۱۳ تیر ۱۴۰۳، ۱۰:۴۲
کد خبرنگار: 1449
کد خبر: 85527664
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

پیشرفت ۴۵ درصدی دامداری ۶ هزار راسی شستا در ملایر

همدان- ایرنا- مدیر اداره جهاد کشاورزی ملایر گفت: طرح دامداری ۶ هزار راسی که با سرمایه‌گذاری شستا در این شهرستان در دست اجراست، در دولت سیزدهم شتاب گرفت و اکنون به پیشرفت فیزیکی ۴۵ درصدی رسیده است.

«علیرضا زنگنه» روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار کرد: دامداری ۶ هزار راسی شستا یکی ازطرح های اثرگذار و مهم کشاورزی است که در توسعه بخش کشاورزی نقش دارد و به جد در حال پیگیری است.

وی افزود: این طرح با ظرفیت ۶۵ هزار و ۷۵۰ تُن تولید شیر در دست اجرا است و طبق قول مدیرعامل این طرح، اواخر نیمه اول امسال مرحله نخست آن تکمیل و وارد مرحله تولید می‌شود.

مدیر اداره جهاد کشاورزی ملایر احداث گلخانه حسین‌آباد ناظم را از دیگر طرح‌های اثرگذار جهاد کشاورزی برشمرد و ادامه داد: توسعه گلخانه دشت مهرآوین حسین‌آباد نظام در مرحله نخست در زمینی به مساحت ۱۰ هکتار با ظرفیت سه هزار و ۵۰۰ تُن تولید محصول در دست اجرا است.

زنگنه اجرای طرح فراز در ۱۷۰ هکتار از اراضی باغی، طرح آبخیز تا جالیز در روستاهای علی‌آباد دمق و جوزان، لوله‌گذاری و اجرای سیستم‌های نوین آبیاری در اراضی زیر دست سد کلان به مساحت یک‌هزار و ۶۰۳ هکتار، یکپارچه‌سازی اراضی در چند روستا را از دیگر طرح‌های اثرگذار و در دست اجرای این شهرستان در بخش کشاورزی عنوان کرد.

وی بیان کرد: پالایشگاه انگور ملایر یکی از مهمترین و بزرگترین طرح های بخش کشاورزی است که تولید مشتقات انگور را با ظرفیت ۳۱۰ هزار تُن در برنامه دارد و هم اکنون حدود ۳۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

اجرای مرکز پرتودهی محصولات باغی برای نخستین بار در ملایر

مدیر اداره جهاد کشاورزی ملایر یادآور شد: مرکز پرتودهی محصولات باغی نیز یکی از اَبرپروژه‌های بخش کشاورزی است که در دولت سیزدهم محقق و اجرایی شد و در این استان و غرب کشور برای نخستین بار با ظرفیت ۳۵ هزار تُن در دست اجراست.

زنگنه کل واحدهای صنعتی بخش کشاورزی این شهرستان را ۱۰۴ واحد عنوان کرد و گفت: از این تعداد ۲۹ واحد بسته‌بندی و فرآوری کشمش، ۳۳ واحد شیلات، ۱۹ واحد ماهی‌های سردآبی و ۱۴ واحد ماهی‌های گرمابی با ظرفیت ۶۰۰ تُن شیلات در سال، ۴۹ واحد مرغ گوشتی با ظرفیت ۸۴۶ هزار قطعه مرغ گوشتی در این شهرستان فعال است.

وی ادامه داد: همچنین از این تعداد واحد صنعتی، هفت واحد مرغ تخم‌گذار با ظرفیت پرورش ۲۱۵ هزار قطعه، ۵۶ واحد گاو شیری صنعتی با ظرفیت ۱۱ هزار و ۸۳۷ راس، ۳۲ واحد گوساله پرواری با ظرفیت سه هزار و ۳۶۰ راس، ۵۹ واحد بره‌پرواری با ظرفیت ۱۵ هزار و ۶۷۰ راس، سه واحد پرورش شترمرغ با ظرفیت ۹۰۰ قطعه و یک واحد پرورش بوقلمون با ظرفیت چهار هزار و ۵۰۰ قطعه فعالیت می‌کنند.

مدیر اداره جهاد کشاورزی ملایر با بیان اینکه طرح پرورش ماهی خاویار نیز در دست اقدام است، ابراز امیدواری کرد: پس از اخذ مجوزهای مربوطه از منابع امور آب، بتوانیم با استفاده از آبهای جاری سد کلان این طرح را اجرایی کنیم.

به گزارش ایرنا؛ مساحت اراضی آبی شهرستان ملایر ۳۷ هزار و ۵۲۰ هکتار و مساحت اراضی باغی ۱۶ هزار و ۶۱۶ هکتار است که در مجموع کل اراضی کشاورزی آبی و دیم این شهرستان حدود ۶۰ هزار هکتار است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha