فرماندار: قشم برای مرحله دوم انتخابات ریاست جمهوری آماده است

قشم - ایرنا - فرماندار و رییس هیات اجرایی چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در شهرستان قشم از آمادگی کامل این شهرستان مرزی برای برگزاری مرحله دوم انتخابات ریاست جمهوری خبر داد و گفت: تمام تمهیدات زیرساختی، پشتیبانی، امنیتی و انتظامی پیش بینی شده و آماده برگزاری این آزمون سیاسی هستیم.

محمد محمدحسینی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه تعداد شعب اخذ رای در این شهرتان نسبت به دور نخست هیچ تفاوتی نکرده است، ‌ افزود: ۱۰۲ شعبه رای گیری در قالب ۷۲ شعبه ثابت و ۳۰ شعبه سیار شامل ۷۰ شعبه در بخش مرکزی، ۱۲ شعبه در بخش شهاب و ۲۰ شعبه در بخش حرا این شهرستان مرزی، آرای مردمی را اخذ خواهند کرد.

وی ادامه داد: بیش از سه هزار نفر از عوامل اجرایی، نظارت، بازرسی و ستاد برای این دوره از انتخابات نیز سازماندهی شده اند که ارایه آموزش های تکمیلی به آنها در حال انجام است.

فرماندار قشم توضیح داد: همچنین برای تسهیل مشارکت مردم ۴۰ شعبه رای گیری در مناطق شهری و ۶۲ شعبه رای گیری در مناطق روستایی این جزیره فعالیت می کنند.

محمدحسینی با تاکید بر شناخت و آمادگی رای دهندگان قبل از عزیمت به محل شعب در این شهرستان مرزی گفت: آگهی محل و آدرس شعب، علاوه بر اماکن پر رفت و آمد در رسانه های رسمی و فضای مجازی توسط فرمانداری ها و بخشداری‌ها منتشر خواهد شد بنابراین برای سهولت رای دهی و جلوگیری از ازدحام بی مورد لازم است قشموندان نسبت به محل شعب اطلاع قبلی کسب کنند.

وی با اشاره به اینکه در مرحله اول برگزاری انتخابات در این شهرستان هیچ‌گونه خللی مشاهده نشد و هیچ گزارشی مبنی بر مشکلات در اجرای انتخابات را دریافت نکرده ایم، یادآور شد: در مرحله دوم انتخابات ریاست جمهوری نیز نیازمندی‌ها و کاستی‌هایی که در مرحله اول در شعب وجود داشت، برطرف شده است.

به گزارش ایرنا انتخابات ریاست‌ جمهوری ایران روز جمعه هشتم تیر ۱۴۰۳ با رقابت مصطفی پورمحمدی، سعید جلیلی، محمدباقر قالیباف و مسعود پزشکیان برگزار شد و به علت عدم احراز آرا کافی برای انتخاب رئیس جمهور، رقابت بین پزشکیان و جلیلی به عنوان دارندگان بالاترین آرا به دور دوم انتخابات ریاست جمهوری در روز جمعه ۱۵ تیرماه موکول شد.

جزیره قشم با وسعت یک هزار و ۵۰۰ کیلومتر مربع از تنگه هرمز به موازات ساحل جنوبی ایران به طول ۱۳۵ کیلومتر و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر از توابع هرمزگان است و ۳۰۰ کیلومتر خط ساحلی دارد.

شهرستان قشم شامل جزیره‌ های قشم، هنگام و لارک با حدود ۱۵۰ هزار نفر جمعیت از تنگه هرمز به موازات ساحل استان هرمزگان به طول ۱۵۰ و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر در میان آب‌ های خلیج فارس گسترده شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha