مردم با حضور حداکثری در پای صندوق رای، زمینه تشکیل دولت قوی را فراهم کنند

ارومیه- ایرنا- امام جمعه اهل سنت ارومیه گفت: مردم با حضور حداکثری در پای صندوق‌های رای در جمعه آتی، زمینه تشکیل دولت قوی‌ را فراهم کنند که این امر مهمترین کمک برای حل مسائل کشور است.

ماموستا مامد کلشی‌نژاد روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به اینکه انتخابات ریاست‌جمهوری در دوره دوم به مرحله‌ای مهم رسیده است، افزود: مشارکت مردم در انتخابات نه‌تنها نماد همبستگی و اقتدار ملت است، بلکه عامل تقویت وحدت و انسجام ملی نیز محسوب می‌شود.

وی با دعوت به مشارکت حداکثری مردم در پای صندوق‌های رای در روز ۱۵ تیر اضافه کرد: دولتی که با مشارکت بالای مردم تشکیل شود، می‌تواند باقدرت به مسائل کشور پرداخته و به پیشرفت و توسعه کشور کمک کند.

وی ادامه داد: حضور مردم در انتخابات نه‌تنها نشان‌دهنده امیدواری به آینده کشور است بلکه به دشمنان نیز پیام می‌دهد که توطئه‌ها و تفرقه‌افکنی‌های آنان، ملت را تضعیف نکرده و نخواهد کرد.

امام جمعه اهل سنت ارومیه از همه مردم ایران به ویژه آذربایجان غربی دعوت کرد تا با شور و نشاط در انتخابات شرکت و رییس جمهوری اسلامی ایران را برای چهار سال آینده انتخاب کنند.

ماموستا کلشی نژاد اظهار کرد: در نظام جمهوری اسلامی ایران انتخابات، نمایانگر مردم‌سالاری است و شهروندان می‌توانند با حضور در آن فرد مورد نظر خود را انتخاب کنند؛ این مشارکت ملی و دینی به تقویت پایه‌های نظام جمهوری اسلامی کمک می‌کند.

وی گفت: اصل وجود مشارکت حداکثری در جمهوری اسلامی بر کسی پوشیده نیست و همه نهادها از جمله قوه مقننه و قوه مجریه، باید زمینه مشارکت حداکثری را فراهم کنند.

وی اضافه کرد: اهمیت مشارکت حداکثری تا جایی است که مقام معظم رهبری در درجه اول، بر مشارکت پرشور مردم تاکید می‌کنند و آن را عامل امنیت و پشتوانه کشور می‌دانند بنابراین، مشارکت حداکثری در انتخابات، نه‌تنها حق همه آحاد جامعه است بلکه وظیفه‌ای عقلانی و شرعی نیز محسوب می‌شود.

ماموستا کلشی نژاد تاکید کرد: اگر مردم به فکر فردا و آینده خود و فرزندانشان و به دنبال کشور پیشرفته و توسعه‌یافته هستند باید در انتخاب رییس جمهوری اصلح، مقتدر و پرکار اهتمام داشته باشند.

به گزارش ایرنا، روز جمعه ۱۵ تیرماه سال جاری مرحله دوم چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری برگزار و از بین مسعود پزشکیان و سعید جلیلی، یک نفر به عنوان رییس جمهوری اسلامی ایران برگزیده خواهد شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha