مسعود پزشکیان و سعید جلیلی در کرمانشاه

کرمانشاه - ایرنا - مسعود پزشکیان و سعید جلیلی نامزدهای راه یافته به دور دوم چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری امروز چهارشنبه ۱۳ تیرماه ۱۴۰۳ در جمع هواداران کرمانشاهی خود سخنرانی دارند.

به گزارش خبرنگار ایرنا؛ این اولین سفر این ۲ نامزد انتخابات ریاست جمهوری به استان کرمانشاه از زمان آغاز تبلیغات است.

بر اساس اعلام ستاد مسعود پزشکیان این نامزد انتخابات ریاست جمهوری صبح امروز چهارشنبه در ورزشگاه آزادی شهر کرمانشاه واقع در بلوار شهید بهشتی برنامه سخنرانی دارد.

ستاد مسعود پزشکیان در استان کرمانشاه برنامه دیگری از این نامزد انتخابات ریاست جمهوری به رسانه ها اعلام نکرده است.

از روز گذشته در قالب پیامک با سرشماره پزشکیان و جلیلی به زبان انگلیسی؛ مردم کرمانشاه به دیدار با این نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری دعوت شده اند.

پزشکیان همچنین با سرشماره ای به اسم خود پیامکی با این مضمون به شماره های استان کرمانشاه ارسال کرده است؛ "تضمین می‌دهم؛ که نخبگان اقوام و مذاهب را در اداره امور مهم کشور و حل مشکلات شاخص سهیم کنم. ما در کنار هم از پس این مسیر سخت بر می‌آییم".

همچنین براساس اعلام ستاد «سعید جلیلی» این نامزد انتخابات ریاست جمهوری قرار است در قالب دیدار مردمی ساعت ۱۰ صبح امروز چهارشنبه در ورزشگاه امام خمینی (ره) واقع در بلوار طاق بستان شهر کرمانشاه سخنرانی کند.

ستاد سعید جلیلی نیز تنها این برنامه را به رسانه ها اعلام کرده است.

ستاد جلیلی از چند روز گذشته پیامکی به مردم کرمانشاه ارسال کرده است و در آن برنامه های خود در حوزه عمرانی این استان را تشریح کرده است.

در این پیامک با تیتر «عهد سعید با مردم کرمانشاه»؛ آقای جلیلی تکمیل راه آهن کرمانشاه به خسروی، تکمیل کریدور های غرب کشور در استان، تکمیل محور اسلام آباد به قصر شیرین و روانسر و پاوه، تکمیل پروژه گرمسیری در حوزه توسعه کشاورزی، آب‌رسانی به شهرهای جوانرود، کرند، صحنه و سنقر، احداث تصفیه خانه شهر کرمانشاه، تکمیل بیمارستان سیصد تخت‌خوابی کرمانشاه و کمک به تکمیل پروژه قطار شهری کرمانشاه را مطرح کرده است.

حاشیه‌های حضور پزشکیان در ورزشگاه آزادی کرمانشاه

سفر پزشکیان به کرمانشاه همانند دیگر برنامه های انتخاباتی که این روزها در نقاط مختلف کشور و در حمایت از نامزدهای ریاست جمهوری در حال برگزاری است، با حواشی همراه بود و مردم با در دست داشتن تصاویر و دست نوشته هایی، تلاش داشتند تا مطالبات و مشکلات این استان را به اطلاع این نامزد برسانند.

در این سفر علاوه بر دختر پزشکیان، حجت الاسلام علوی وزیر سابق اطلاعات و شماری از نمایندگان مجلس و تعداد دیگری از مدیران سابق پزشکیان را همراهی می کردند.

امروز همزمان با سفر مسعود پزشکیان ، سعید جلیلی نیز به کرمانشاه سفر کرد که نیم ساعت پیش از ورود دکتر پزشکیان با استقبال هواداران خود به محل سخنرانی خود در ورزشگاه امام (ره) رفت.

پس از رفتن جلیلی، مسعود پزشکیان با استقبال هواداران خود و شعارهای "پزشکیان زنده باد خاتمی پایده باد " وارد سالن انتظار فرودگاه کرمانشاه شد به طوری که برای دقایقی حرکت وی و هیات همراهش به دلیل ازدحام شدید مردم با وقفه مواجه شده و مراسم استقبال نیز که قرار بود در فرودگاه صورت بگیرد به محل دیگری تغییر یافت.

این نامزد ریاست جمهوری و هیات همراه در بدو ورود به کرمانشاه به مزار شهدای کرمانشاه رفت و با قرائت فاتحه به مقام شهدای هشت سال جنگ تحمیلی و شهدای انقلاب اسلامی ادای احترام کرد.

وی در گفت و گویی کوتاه با خبرنگاران در مورد سفر خود به کرمانشاه اظهار کرد که در دوران جنگ تحمیلی زمانی که طرح خود را می گذراند در شهر کرمانشاه مجروحان ناشی از جنگ تحمیلی را مداوا می کرده است.

پزشکیان در ادامه این سفر، طبق برنامه ریزی قبلی به سالن ورزشی شهید بهشتی ورزشگاه ازادی کرمانشاه رفت جایی که از قبل نسبت به حضور این نامزد و همراهان وی اطلاع رسانی شده بود و ازدحام شدید مردم برای استقبال از پزشکیان از محوطه ورزشگاه خارج و به خیابان کشیده شده بود.

در این برنامه شمار زیادی از کُردهای اهل سنت و اهل حق کرمانشاه و اقوام مختلف استان اعم از زن و مرد با پوشیدن لباس های محلی خود نیز حضور داشتند که با در دست داشتن پرچم ها و عکس هایی از دکتر پزشکیان خود را برای استقبال از وی به این مکان رسانده بودند.

سالن شهید بهشتی کرمانشاه نیز که ساعات اولیه صبح امروز شاهد حضور انبوهی از هواداران دکتر پزشکیان شده بود که به دلیل پر شدن ظرفت این ورزشگاه جمعی زیادی از مردم در محوطه این سالن اجتماع و از طریق بیلبوردی که تعبیه شده بود خود را آماده شنید سخنان دکتر پزشکیان کرده بودند.

ملت ایران در آستانه یک انتخابات تاریخی قرار دارند

در ابتدای این مراسم محمدرضا سعیدی، رییس ستاد انتخابات مسعود پزشکیان در استان کرمانشاه پس از خیر مقدم به وی در سخنانی اظهار کرد: مردم ما امروز حال خوبی نداشته و گرفتار مشکلات اقتصادی و معیشتی متعددی و تورم هستند.

وی افزود: جوانان ، نخبگان و فرهیختگان جامعه نیز که آینده سازان این سرزمین هستند به تدریج در حال رفتن از ایران هستند.

سعیدی با بیان اینکه ملت ایران در آستانه یک انتخابات تاریخی قرار دارند یادآور شد: مردم باید دست به دست هم داده و با شرکت گسترده در انتخابات ایران را بار دیگر در جهان سربلند کنند.

وی از پزشکیان به عنوان فردی صادق، شجاع و کاردان یاد کرد و افزود: پزشکیان فردی است که تمام زندگی خود را با صداقت و بدون آنکه حتی یک نقطه سیاه در زندگی و کارنامه اش باشد سپری کرده است.

رییس ستاد انتخابات پزشکیان در کرمانشاه تاکید کرد: وی تنها فردی است که می تواند قطار توسعه و آبادانی کشور را بار دیگر بر ریل عقلانیت بازگرداند.

پزشکیان: پیگیر مشکل کولبران خواهم بود

نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در ادامه در جمع هواداران خود گفت: پیگیر مشکل کولبران، بازنشستگان، کارمندان و کارگران خواهم بود؛ ما کاری خواهیم کرد فقر، تبعیض و فساد از کشور رخت بر بندد.

مسعود پزشکیان اظهار داشت: ما آمده‌ایم که نوکری مردم ایران را کنیم و صدای کسانی باشیم که تا امروز صدایشان را کسی نمی‌شنید، پیگیر حق و حقوقی کسانی باشیم که در جامعه‌ای که اسمش اسلامی است ولی متاسفانه بسیاری از اقوام و اقلیت‌ها نادیده گرفتند، ما باید آنها را می‌دیدیم.

شهید سلیمانی، قهرمان ملی و افتخار جهانی است

وی افزود: ۲ روز پیش در جریان مناظره در تلویزیون بهانه‌ای دست آنها آمده بود، اینجا مجددا اعلام می‌کنم که «سردار شهید سلیمانی، یک قهرمان ملی بزرگ و افتخار جهانی است که همه به وجود آن افتخار می‌کنند، اینها از شخصیت‌ها بهانه‌ای برای تخریب می یابند، اما باید خواب چنین تخریبی را ببینند. از شهدا برای خود استفاده می‌کنند، باید بدانند قهرمانان این مملکت مال همه مردم ایران است نه برای یک گروه و جناح‌ خاص.

نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری اظهار داشت: شما افتخار ما هستید، شما مردمی هستید که حکومت با وجود شما می‌تواند پایدار بماند، اگر شما نباشید ما معنا نداریم. قسم میخورم به شما دروغ نخواهم گفت و پیگیر حق تک به تک شما خواهم بود و تا جایی که بتوانم و امکانش باشد، نگاهم به کسانی باشد که تاکنون قدرتمندان آنها را نمی‌دیدند و صدای آنها را نمی‌شنیدند.

وی گفت: ما کاری خواهیم کرد که فقر، تزویر، دروغ و فساد از این مملکت رخت برببندد و حق مردم به خودشان برگردد؛ کاری خواهیم کرد که همه مردم در اداره مملکت مداخله و مشارکت کنند.

بژی ایران / زنده باد ایران

پزشکیان گفت: تا پای جان بر وعده خود ایستاده‌ام، ما باید پاسخگوی ملت ایران باشیم پاسخگو هم خواهیم بود، ما می توانیم مملکت را طوری بسازیم، که دیگران حسرت کشور ما را بخورند. نمی‌گذاریم مملکت به دست کسانی بیفتد که کشور را به ناکجا آباد بکشند.

نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری تاکید کرد: از بهترین کارشناسان و متخصصان بدون توجه به قومیت و مذهب استفاده خواهم کرد هر فرد باید یک ستاد شوند و تلاش کنند همه را پای صندوق‌های رای بیاوریم.

وی سپس با زبان کردی گفت: «بژی ایران، بژی کوردستان و بژی کرمانشاه (زنده باد ایران، زنده باد کردستان، زنده باد کرمانشاه)»

پیگیر مشکل کولبران خواهم بود

پزشکیان گفت: پیگیر مشکل کولبران، بازنشستگان، کارمندان و کارگران و معلمان خواهم بود، یک عده و گروه خاص تصور نکنند که می‌توانند با ۴ نفر با ۱۵ درصد جمعیت بر کل این مملکت حکومت کنند.

نامزد انتخابات چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: نمی‌گذاریم حق خواهران ما ظالمانه نادیده گرفته شود و مطمئن باشید پای وعده خود ایستاده‌ایم. مولای ما علی وقتی به حکومت رسید، اولین کلامی که فرمودند؛ گردنم را در مقابل حرفهایم گرو می‌گذارم.

در پیشگاه مردم و شهدا مسوول و پاسخگو خواهم بود

پزشکیان تصریح کرد: ما در مقابل گفته‌های خود در پیشگاه شما و شهدا مسئول و پاسخگو خواهم بود، کاری خواهیم کرد که ایران ما به جایی برسد که جوانان، دختران و پسران ما حسرت آن طرف خاک را نخورند ما می‌توانیم مملکت را طوری بسازیم که دیگران به ما نگاه کنند نه اینکه ما حسرت بیگانگان را بخوریم.

وی خاطرنشان کرد: در صحنه بمانید و اجازه ندهید، یک عده افرادی که محدود فکر می‌کنند که خودشان همه‌کاره هستند و نتوانتد سرنوشت مردم رابه جایی برسانند که نمی‌توانند برسانند.

حضور سعید جلیلی در کرمانشاه

«سعید جلیلی» دیگر نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در هفدهمین مقصد سفرهای استانی خود در دور دور انتخابات ریاست جمهوری وارد کرمانشاه شد و با شعار «صل علی محمد یاور رهبر آمد» و آرزوی پیروزی و نصرت جبهه انقلاب در بدو ورود مورد استقبال مردم قرار گرفت.

نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری پیش از این به استان‌های خراسان جنوبی، قم، مرکزی، البرز، فارس، خوزستان، آذربایجان شرقی و آذربایجان غربی، کرمان، اصفهان، خراسان رضوی یزد، گلستان، لرستان سفر کرده است.

درد و دل اهالی روستای ده پهن با جلیلی

جلیلی در مسیر، درد و دل اهالی روستای پهن ده که در طی دو سال گذشته و در دولت شهید رئیسی گازرسانی شده بود، شنید.

هوادارن این نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در ورزشگاه امام خمینی (ره) کرمانشاه منتظر ورود «سعید جلیلی» بودند. از جمله شعارهای حامیان جلیلی در این اجتماع، می‌توان به «جلیلی،جلیلی حمایتت می‌کنیم» «صل علی محمد یاور رهبر آمد»،«صل علی محمد بوی رئیسی آمد» و «جلیلی قهرمان، حامی مستضعفان» اشاره کرد.

جلیلی در میان بانگ «حیدر حیدر» هواداران خود وارد ورزشگاه امام خمینی (ره) کرمانشاه شد.

هر جوان کرمانشاهی می‌تواند یک صادرکننده موفق باشد

نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در میان هوادارن خود در کرمانشاه گفت: مناسبات غلط و فسادی را که مانع پیشرفت کشور می‌شود، باید از پیش روی برداشت. هر جوان کرمانشاهی می‌تواند یک صادرکننده موفق باشد.

جلیلی اظهار داشت: هر بانک به تنهایی میلیاردها تومان انباشه سرمایه دارد و خلق پول می‌کند و فقط ۶ تا هفت درصد به تورم کشور می‌افزاید اما به یک خواهر روستایی برای پرداخت تسهیلات همراهی نمی‌کند.

وی با تاکید بر اینکه مناسبات غلط و فسادی را که مانع پیشرفت کشور می‌شود، باید از پیش روی برداشت، گفت: هر جوان کرمانشاهی می‌تواند یک صادرکننده موفق باشد؛ این کاری است که باید انجام شود. باید به این سمت برویم که کشور در چهار سال آینده جهش پیدا کند. اگر از یک جهان فرصت صحبت می‌کنیم که باید به یک ایران جهش منجر شود، لازمه آن ایجاد بستر مناسب است که هر ایرانی بتواند نقش پرشکوه خود را ایفا کند.

وقتی می‌گوییم برنامه‌تان چیست، می‌گویند برنامه مهم نیست!

نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری خاطر نشان کرد: یک نگاه این است که بیکاری ۲۲ درصد در سالهای ۹۲ تا ۹۶ را به استان کرمانشاه تحمیل کرد. همان نگاه آمده و می‌گوید ما می‌توانیم کشور را اداره کنیم، برنامه‌تان چیست؟ می‌گوید اینها حرف‌های مهمی نیست. نگاه دیگر این است که با انتخاب شما مردم سال ۱۴۰۰ رقم خورد و شهید رئیسی عزیز کشور و فرصت‌ها و ظرفیت‌های آن را معطل نگذاشت و کار جدی را شروع کرد.

جلیلی تصریح کرد: امروز فریادهای دشمنان از این است که می‌فهمند ملت ایران در مسیر پیشرفت قرار داد در بسیاری از موضوعات در پنج، هفت و ۱۰ کشور اول هستیم. انشالله در مباحث اقتصادی هم کشور ما به رتبه شایسته ملت خواهیم رسید و این انجام نمی‌شود مگر وقتی که همه مردم حضور داشته باشند.

وی گفت: دانشگاه رازی استان کرمانشاه که بارها با اساتید و دانشجویان آن جلسه داشتیم، یکی از موضوعات مهم برای جهش و رفع بیکاری این است که دانشگاه بداند او هم سهم و مشارکت دارد. کرمانشاه استانی که می‌تواند با فعالیت‌های بزرگ اقتصادی، کارهای بزرگی انجام دهد. عزیزان من به شما عرض می‌کنم که آینده پرشکوهی خواهیم داشت. فریادهای دشمنان این است که می‌فهمند امروز ملت در مسیر پیشرفت قرار داد و یک جهان فرصت را به یک ایران جهش و یک کرمانشاه جهش تبدیل خواهد کرد.

با قدرت و عظمت ملت دشمنان جرات نمی‌کنند نگاه چپ به این کشور داشته باشند

جلیلی در جمع مردم کرمانشاه تاکید کرد: در دفاع مقدس بستری فراهم شد که هر جوان و هر فرد در حد توان خود نسبت خود را با جبهه فراهم کرد؛ از آن عزیزی که در جبهه‌ها در خط مقدم حضور پیدا کرد تا مادری که در روستاها نان می‌پخت. هر کدام نقش پرشکوه خود را ایفا کردند و قدرت و عظمتی حاصل شد که دشمنان جرات نمی‌کنند نگاه چپ به این کشور داشته باشند.

وی بیان کرد: آیا امروز هر ایرانی، هر دختر و هر پسر ما، هر قومیت، هر مذهب و همه مردم نمی‌توانند این نقش پرشکوه را در پیشرفت و جهش کشور ایجاد کنند؟ حتما می‌توانند. البته شرط آن این است که نگاه شما یک نگاه متعالی و رو به پیشرفت باشد نه اینکه بگوییم نمی‌شود و یا اگر فلان قرارداد امضا نشود یا فلان توافق صورت نگیرد، نتیجه نمی‌دهد. ملت ما آماده است و باید به آحاد ملت احترام گذاشت.

پس از پایان برنامه های این ۲ نامزد در کرمانشاه مسعود پزشکیان به ارومیه و سعید جلیلی به سنندج رفت.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha