راه آهن زاهدان - ایرانشهر - چابهار با ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی در حال اجراست

زاهدان - ایرنا - معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری سیستان و بلوچستان گفت: راه آهن زاهدان - ایرانشهر - چابهار به همت دولت سیزدهم با ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی در حال اجراست

منصور بیجار روز چهارشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: این طرح مهم ریلی که کلنگ ساخت آن از اواخر سال ۱۳۹۲ در سیستان و بلوچستان به زمین زده شد، طول خطوط اصلی آن حدود ۶۳۴ کیلومتر و با احتساب خطوط ایستگاه‌ها حدود ۷۴۴ کیلومتر بوده که تا کنون بیش از۱۰۷ هزار و ۲۱۰ میلیارد ریال اعتبار برای اجرای آن هزینه شده است.

وی افزود: در حال حاضر از هشت قطعه این مسیر ریلی ۲ قطعه آن صد در صد به اتمام رسیده و در مسیر خاش به زاهدان روزانه قطار در حال تردد است؛ در قطعات دیگر نیز قسمت های زیرسازی، اجرای تقاطع ها، پل های خاص، آبروها و تونل‌ها هم حدود ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد که نیاز است در اجرای روسازی و ساخت ایستگاه‌ها سرعت عملیات اجرایی افزایش یابد تا هر چه زودتر استان از این خط مهم ریلی بهره مند شود.
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری سیستان و بلوچستان گفت: در این طرح که حدود ۴۸ درصد توپوگرافی منطقه کوهستانی است سبب شده در طول مسیر ۱۳۷ دستگاه پل بزرگ و ۳۸ دستگاه تونل طراحی شود که حدود ۳۵ کیلومتر از مسیر را در بر می‌گیرد.
وی افزود: راه آهن زاهدان به میلک نیز طراحی آن در ۶ قطعه به طول ۲۶۴ کیلومتر به اتمام رسیده و در حال حاضر چهار قطعه آن به پیمانکار واجد شرایط برای اجرا واگذار شده است.
بیجار بیان کرد: پیش بینی شده اتمام این پروژه ریلی برای اتصال چابهار به میلک حدود ۳۴۰ هزار میلیارد ریال دیگر هزینه در برداشته باشد.
وی تاکید کرد: مسیر ریلی چابهار – زاهدان - میلک در حال حاضر یکی از ابر پروژهای در حال اجرای کشور است که با اتمام آن کشورهای آسیای میانه و افغانستان به آبهای آزاد اقیانوسی متصل و بستر مناسب برای توسعه و رشد اقتصادی منطقه فراهم خواهد شد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری سیستان و بلوچستان گفت: پیش بینی می‌شود تا سال ۱۴۲۰ بیش از ۲ میلیون مسافر و هفت میلیون تن باراز طریق این خط ریلی منتقل شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha