۱۳ تیر ۱۴۰۳، ۱۰:۱۴
کد خبرنگار: 5508
کد خبر: 85527660
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

دست رد عشایر فلسطینی به طرح تل‌آویو برای غزه پس از جنگ

تهران- ایرنا- عشایر غزه در راستای تداوم مواضع خود در حمایت از مقاومت فلسطین، طرح رژیم صهیونیستی برای اداره این منطقه پس از جنگ را خنثی کردند.

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا به نقل از المیادین، پس از مواضع متعددی که طی آن عشایر غزه بر حمایت از مقاومت فلسطین تاکید کردند، برخی منابع خبری از مخالفت آنها با طرح رژیم صهیونیستی برای اداره غزه پس از جنگ به جای جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) خبر دادند.

این منابع خبری گزارش دادند که سران عشایر در غزه به طرح تل آویو برای اداره غزه پس از جنگ، جواب رد داده‌اند.

طبق این گزارش، مساله اداره غزه پس از توقف جنگ، دغدغه آتی رژیم صهیونیستی است و در حالی که مقامات صهیونیست به دنبال برنامه ریزی برای روز پس از جنگ هستند، آمریکایی ها به دنبال دادن نقش به تشکیلات خودگردان فلسطین در نوار غزه هستند.

به نوشته المیادین، تل آویو به دنبال این است که طرفهای فلسطینی محلی عهده دار اوضاع و آماده کار کردن با اسرائیل باشند؛ اما «مایکل میل اشتاین» سرهنگ سابق اطلاعات نظامی این رژیم اذعان کرده که حماس همچنان قدرت بارز است و خلاء در قدرت در غزه وجود ندارد.

این در حالی است که «عاکف المصری» مسئول کمیته عالی امور عشایر فلسطینی در غزه تاکید کرد: عشایر طرحی که نتانیاهو برای دوره آتی برنامه ریزی می‌کند را به شکست خواهند کشاند، همانطور که طرح های اسرائیل طی ۹ ماه گذشته از جنگ علیه غزه را به شکست کشاندند.

به گزارش ایرنا، عشایر نوار غزه چندی پیش نیز با پافشاری دوباره بر موضع خود در حمایت از مقاومت فلسطین و پاسخ قاطع به تلاش «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی و کابینه اش برای یافتن جایگزینی از داخل نوار غزه به جای جنبش حماس به منظور اداره این منطقه تاکید کردند: جایگزینی برای جنبش حماس جهت اداره نوار غزه وجود ندارد.

عشایر نوار غزه پس از اعتراف نخست وزیر رژیم صهیونیستی به شکست طرح خود مبنی بر واگذاری اداره نوار غزه به خانواده ها و عشایر فلسطینی به جای جنبش حماس، بار دیگر با تکرار موضع خود در حمایت از مقاومت تاکید کردند که آنها جایگزین شدن هرگونه گروه یا حزب سیاسی به جای جنبش حماس برای اداره نوار غزه را نمی پذیرند.

نتانیاهو پیشتر اذعان کرد که برای یافتن جایگزینی از عشایر از داخل نوار غزه به منظور اداره آن به جای جنبش حماس تلاش کرده اما این تلاش شکست خورده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha