ساعت به یک و نیم ساعت کاهش خواهد یافت.

سرپرست معاونت مهندسی و ساخت اداره کل راه و شهرسازی استان زنجان گفت:این طرح جزو پروژه های تفویضی نبوده است و مستقیم توسط شرکت ساخت و توسعه زیر بنایی حمل و نقل کشور پیگیری می شود.

خلیلی گفت: از مهمترین ضرورت‌های اجرای این طرح، افزایش ایمنی محور برای استفاده مسافران و رانندگان وسایط نقلیه سنگین و ارتقای ظرفیت ترانزیت مصالح معدنی است که راه ارتباطی استان زنجان با استان آذربایجان غربی و راه ارتباطی مرکز استان با شهرستان‎های دندی و ماهنشان را ارتقا می بخشد.

وی اظهار داشت:این مسیر ذیل طرح بهسازی راه اصلی زنجان- تکاب و زنجان- بیجار با طول ۱۲۸ کیلومتر در محدوده استان زنجان قرار دارد که ۳۰ کیلومتر آن در سال‌های گذشته به بهره‌برداری رسیده است.

سرپرست معاونت مهندسی و ساخت اداره کل راه و شهرسازی استان زنجان خاطرنشان کرد: هم اکنون قطعه سه این مسیر به طول ۲۷ کیلومتر و پیشرفت فیزیکی ۱۵ درصد در دست اجرا بوده و قطعه چهار به طول حدود ۱۷ کیلومتر و پیشرفت فیزیکی ۳۵ درصد به دلیل کمبود اعتبار متوقف شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha