۱۳ تیر ۱۴۰۳، ۱۲:۱۶
کد خبرنگار: 979
کد خبر: 85527926
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

بیش از ۳۷ هزار خدمت دندانپزشکی به ساکنان غرب خراسان ارائه شد

سبزوار- ایرنا - مسوول واحد بهداشت دهان و دندان دانشگاه علوم پزشکی سبزوار گفت: واحدهای تابعه معاونت بهداشتی این دانشگاه در بهار امسال ۳۷ هزار و ۵۳۵ خدمت سلامت دهان و دندان به مراجعان ارائه کرده‌اند.

به گزارش ایرنا، احسان جنت آبادی روز چهارشنبه به خبرنگاران اظهار کرد: این خدمات که در حوزه های آموزشی، پیشگیری و درمانی‌ بوده است توسط دندانپزشکان، مراقبان سلامت و بهورزان به ۱۳ هزار و ۷۳۱ نفر مراجعه کننده به این واحدها داده شده است.

وی افزود: از خدمات یادشده ۲۰ هزار و ۳۳۶ مورد به هشت هزار و ۱۳۴ نفر از جمعیت گروه هدف شامل کودکان زیر ۱۴ سال، مادران باردار و مادران شیرده ارائه شده است.

وی خاطرنشان کرد: از ابتدای امسال تاکنون در مراکز دندانپزشکی زیر پوشش معاونت بهداشتی دانشگاه، ۹ هزار و ۴۳۱ مورد خارج کردن دندان، هزار و ۸۵۶ مورد ترمیم و فیشورسیلانت، ۷۲۶ مورد پالپوتومی و درمان پالپ‌زنده و ۵۳۷ مورد جرم‌گیری نیز انجام شده است.

دانشگاه علوم پزشکی سبزوار با پنج دانشکده پزشکی، پیراپزشکی، بهداشت، پرستاری و مامایی، پرستاری جوین در ۳۲ رشته کاردانی، کارشناسی، کارشناسی ارشد، دکترای حرفه ای، دستیاری و رشته PHD و بیش از ۲ هزار و ۳۰۰ دانشجو و ۱۵۴ عضو هیأت علمی در منطقه غرب خراسان رضوی فعال است و اردیبهشت امسال ایجاد دانشکده دندانپزشکی در این دانشگاه نیز با موافقت اصولی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی قطعیت یافت که اکنون مراحل مقدماتی خود را می گذراند.

این دانشگاه با ۴۵ مرکز خدمات جامع سلامت فعال، ۳۱ پایگاه شهری و یک پایگاه روستایی، ۱۹۵ خانه بهداشت و ۶ بیمارستان زیر پوشش به بیش از نیم میلیون نفر جمعیت شهرستان‌های جوین، جغتای، خوشاب، داورزن و ششتمد در غرب خراسان رضوی خدمات بهداشتی و درمانی می‌دهد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha