۱۳ تیر ۱۴۰۳، ۱۲:۲۸
کد خبرنگار: 2748
کد خبر: 85527950
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

استاندار: لرستان نیازمند پایانه تجاری سنگ است

۱۳ تیر ۱۴۰۳، ۱۲:۲۸
کد خبر: 85527950
استاندار: لرستان نیازمند پایانه تجاری سنگ است

خرم آباد - ایرنا - استاندار لرستان گفت: ظرفیت های معدنی مطلوبی در این استان وجود دارد اما از فعالیت یک پایانه تجاری سنگ محروم است.

به گزارش خبرنگار ایرنا ابوطالب شفقت روز چهارشنبه در همایش تولید و تجارت در محل اتاق بازرگانی لرستان افزود: این مهم تاثیر بسزایی در افزایش ارزش افزوده صنایع معدنی استان دارد و باید با همکاری بخش‌های مختلف محقق شود.

وی با اشاره به انباشت عقب افتادگی های تاریخی در لرستان تصریح کرد: صنعت کشاورزی و همچنین عملیات و کارکرد فعالیت‌های معدنی استان با وجود ظرفیت بالا بسیار ضعیف است.

استاندار لرستان اظهار داشت: چنانچه صنایع بزرگ در لرستان ایجاد و چرخه مالی شکل بگیرد بدون تردید اقتصاد مردم نیز ارتقا خواهد یافت بنابراین صنایع استان به ویژه صنایع بزرگ باید توسعه یابد چراکه با راه اندازی پنج صنعت بزرگ استان حدود ۱۰ هزار شغل ایجاد خواهد شد.

شفقت اشتغال را مهمترین مسئله لرستان عنوان کرد و گفت: مجموعه مدیریت ارشد اجرایی استان و دستگاه هایی اجرایی باید استمراربخش راه رییس‌جمهور شهید برای رفع بیکاری و ایجاد اشتغال در این دیار باشند.

وی همچنین به برگزاری انتخابات زودهنگام ریاست جمهوری اشاره کرد و افزود: دموکرات ‌ترین، سالم ‌ترین و امن‌ ترین انتخابات جهان در ایران است و انتظار می رود مردم جمعه پیش رو با حضور در صحنه و انتخاب گزینه اصلح، اقتدار و امنیت نظام را به جهانیان نشان دهند.

رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی لرستان نیز گفت: کمبود نقدینگی از مهمترین مشکلات فعالان اقتصادی می باشد که استفاده از روش‌های نوین تامین مالی با ایجاد کارگروه تامین مالی در استان از جمله راهکارها برای حل این مشکلات بوده است.

محمد خاکی عدم تقویت بازار سرمایه، تورم، نوسان قیمت خرید مواد اولیه، عدم برنامه ‌ریزی برای فروش محصولات، تحریم‌های اقتصادی، نوسان ناشی از نرخ ارز، اخذ عوارض از صادرات محصولات معدنی، افزایش قیمت حامل‌های انرژی، ناترازی انرژی و قطع برق و گاز و بی بهره بودن از فناوری روز را از مهمترین مشکلات فعالان اقتصادی برشمرد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha