افزون بر ۳۳ هزار واحد مسکن دولتی خراسان شمالی در دست اجرا است 

بجنورد-ایرنا- مدیرکل راه و شهرسازی خراسان شمالی گفت: اکنون ۳۳ هزار و ۲۰۸ واحد مسکن در قالب طرح نهضت ملی مسکن در دست اجرا است که به طور متوسط ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.  

به گزارش ایرنا، سیدعلی میرکریمی روز چهارشنبه به خبرنگار ایرنا اظهار کرد: این تعداد واحد مسکونی در قالب مسکن روستایی، مسکن شهری، بافت فرسوده، خودمالکی و گروه های ساخت در دست اجرا است.

وی با بیان اینکه بسترها برای اجرای نهضت ملی مسکن در استان فراهم است افزود: برای تامین زمین مورد نیاز این طرح ۴۷۰ هکتار زمین در محدوده شهرها ملحق شده است.

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان شمالی اظهار کرد: ۳۰ هزار قطعه زمین در حریم روستاها نیز در اختیار بنیاد مسکن انقلاب اسلامی قرار گرفته است تا برای تامین مسکن متقاضیان و با اولویت جلوگیری از مهاجرت و یا مهاجرت معکوس به روستاها در اختیار قرار گیرد.

وی خاطرنشان کرد: امکان ساخت و اجرای نهضت ملی مسکن به صورت ویلایی در برخی شهرها وجود دارد و در برخی از شهرها که با کمبود زمین روبه رو هستیم، این طرح به صورت انبوه سازی پیگیری می شود.

میرکریمی افزود: وزارت نیرو، راه و شهرسازی و سازمان برنامه و بودجه مکلف هستند در تامین اعتبار مورد نیاز تامین زیرساخت ها مشارکت کنند که سهم هر کدام یک سوم است و در این باره راه و شهرسازی تکلیف خود را محقق کرده است.

وی تصریح کرد: اداره کل راه و شهرسازی برای تامین زیرساخت های مورد نیاز طرح نهضت ملی مسکن در استان، ۲۰۰ میلیارد ریال اعتبار تامین کرده است.

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان شمالی درباره اجرای مسکن مهر در استان گفت: پرونده مسکن مهر استان با تکمیل محوطه سازی و بهره برداری از آسانسورها بسته می شود، مشکل مهم در مسکن مهر، نصب و راه اندازی آسانسورها است، در این زمینه تامین ۱۳۸ دستگاه آسانسور در مسکن مهر استان در دستور کار قرار گرفت.

وی با اشاره اینکه اخیرا سه هزار و ۸۳۰ واحد مسکونی شهری و روستایی افتتاح شد اظهار کرد: سه هزار واحد مسکن روستایی، ۸۳۰ واحد نهضت ملی مسکن، بازآفرینی، خودمالکی و حمایتی امروز در استان افتتاح شد.

میرکریمی گفت: طبق برنامه ریزی های انجام شده قرار است هفته دولت امسال بیش از چهار هزار واحد مسکونی به متقاضیان تحویل داده شود.

خراسان شمالی در شمال شرق کشور واقع است و ۴۴ درصد از جمعیت آن در مناطق روستایی سکونت دارند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha