۱۳ تیر ۱۴۰۳، ۹:۰۷
کد خبرنگار: 5439
کد خبر: 85527639
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

جزئیات سفر جلیلی به کرمانشاه +عکس و فیلم

۱۳ تیر ۱۴۰۳، ۹:۰۷
کد خبر: 85527639
جزئیات سفر جلیلی به کرمانشاه +عکس و فیلم

کرمانشاه - ایرنا - «سعید جلیلی» نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری امروز چهارشنبه ۱۳ تیرماه در ادامه سفرهای استانی خود در دومین دور از تبلیغات ریاست جمهوری به کرمانشاه رفت.

به گزارش ایرنا، «سعید جلیلی» نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در هفدهمین مقصد سفرهای استانی خود در دور دور انتخابات ریاست جمهوری وارد کرمانشاه شد و با شعار «صل علی محمد یاور رهبر آمد» و آرزوی پیروزی و نصرت جبهه انقلاب  در بدو ورود مورد استقبال مردم قرار گرفت.

نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری پیش از این به استان‌های خراسان جنوبی، قم، مرکزی، البرز، فارس، خوزستان، آذربایجان شرقی و آذربایجان غربی، کرمان، اصفهان، خراسان رضوی یزد، گلستان، لرستان سفر کرده است.

درد و دل اهالی روستای ده پهن با جلیلی

جلیلی در مسیر، درد و دل اهالی روستای پهن ده که در طی دو سال گذشته و در دولت شهید رئیسی گازرسانی شده بود، شنید.

هوادارن این نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در ورزشگاه امام خمینی (ره) کرمانشاه منتظر ورود «سعید جلیلی» بودند. از جمله شعارهای حامیان جلیلی در این اجتماع، می‌توان به «جلیلی،جلیلی حمایتت می‌کنیم» «صل علی محمد یاور رهبر آمد»،«صل علی محمد بوی رئیسی آمد» و «جلیلی قهرمان، حامی مستضعفان» اشاره کرد.

جلیلی در میان بانگ «حیدر حیدر» هواداران خود وارد ورزشگاه امام خمینی (ره) کرمانشاه شد.

هر جوان کرمانشاهی می‌تواند یک صادرکننده موفق باشد

نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در میان هوادارن خود در کرمانشاه گفت: مناسبات غلط و فسادی را که مانع پیشرفت کشور می‌شود، باید از پیش روی برداشت. هر جوان کرمانشاهی می‌تواند یک صادرکننده موفق باشد.

جلیلی اظهار داشت: هر بانک به تنهایی میلیاردها تومان انباشه سرمایه دارد و خلق پول می‌کند و فقط ۶ تا هفت درصد به تورم کشور می‌افزاید اما به یک خواهر روستایی برای پرداخت تسهیلات همراهی نمی‌کند.

وی با تاکید بر اینکه مناسبات غلط و فسادی را که مانع پیشرفت کشور می‌شود، باید از پیش روی برداشت، گفت: هر جوان کرمانشاهی می‌تواند یک صادرکننده موفق باشد؛ این کاری است که باید انجام شود. باید به این سمت برویم که کشور در چهار سال آینده جهش پیدا کند. اگر از یک جهان فرصت صحبت می‌کنیم که باید به یک ایران جهش منجر شود، لازمه آن ایجاد بستر مناسب است که هر ایرانی بتواند نقش پرشکوه خود را ایفا کند.

متن کامل اظهارات جلیلی در جمع مردم کرمانشاه را اینجا بخوانید.

پس از سخنرانی، مردم کرمانشاه جلیلی را  بدرقه کردند تا وی در ساعاتی دیگر در جمع مردم سنندج حاضر شود.

تصاویر بیشتر از سفر «سعید جلیلی» نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری به کرمانشاه را اینجا ببینید.

چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری راس ساعت ۸ صبح روز جمعه هشتم تیرماه در ۵۸ هزار و ۶۴۰ شعبه اخذ رأی در سراسر ایران برگزار شد که از این تعداد ۳۴ هزار و ۵۲۲ شعبه شهری، ۲۴ هزار و ۱۱۸ شعبه روستایی، ۴۳ هزار و ۴۲۵ شعبه ثابت و ۱۵ هزار و ۲۱۵ شعبه سیار بود همچنین ۳۴۴ شعبه اخذ رای در نقاط مختلف جهان برای انتخاب نهمین رئیس‌جمهور در سفارتخانه‌ها و نمایندگی‌های جمهوری اسلامی ایران در سایر کشورها در نظر گرفته شده بود.

بر اساس اعلام ستاد انتخابات کشور، «مسعود پزشکیان» ۱۰ میلیون و ۴۱۵ هزار و ۹۹۱ رأی و «سعید جلیلی» با ۹ میلیون ۴۷۳ هزار ۲۹۸ رأی داشتند که با توجه به اینکه هیچ یک از نامزدها در مرحله اول موفق به کسب اکثریت مطلق آراء نشدند، انتخابات به دور دوم می‌رود.

بر اساس ماده ۶۷ قانون انتخابات ریاست جمهوری، فعالیت انتخاباتی در مرحله دوم از زمان اعلام رسمی نتایج قطعی آراء مرحله اول شروع و تا ۲۴ ساعت قبل از آغاز اخذ رأی مرحله دوم ادامه خواهد یافت.

این مساله در قانون اساسی پیش بینی شده و در اصل ۱۱۷ قانون اساسی آمده است که: «رئیس جمهور با اکثریت مطلق آرای شرکت‌کنندگان انتخاب می‌شود، ولی هر گاه در دور نخست هیچ‌یک از نامزدها چنین اکثریتی به دست نیاورد، روز جمعه هفته بعد برای بار دوم رأی گرفته می‌شود.» طبق این اصل رئیس جمهور با اکثریت مطلق آرای شرکت‌کنندگان انتخاب می‌شود.

مرحله دوم چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری روز جمعه ۱۵ تیر برگزار می‌شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha