کشف ۷ میلیارد تومان لوازم آشپزخانه قاچاق در جنوب تهران
عکس آرشیویی است

تهران بزرگ- ایرنا- رییس پلیس امنیت اقتصادی تهران بزرگ از کشف بیش از ۱۵ هزار قلم لوازم آشپزخانه قاچاق خبرداد و گفت: کارشناسان ارزش کالاها کشف شده را بیش از هفت میلیارد تومان برآورد کردند.

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا از پلیس پایتخت، سرهنگ کارآگاه مهدی افشاری درباره این کشفیات اظهار کرد: با انجام اقدامات فنی و پلیسی ماموران این پلیس موفق به کشف انبار دپوی کالای قاچاق در محدوده جنوب تهران شدند.

وی ادامه داد: در پی اقدامات اطلاعاتی مشخص شد مقادیری کالای قاچاق خارجی در انباری در دولت‌آباد تخلیه و دپو شده که کالای خارجی را توسط خودروهای شوتی از شهرهای جنوبی توسط وانت به این مکان منتقل و سپس به بازار ارسال می‌کردند.

وی افزود: ماموران این پلیس محل را بازرسی کردند که مشخص شد محل یک باب انبار کالای بازرگانی بوده که کالاها در سامانه انبارها نیز ثبت نشده و مشاهده می‌کنند مقادیر انبوهی کالاهای خارجی از نوع رنده، جاادویه‌ای، کتری و قوری، سرویس قابلمه، کارد چنگال، فلاسک چای و دیگر لوازم آشپزخانه در محل دپو که در استعلامات گمرکی مشخص شد اسناد گمرکی مربوط به سال‌های گذشته است و مطابقتی با کالاهای مکشوفه نداشته و فاقد هرگونه اسناد و مدارگ گمرکی است.

این مقام انتظامی افزود: کالاها شامل تعداد ۱۵ هزار قلم انواع لوازم آشپزخانه محصول کشور چین بوده که سوله انبار پلمب، پرونده قضایی مربوطه تشکیل و به همراه متهمین به مرجع قضائی معرفی شد.

این مقام پلیسی بابیان اینکه کارشناسان ارزش ریالی اموال کشف شده را بیش از هفت میلیارد تومان اعلام کردند، اضافه کرد: قاچاق کالا و ارز باعث اختلال در برنامه‌ریزی‌های اقتصادی و افزایش تورم در جامعه می‌شود در همین راستا از شهروندان درخواست کرد در صورت مشاهده هرگونه قاچاق و یا احتکار کالا با این پلیس به شماره‌های ۰۲۱۶۶۷۴۷۳۴۳ و یا ۰۹۹۹۹۸۷۱۳۹۲ تماس بگیرند.

کشف ۷ میلیارد تومان لوازم آشپزخانه قاچاق در جنوب تهران

دستگیری سارقان جیب‌بر در مترو در مترو تهران

فرمانده یگان انتظامی متروی تهران از دستگیری سارقان جیب‌بر در سطح مترو تهران بزرگ و کشف سه دستگاه گوشی مسروقه خبر داد و گفت: در پی مراجعه و شکایت چند تَن از شهروندان در هفته‌های اخیر، درباره جیب‌بری در سطح مترو پیگیری موضوع به صورت ویژه در دستور کار همکاران پلیس تخصصی مترو این فرماندهی قرار گرفت.

سرهنگ عباس کرمی‌راد در این باره اظهار کرد: تحقیقات ابتدایی ماموران نشان می‌داد، اغلب اتباع افاغنه با پرسه‌زنی در نقاط جرم‌خیز و داخل واگن‌های شلوغ مترو سوژه موردنظر را انتخاب و در زمانی مناسب اقدام به سرقت گوشی موبایل می‌کردند. در همین راستا عوامل انتظامی در نخستین‌گام با بهره‌گیری از شیوه‌های کشف نوین جرم و چهره‌زنی در ورودی‌ها و سکوها اقدامات اطلاعاتی هویت متهم را شناسایی کردند.

وی ادامه داد: در گام بعدی با روش‌های علمی و بررسی‌های تخصصی در ۱۳ تیرماه ۱۴۰۳ در ایستگاه مترو شهید بهشتی در سالن مسافری افراد یادشده را شناسایی که قصد رفتن به سفارت را داشته متوقف و در بررسی گوشی موبایل که به همراه داشته مشخصی شد هر سه دستگاه گوشی همراه مسروقه بوده و از مسافران سرقت کرده‌اند که هر سه نفر دستگیر و برای بررسی‌های بیشتر تحویل همکاران کلانتری ۱۰۴ عباس آباد شدند.

فرمانده یگان انتظامی مترو در ادامه اضافه کرد: شهروندان در زمان ورود به مترو و همچنین داخل واگن‌های مترو مراقب گوشی همراه و اموال خود باشند زیرا سارقان از شلوغی استفاده می‌کنند و سرقت‌های خود را انجام می‌دهند.

کشف ۷ میلیارد تومان لوازم آشپزخانه قاچاق در جنوب تهران

یک فقره سرقت در ستارخان

سرکلانتر دوم پلیس پیشگیری پایتخت گفت: پس از اعلام یک فقره سرقت منزل در محدوده حوزه استحفاظی کلانتری ۱۱۸ ستارخان، عوامل تجسس کلانتری دست به کار شدند که سارقان را شناسایی کنند.

سرهنگ محمد افشار افزود: پس از حضور در محل سرقت و با بازدید فیلم‌های ضبط شده توسط دوربین‌های مداربسته و همین طور بررسی شواهد موجود ماموران کلانتری موفق به شناسایی هویت یکی از سارقان شدند.

این مقام انتظامی اظهار کرد: پس از شناسایی مخفیگاه متهم، ماموران برای دستگیری متهم با اخذ حکم قضایی به محل اعزام شدند که متهم با رویت ماموران قصد به فرار داشته که با عکس‌العمل سریع ماموران پلیس دستگیر شد.

سرکلانتر دوم پلیس پیشگیری پایتخت تصریح کرد: پس از دستگیری متهم وی به صراحت به جرم خود مبنی بر سرقت از منزل اعتراف کرد و همدستان وی هم شناسایی شدند، در چند ساعت پس از دستگیری اولین متهم، سایر متهمان نیز در دام پلیس افتادند.

وی در ادامه افزود: از مخفیگاه متهمان موادمخدر، یک دستگاه موتورسیکلت مسروقه که در حال اوراق کردن آن بودند و مجموعه کاملی از آلات و ادوات سرقت کشف شد. متهمان پس از انتقال به کلانتری به سرقت‌های مشابه از منازل شهروندان اعتراف کردند که پس از تشکیل پرونده تحویل مراجع قضایی شد. شناسایی شکات و جرائم احتمالی دیگر در دستور کار پلیس قرار دارد.

سرهنگ افشار به شهروندان توصیه کرد که از نگهداری اشیای قیمتی، جواهرآلات، وجه نقد، اسناد و مدارک مهم و لوازم الکترونیکی گران‌قیمت داخل منزل خودداری کنند و بالکن و پنجره‌های خود را به حفاظ آهنی و دزدگیر تجهیز کنند.

کشف ۷ میلیارد تومان لوازم آشپزخانه قاچاق در جنوب تهران

کشف ۱۱ عدد سکه‌های عتیقه و طلا

سرکلانتر سوم پلیس پیشگیری پایتخت گفت: پیرو وقوع یک فقره سرقت منزل در محدوده حوزه استحفاظی کلانتری ۱۲۵ یوسف‌آباد، پیگیری موضوع و شناسایی و دستگیری سارق در دستور کار پلیس قرار گرفت.

سرهنگ کیومرث حسنوند افزود: شاکی اظهار داشت که در پی تماس وی با یکی از شرکت‌های خدماتی و نظافتی، ۲ نفر برای انجام نظافت به منزل شاکی رفته و کار نظافت را انجام داده‌اند اما پس از خروج متهمان از منزل، شاکی متوجه به سرقت رفتن ۱۱ عدد از انواع سکه‌های عتیقه و طلا به ارزش پنج میلیارد ریال از منزل خود شده و با تماس با پلیس ۱۱۰ خبر را اعلام می‌دارد.

سرکلانتر سوم پلیس پیشگیری پایتخت تصریح کرد: پس از هماهنگی با مقام قضایی، ماموران به محل شرکت مراجعه کردند که متهمان با رویت عوامل پلیس دستپاچه شده و قصد متواری شدن را داشتند که با آمادگی ماموران متوقف و دستگیر شدند که در همان ابتدا به جرم خود مبنی بر سرقت منزل و چند فقره سرقت مشابه اعتراف کردند.

این مقام انتظامی ادامه داد: در تحقیقات پلیسی مشخص شد که مخفیگاه متهمان در محدوده سیدخندان بوده که با هماهنگی مقام قضایی عوامل پلیس به محل اعزام شده و در بازرسی از آن موفق به کشف یک برگ رسید مربوط به یک طلا فروشی شدند که متهمان اظهار داشتند که سکه‌ها را به جهت قیمت‌گذاری و تعیین ارزش به این طلا فروشی سپرده‌اند و پس از مراجعه ماموران به طلافروشی، سکه‌ها ضبط و تحویل شاکی شد.

وی خاطرنشان کرد: متهمان برای پیگیری بیشتر پرونده به مقام قضایی معرفی شده و تحقیقات به جهت کشف جرائم احتمالی و شناسایی مالباختگان ادامه دارد.

سرهنگ حسنوند به شهروندان توصیه کرد: حتما از شرکت‌های معتبر و دارای مجوز درخواست نیروی خدمات داشته باشند و در صورت اعزام نیرو به منزل و یا محل کار خود، حتما بر روی کار آنها نظارت داشته و اشیاء ارزشمند و گران‌قیمت خود را در معرض دید یا دسترس قرار ندهند.

کشف ۷ میلیارد تومان لوازم آشپزخانه قاچاق در جنوب تهران

دستگیری یک سارق حرفه‌ای در پایتخت

سرکلانتر پنجم پلیس پیشگیری پایتخت گفت: روز گذشته ماموران کلانتری ۱۵۰ تهرانسر در طرح پایش الکترونیکی مجرمان سابقه‌دار حرفه‌ای متوجه حضور یکی از سارقان در محدوده حوزه استحفاظی شدند و با توجه به احتمال حضور این متهم در این ساعت برایسرقت بلافاصله گشت انتظامی به محل حضور سارق اعزام شد.

سرهنگ محمدرضا موسوی ادامه داد: سارق به همراه همدستان خود که اقدام به سرقت و قصد فرار داشتند که باحضور به موقع پلیس موفق نشده و این سارق با مشاهده ماموران به همراه همدستان خود با خودرو وانت خود قصد متواری شدن را داشتند که با هوشیاری و درایت پلیس متوقف و دستگیر شدند.

این مقام انتظامی افزود: در بازرسی اولیه از متهمان و محل سرقت یک عدد قفل کتابی تخریب شده مربوط به درب پست برق بوده یافت شد و در بررسی از پست برق مشخص شد که ترانس‌ها تخریب شده و سارقان قصد سرقت آنها را داشتند.

وی اظهار کرد: این سارق حرفه‌ای که سوابق متعدد سرقت داشته و یک ماه قبل توسط پلیس آگاهی تهران احضار و پابند الکترونیکی برای وی نصب شده و باتوجه به پایش الکترونیکی این مجرم و قابلیت‌های این پابند که در لحظه مسیر و گراف حرکتی فرد را رصد و شناسایی و حتی در صورت کم بودن شارژ دستگاه اعلام می‌کند و با توجه به همین موضوع سارق مذکور شناسایی و دستگیر شد.

سر کلانتر پنجم پلیس پیشگیری پایتخت با بیان اینکه سارقانی که با پابند الکرونیکی دستگیر می‌شوند غیر از محکومیتی که اجرا می‌شود به میزان پایش آنها هم اضافه می‌شود ادامه دارد: چهار نفر از شکات شناسایی و هر سه نفر متهم برای سیرمراحل قانونی به مقام قضایی معرفی شدند.

سرهنگ موسوی به این مجرمان هشدار داد: پلیس با مهارت، درایت، هوشیاری و تجهیزات فنی که در اختیار دارد همه سارقان حرفه‌ای سابقه‌دار را پایش و کنترل کرده که در صورت ارتکاب جرمی بلافاصله در حین ارتکاب دستگیر و با آنها برخورد شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha