فعالیت ۲ هزار و ۴۰۰ شرکت توزیع کالا در کشور

خرم آباد - ایرنا - قائم مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به برنامه های این وزارتخانه برای تنظیم بازار و حذف دلالان گفت: هم اکنون ۲ هزار و ۴۰۰ شرکت توزیع در استان های مختلف کشور فعالیت می کنند.

به گزارش خبرنگار ایرنا سید مهدی فرحی روز چهارشنبه در همایش تولید و تجارت لرستان در محل اتاق بازرگانی با بیان اینکه دشمن به دنبال اخلال گری و تهاجم در جریان اقتصادی کشور است تا از این طریق به تولید ضربه بزند افزود: دشمن از سه منظر تحریم، مهاجرت نیروهای فنی و نخبه و اخلال‌گری در جریان اقتصادی موجود به دنبال تهاجم اقتصادی است.

وی تاکید کرد: باید جهش و رونق تولید را با حضور مردم محقق کرد که در این راستا فراهم کرد ن ساز و کارهای موثر برای مشارکت همگانی ضرورت دارد.

قائم مقام وزیر صمت با اشاره به وجود حدود ۸۰ هزار واحد صنفی، یک هزار و ۳۰۰ واحد کوچک و متوسط و ۱۶ صنعت بزرگ در لرستان اضافه کرد: سه میلیون و ۳۰۰ هزار واحد صنفی، ۹۸۰ شهرک صنعتی، ۹۰ هزار صنایع کوچک و متوسط و ۵۰۰ صنعت بزرگ در کشور با میلیون ها شغل در کشور فعال است.

فرحی ادامه داد: دولت وظیفه دارد علاوه بر پایش و ارزیابی سیاست های تدوین شده، سیاست‌گذاری‌های درست و اساسی را برای توسعه صنعت، تجارت، معدن و کشاورزی بکار گیرد.

وی همچنین تسهیل‌گری و ارائه تسهیلات و فرصت‌سازی برای توسعه فعالیت‌های اقتصادی را از وظایف ذاتی دولت برشمرد و افزود: تولید اولین مولفه، سپس واردات و صادرات، توزیع کالا و تامین نیازهای مردم از دیگر مشخصه های تنظیم بازار است و هم اکنون ۲ هزار و ۴۰۰ شرکت توزیع کالا در کشور فعالیت دارند که باید برای توزیع منطقی جهت کاهش هزینه‌ها ساز و کار اساسی پیش‌بینی شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha